Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16
    Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Så fin historie det ble! Så godt det må føles for deg, å kunne løse en potensiell vond situasjon på en så god måte!

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Det er helt magisk!
    Og jeg vet at det føles helt annerledes å bli anerkjent for det man føler. Mannen min er veldig flink til det. Ofte tenker jeg at hvis jeg "hadde fått som fortjent" på en del klager (ikke bare på verden - noen ganger på han òg), så hadde det blitt en krangel av det. Men når han anerkjenner det jeg føler i den situasjonen, så blir det så godt, og plutselig er jeg klar til å se andre sider av saken òg. Og plutselig har han fått sin anerkjennelse òg - som speiling.
    Jeg øver meg på å bli flinkere til dette. Det er egentlig lettest på jobb, for der er jeg jo profesjonell, og mine følelser teller liksom mindre. Det er vanskeligere privat, for der er følelsene sterkere. Og man må gjerne overkjøre noen følelser i første omgang for å greie å gi anerkjennelse til noen som "ikke fortjener det helt" etter tradisjonelle retningslinjer (om man kan si det sånn?). Men man får det jo godt igjen - hvis man greier det første lille skrittet!
    juni 03 + oktober 04 + november 07

Alle barn er våre barn.

Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av MtL Vis innlegg
    For en fin slutt på en historie vi alle kan kjenne oss igjen i. Den skal jeg ta med meg.

Også her er erfaringen at det å anerkjenne følelsene i seg selv ofte er nok. På det punktet har vi utrolig mye å lære av våre barn.
    Ja Og denne skal jeg ta med og huske på ved neste krise...

Sent from my iPad using Tapatalk

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

Takk for gode råd. Her blir jr også helt fra seg om ting ikke blir slik han har planlagt, men det er foreløpig ikke så lett å nå inn til han med forståelse og annerkjennelse. Kanskje blir det bedre når språket blir bedre og jeg er sikker på at han forstår meg..
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Standard

Så fint at det ordna seg. Her er det ikke alltid den tilnærminga hjelper dessverre...
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Pink Guest

Standard

Så fin historie!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •