Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 14 av 14

Standard

*poff*
    Sist endret av Lindemor : 26 Feb 2012 kl 21:46

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Angående å ha begge mer hjemme, så blir de da mer vant til hverandre både på godt og vondt. Nå går begge i bhg, tre dager i uka. Men det har vært perioder hvor Obo har vært utagerende og broren fikk først senke skuldrene når Obo var i bhg - at jeg har vurdert større plass for Obo. Men så har jeg stått han av, og nå går det ganske bra. De leker mye mer sammen nå, Tobo begynner å bli ganske snakkesalig og mestrer enkel rollelek, så det er lettere dager for dem begge. Men vi ser når Obo er med babyer nå, at han liksom blir sånn overstadig og skal gi dem masse leker og dikke og dulle

Skriver fra min Samsung Note
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard

*abo*
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Jeg synes dette er en fin tråd ifht å forsöke å möte storesösken med mange gode refleksjoner.

Jeg har tenkt litt som de andre her ifht hvordan jeg ville möte Supern da Sneipen kom - og ser at det har lyktes rett så bra i babyfasen. Vi er mer i en fase med fjasing nå vi, når Sneipen har blitt to år og virkelig synes det er kult at Supern tuller med ham. Det skjer ofte i situasjoner der det ikke passer, som ved matbordet, og det skjer som regel når Supern er i ferd med å gå lei av å sitte der.

Jeg tror også at det nå er viktig å ikke slutte å anerkjenne, men samtidig väre litt mer tydelig ifht både dine og lillesösters behov og at han ikke lenger er noe offer, at hun har en like naturlig plass i familien som dere andre. Hurramegrundts mantra synes jeg er bra å ha med seg. Ellers lurer jeg på om det kanskje kan väre slik at når han fjaser og lillesöster synes det er strålende at du gjör en annen vri og viser ham hvor mye hun setter pris på ham som storebror? forsöke å "styre" fjasingen? Det har vi gjort litt ifht Supern bl.a. at vi vil ikke at han gjör det ved matbordet, men ellers får han gjerne väre bajas.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •