Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 32
    Ble medlem
    18 Oct 2007
    Sted
    78°14'46"N 15°27'56"E

Standard

Ville bare si at jeg har fulgt med på tråden og takker for god lesning Virkelig mye å ta til seg her. Mine to gutter på 6 og 4,5 år har holdt seg til å tegne på arket, og vi trengte ikke å gjemme vekk tegnesakene. Men så kom lillesøster, et helt annet kaliber på så mange områder. Vi har fått en del avtrykk både her og der, og vi må være veldig nøye med å legge vekk tegnesakene. Fasinerende hvor ulike søsken kan være Hun er en sprudlende rakett som finner på mange sprell bare fordi hun har lyst og synes det er gøy. Guttene er også impulsstyrte, men ikke på samme måten. Der er det mer knuffing og brøling og lekeslossing.
    Steller huset som er fullt av gull; fire barn og en elskverdig mann

Storebror 2004
    Lillestorebror 2006

Lillesøster 2007
    Lillebror 2010

Prøver å blogge SvalbardLiv

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Neste gang vi skulle spise sa hun "du skal få sipse heeeelt i fred lille mamma"
    Hahaha, den Eplejenta er et lite unikum altså.
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av hurramegrundt Vis innlegg
    Mange gode innspill - jeg har en tanke til om det å være med å rette opp skaden. Jeg ser at gutta mine i blant har veldig behov for det. Om de gjør noe dumt, vil de være den som gjør det godt igjen. Eller være med og se at det blir godt igjen - som eplejenta i Eples fine eksempel. Men de er ikke alltid der - i blant er følelsene ikke helt klare for det. Og da tvinger jeg ikke, avventer heller. Og vil de heller ikke etter en stund, så kan vi snakke om det, kanskje om kvelden, kanskje dagen etter. "Du kastet vekk leken til broren din, du. Og så ville du ikke hente den igjen. Da tror jeg du var sint." For meg er det viktigere at gutta faktisk blir bevisst det de gjør og hva som foregår inne i dem når de gjør det enn at de skal "lære forskjell på rett og galt" og vi alltid skal gi dem en konsekvens. Jeg vil heller at de styres av empati og bevissthet rundt egne behov enn regler.

Dette er en fin og viktig tråd. Nutte får IKKE ha tegnesaker tilgjengelig, det må spørres og aktiveres i fellesskap. I dag så jeg at hun hadde fått låne kulepenn av meg i går mens jeg var på tlf og bare halvveis fulgte med - og hadde tegnet på sofaen vår!

While we try to teach our children all about life - our children teach us what life is all about

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Superfin tråd!

Ble medlem
    24 Jun 2010
    Sted
    Nedre Eiker

Standard

Enig med hurramegrundt
    Forebygge og forhindre gjentatte situasjoner er definitivt min strategi.
    ellers må jeg si det er en flott tråd med flere gode tips

Ble medlem
    10 Nov 2006

Standard

vi har alle sånne saker i kjøkkenet. Ungenen får ikke ha tegnesaker/sakser/perler etc. på rommet...

Om ikke de tegner på veggen så gjør garantert en venn det... tror rett og slett hun er for liten til å håndtere slikt verktøy!
    indiana har sammen med indiamannen
    3 nydelige barn
    gulljenta 2003

snuppelure 2005

lillebror 2009

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Kjempefin tråd
    Her har tegningen gått fra å være "ååå, se han tegner selv", til å bli "oi, det går faktisk an å tegne på en fotolinse med fettstifter"...
    Ellers utrolig mange gode innspill angående det å forske og å finne ut hvor man har hverandre i familien (noe vi alle gjør her til tider).
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Dytter litt igjen jeg

*tappetitapp*

Ble medlem
    17 Apr 2007
    Sted
    Nord-Troms

Standard

Eg har ikkje lest alle svarene i tråden - vil gjerne gjere det når eg har tid - men skyter inn eit lite svar her:
    Eg hugsar sjølv at eg teikna på veggen då eg var liten, og skulda på litlebror min, for eg var redd mamma skulle bli sint. Mamma konstaterte berre at det der kunne ikkje han ha gjort, for så høgt rakk ikkje han. Og så fekk me ein vegg under trappa der det var lov til å teikne! Eg er så glad for at ho gjorde det! Det er faktisk veldig gøy å teikne på vegg
    Då guttungen min var 2-3 år snakka me om at han ikkje fekk teikne på mine veggar, men at han kunne få teikne på sine eigne veggar, på sitt eige rom. Det gjorde han ein gong, og så var det ikkje så spennande lenger.
    Kjenner at eg blei litt ekstra glad i mamma akkurat no
    Har alt eg treng med Mmmannen, Finingen 06, Lille Buddha 09 og Ravnungen 11

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

For en fantastisk løsning metamorfose!

*tappetitapp*

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg