Viser resultater 1 til 5 av 5
    Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard Stor bhg vs liten bhg.

Har noen lest, eller kan hjelpe meg med å finne, artikler/raporter/forskning på fordeler og ulemper ved stor eller liten barnehage?
    (antall avdelinger)

Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Hmm. Jeg mener jeg har lest (men jeg husker ikke hvor!) at det anbefales å være rundt 5 avdelinger med rundt 70 barn?

Der, ja! Se her: http://www.regjeringen.no/mobil/nb/d...html?id=640110

Mellomstore barnehager sies å være best. Rundt 60 barn. (Jeg tror at grunnen til at jeg tenkte 5 avdelinger, 70 barn, er at det er størrelsen til barnehagen til snuppa vår. ) Men det var kanskje ikke akkurat det du var på jakt etter?

Standard

Der kom du meg i forkjøpet ja Modern.
    Argumentasjonen til det offentlige utvalget var vel at disse mellomstore barnehagene med 4-6 avdelinger ikke blir for store og uoversiktlige for ungene, samtidig som det gir rom for pedagogisk utvikling blant personalet. I mindre barnehager skal det visst være vanskelig å få pedagogisk utvikling og gode ansatte, men det har jo veldig mye med styrer å gjøre, og hva de ansatte faktisk er interessert i/for.
    Mor til Tutta (2007), Sussus (2010) og Pippa (2014). Ekkornfamilie i Prøysenland.

Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard

Tusen takk

Dette er gull

Om noen finner, eller har, noe mer som taler mot stoore bhg så tar jeg imot
    Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Ble medlem
    03 Dec 2010

Standard

Har ikke noe som taler for stor barnehage, annet enn at det sikkert er fint at det er flere på samme alder der.
    Men mamma gikk på liten barnehage med rundt 15 barn alderen 3-5/6. 1.avd. Alle barna og foreldrene elsket det visstnok, og hvert barn ble da hjulpet på sitt individuelle nivå. Og ja, dette er en del år siden, men jeg syns det er relevant likevel.
    Mamma til Vanilje og Popcorn (jan11), og Fragaria (feb14)
    ~
    En förälder tänker på sina barn natt och dag.
    En förälder älskar sina barn på ett sätt andra inte kan förstå.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •