Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 13 av 13
    Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

http://bestpractice.bmj.com/best-pra...-gb/532216.pdf

Her er pasientinformasjon fra UK; basert på tilgjengelig forskning og erfaring om emnet. Senke febern med paracetamol/ibuprofen kan du gjöre. Jeano, å kjöle ned barnet med lunket vann kan også hjelpe med å få ned febern (og dermed löse krampen) - som de gamle kjerringrådene. Å kjöle ned med iskaldt vann höres voldsomt ut, jeg vil ikke anbefale å gjöre det hjemme. Men i förste omgang, mens barnet har kramper ville jeg fokusert på rådene om å holde fri luftvei (står i linken hvordan). Legemidlene har ikke umiddelbar effekt.

Poenget er at så lenge barnet har hatt en godartet feberkrampe er det risiko for at man får det igjen, men at det er en ny godartet som löser seg av seg selv uten Stesolid.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    29 Apr 2008

Standard

Nå måtte jeg bare le litt - jeg mente ikke å kjøle ned med iskaldt vann hjemme altså.
    Og ikke tror jeg det blir gjort under feberkramper heller, det var kun ment som et eksempel på hvordan avkjøling kan fungere på kroppen - men så var det dette med å holde tastaturet rett i munnen da!

Hjemme skal vel vannet være 37 grader, noe som i seg selv vil virke kaldt på en febervarm kropp

Takk for arrestasjonen, Siemens
    Hønemor

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

:giblomst:
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •