Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Ble medlem
    25 Feb 2007

Standard dere som ammer barn mellom 1,5-2,5 år...

hvor ofte ammer dere på natten?
    her hos oss har dette nå tiltatt, hun er snart to år og den siste tiden har hun noen ganger våknet etter halvannen time for påfyll. Virker ikke som om hun er syk (bortsett fra væske i ørene som snart skal dreneres bort, og dette har hun jo hatt lenge)
    Nå lurer vi på hva vi kan gjøre for å få sove bedre - og uten at snuppa må gråte. Foreløpig er det det hun gjør helt til mamma kommer med puppen. noen råd??

Ble medlem
    11 Dec 2006
    Sted
    Trøndelag

Standard

Jeg ammer ikke på natta. Løvinna sover sammenhengende.

Men jeg tror alt er perioder. Av og til sover de dårlig, av og til sover de godt - akkurat som oss. Jeg er sikker på at alle perioder ender. Ingen gode råd, dessverre, men jeg skjønner at du blir sliten av dette.
    Mamman til (aug 05) og ( aug 08)
    Venter på og (juli/aug 11)

"Attribute to children the best possible motive consistent with the facts"

Ble medlem
    25 Sep 2006
    Sted
    Asker

Standard Dette går i perioder ja, her også

Noen netter sover han bedre enn andre. I det siste hender det også at han våkner, snur seg og sover videre uten å ville ha pupp. En gjennomsnitts-natt våkner han ca to ganger for å spise. Det er mye bedre enn før.

Når han er frisk da. Når han er syk er det MYE mer. Faktisk er det et tidlig tegn på sykdom at han trapper opp på natten igjen. Som de siste ukene med streptokokker og omgangssyke.
    ...størst av alt er kjærligheten
    Mamma til tre flotte jenter og Leo på 5

Ble medlem
    10 Nov 2006

Standard

nja... min jente på 21 mnd ammet jeg vel 6 ganger i natt..og det er en vanlig natt her i hjemmet... det har aldri vært bedre... bare værre....og lite eller ingen forandring siden hun ble født!!

så jeg vet ikke... skulle gjerne gjort noe med det... men aner ikke hvordan... spør ofte om hun ikke vil kose etc. men det er ikke interesant!!
    indiana har sammen med indiamannen
    3 nydelige barn
    gulljenta 2003

snuppelure 2005

lillebror 2009

Standard

Løvetann er 27 mnd nå og han dier ca 2 ganger etter at jeg har lagt meg.
    Men det er når han er frisk, når er han syk så å si en gang i mnd. og da tar det noen uker både før og etter hvor ammingen er fra konstant til 2 ganger.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Ammer ca 2-3 ganger. Som regel sover jeg gjennom natta så jeg vet ærlig talt ikke. Men så er det netter om natt til i dag der det var noen timer sammenhengende diiing og akutt ammenoia for meg. Ble jo vont og ekkelt etter en stund.
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Offisielt ammer jeg ikke 2-åringen om natten (hvis han ikke er syk). Men han kommer inn til oss hver natt/morgen, og hvis jeg er trøtt nok, så får han nok stålet litt melk uten at jeg registrerer det. Men som regel snur jeg bare ryggen til, og så sovner begge to med én gang.

Jeg nattavvendte bevisst da han var 15 mndr og omsider begynte å bli frisk av høst-/vinterforkjølelsene, og som etter flere halvsyke måneder hadde vent seg til litt for mange oppvåkninger om natten (og dermed fikk for lite søvn). Som erstatning fikk han en varm, søvnig mamma-armkrok, nynning/synging, verbal trøst, stryking på rygg e.a. fra en overbevist mor.
    juni 03 + oktober 04 + november 07

Alle barn er våre barn.

Standard

Jeg ammer Alva 1-2 ganger på en normal natt

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    hedmark

Standard

Storebror ble ammet mellom 2 og ti-millioner ganger hver natt Det varierte veldig med hva som skjedde på¨dagtid og sånn.
    Mamma til:
    Mars - 2012
    Minsten - 09
    Mellomsten -07
    Eldstemann-05

Og "hundemamma" til 3 store monstre
    Også har jeg en kjekk gubbe

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Jeg ammer stort sett 1-2 ganger hver natt.
    Nusla

Mamma til Storesøster, September 2005
    og Lillebror, Juni 2009

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •