Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Wink Relasjoner med barn

Var på et veldig fint kurs/foredrag med forfatteren og datteren hennes idag - kan like de damene veldig godt! Jesper Juul-elever de også, som nå jobber sammen, mor og datter.

Her er de!

Nå må jeg bare lese boka fra perm til perm og gule ut lure ting og stappe den i bagen til mannen neste gang han reiser ut på jobb siden han ikke hadde mulighet til å være med ikveld...

Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Denne har jeg vurdert å kjøpe flere ganger- og nå bestemte jeg meg!

Hva likte du best?
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Standard

jeg har lest den nesten ferdig. det er fin og lettlest bok. men den er nesten for enkel for meg. den gir meg ikke nok forklaring på hvorfor og hvordan. veldig mye dill og dall som er veldig "innledningstoff" og veldig lite av det jeg mener bør være kjærnestoff. har en følelse av at man kan lese den på en kveld med en kopp kaffe og legge tilbake på hylla.

Standard

Jeg kunne latt meg lure av at hun heter "PALS"dottir...

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard

Enig at den er lettlest, men derfor er den også fin å begynne med iallefall. Jeg har f.eks. aldri kommet gjennom Ditt kompetente barn - det blir for mye hva og hvorfor.
    Dette var et foredrag/kurs for alle barnehageforeldre i kommunen, så det "måtte" nødvendigvis være litt lettforståelig og direkte, og var supert som et startgrunnlag for å begynne å tenke på egen tilnærming til barnet og endre gammeldagse og skadelige (?) måter å kommunisere med barn på.
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg liker den veldig godt. Joda, den er lettlest og enkel, men den er et fint sted å starte. Jeg syns også at "Ditt kompetente barn" er for tung å starte med, nå når jeg har lest litt annet av Juul og skjønner tankegangen er den god, men jeg la det bort første gangen jeg prøvde å lese den.
    E januar 08 K juli 11

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Silence Vis innlegg
    Storebror, lillestorebror & lillesøster

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Silence Vis innlegg
    Hahahaha, LOL - som de sier.
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Standard

jeg har kjøpt boka etter at noen her inne på forumet anbefalte den til meg. og som mange sier, veldig grei bok å starte med. 2 andre bøker fra Juul ligger på posten klare for å hentes. gleder meg til å lese dem.

Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard

Nå har jeg lest denne. Gikk på en kveld, ja, ca 100 sider. Fin innledningsbok til TiO. Hvis man allerede har lest et par bøker fra JJ eller andre TiO-bøker så er det ikke noe nytt her. Kanskje denne er godt egnet for foreldre (pappaer?) som er interessert i TiO, men ikke gidder å lese så mye? Jeg vurderer å kjøpe en for å gi den i gave til barnehagen.
    Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •