Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Øystein Vis innlegg
    Skrev i en annen tråd at jeg i løpet av dagen hadde justert mitt syn på "folket" her. Juul-artikkelen det linkes til i denne tråden har gjort at jeg har måttet justere han også noe opp på skalaen.
    Denne setningen synes jeg er så utrolig god.
    De voksnes lederskap trenger to konstante elementer; Deres kunnskap om barnas viktige behov, og deres egen evne til å sette grenser.
    Jeg skal ikke komme med PMTO i tide og utide. Men plutselig tror jeg at jeg forstod manges skepsis bedre. For lærer foreldrene kun det siste, er jeg helt enig i at PMTO er et barnefiendtlig redskap. Derfor skal det jobbes minst like mye med det første, og det håper og tror jeg det gjøres.
    amen og halleluja! (sa ateisten )

Og om man har erfart metodebruk som er meeeget preget av drilling i det siste- ja da er det vanskelig å være annet enn skeptisk. Ja takk, begge deler

ps- hva har du lest av Juul forresten? Jeg holder selv på med boken om tenåringer nå, men har litt problemer med å finne tid til lesing. Min favoritt er "smil- vi skal spise". Den er fin fin
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Øystein Vis innlegg
    De voksnes lederskap trenger to konstante elementer; Deres kunnskap om barnas viktige behov, og deres egen evne til å sette grenser.
    Dette oppsummerer godt noe av det viktigste i ansvarlig foreldreskap. I TiO er vel den største faren å legge vekten for mye på den første og for lite på den andre - dvs det er den grøften vi beveger oss nærmest. Og i mange metodeprogrammer er det vel den andre grøften som er nærmest. Og det er nok lettest å se hverandres nærmeste grøfter. I den første delen er kanskje den største utfordringen å skille mellom behov og lyster? Og i den andre å skille mellom å sette grenser rundt seg sjøl eller rundt barnet?
    juni 03 + oktober 04 + november 07

Alle barn er våre barn.

Standard

Den oppsummeringen opplever jeg veldig riktig, Wanaagsan.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha lest mye av JJ, Eple. Noen artikler i tidsskrift og aviser, spalten hans i Db og Din kompetente familie (Dog ikke fra perm til perm)
    Sist endret av Øystein : 11 Jun 2012 kl 23:13 Årsak: Utfylling.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •