Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 24 av 24

Tråd: Om belønning

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Ok at kanskje det å sammenligne med lønn er litt søkt. Men er ikkje det å navngi belønning som konsekvens og forsterkar berre å bruke ulike ord. Vi legger jo alle ulike ting i omgrepa uansett så kanskje eg legger det samme i belønning som andre legger i forsterkning eller konsekvens. Belønning er ikkje eit ord som vi brukar i daglegtale her heime.
    Mamma til storesysta '00, mellomsysta '02, bror '04, vetlesysta '10 og minstesysta 05.13.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Belønning er jo ikke det samme som betaling! Jeg får betalt for den jobben jeg gjør som lærer, og hadde ikke vært der om jeg ikke finn det. Rett og slett fordi jeg ikke hadde hatt råd. Men hvis noen tenker at jeg trenger belønning i form av ros fra sjefen eller fine taler eller "ukens ansatt" så får jeg avsmak. Jeg føler jeg blir belønnet av resultatene jeg oppnår og i tilbakemeldingene fra elevene. Ikke i form av ros, men i deres begeistring for det jeg kommer med.

En "belønning" som barna burde bli oppfordret til å være mer higen etter er gleden i fjeset til de man hjelper. Når jeg bidrar så hjelper jeg familiefelleskapet og foreldrene mine blir glade. Dette er spesielt aktuelt her hjemme da jeg var 2 mm fra å gå til mammastreik på fredag
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Enig med deg i at belönning som konsekvens og forsterker er samme sak, jeg altså. Men samtidig, man kan forsterke uten å belönne ved å berömme positiv adferd og ignorere den negative - så å forsterke kan jo gjöres på andre måter enn å belönne. Også tenker jeg også at i praksis er en belönning noe man ofte vet at man får dersom man gjör noe, altså vi bruker belönningstrikset på den måten at vi sier fra på forhånd at dersom du gjör slik og slik så får du det og det. Man kan selvsagt bruke belönning ved å plutselig gi noe etterpå, men da har jo vedkommende gjort det man ville av en annen motivasjon enn belönningen, om dere forstår hva jeg mener.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Utrolig interessant alt dere skriver*prøver å fordøye*
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •