Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard Jentekveld, jentetur, jenteting

Det skjer mye her hjemme om dagen. Mye positivt altså. Som dere vet har jeg til tider blitt litt blåst av banen av Eplejentas styrke, uttrykk og hvor utfordrende det kan være å være mamma for en så bestemt ung dame. Men jeg har holdt fast ved det jeg tror på ang dialog, autentisk kommunikasjon og det å styrke relasjonen mellom oss mer enn å gå i maktkamp.

Vel. Det har vært perioder med mye tvil. Kvelder jeg har vært så irritert, så krass og sliten. Morgener der jeg har tenkt at jeg ikke burde være en del av Ringblomst fordi jeg ikke klarer å være noen hyggelig mor. Balansen, å ta vare på meg selv og lade mammabatteriene.... Men så trekker jeg pusten og retter meg i ryggen. Og så finner jeg meg selv igjen

I det siste har vi hatt mye jenteaktiviteter. Jentetur og jentekveld med jenteting. Og dette gjør underverker for forholdet mellom oss! Ikke bare det, men Eplejenta er blitt skremmende flink til å sminke seg. Trodde ikke det var mulig å sminke seg så diskret og nydelig før man fylte fem- og mange vil nok synes det er temmelig sløvt å la henne få lov til det innimellom, men guri så koselig vi har det på badet!

I går hadde vi jentekveld. Med fotbad i 1,5 time.... fotfiling og deilig duft. Og prinsessefilm
    Det var så spennende film og Eplejenta satt tett inntil og fikk oversatt fra engelsk. Og da prinsessen spiste av det giftige eplet ble hun fra seg- og enda mer fra seg da hun hun holdt på å dø

Og da mc dreamy kysset henne to sekunder før klokken 12 hyyyyylte hun og gråt av lettelse. Jeg kjenner at jeg vokser som jentemamma. Og gleder meg til fortsettelsen. Og alle de deilige jenteopplevelsene vi to skal ha sammen. For de kan ikke deles med pappaen som hun elsker så utrolig høyt. Jeg har min greie, han har sin. Og prinsessefilmene... de får Eplejenta og jeg ha helt for oss selv.

Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Standard

Sukk så godt du skriver om hvordan det er
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sant det er gull å være jentemamma og Jeano?

Hun overrasker stadig- i da gikk hun ned i kjelleren til faren. Han jobber med å plate vegger og sparkle og sånn. Hele kjelleren er et byggeområde og ikke så koselig. Men hun hadde med blomster fra hagen. I en bitteliten kopp med vann. Og en klut. Hun sa "her kan du ha noen blomstar sånn at det blir koselig. Og om du sølar har en med en klut" Han smeltet helt....
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard

Hun er nydelig, Eplejenta! Så skjønn i ord og uttrykk. Så koselig at hun ville pynte hos pappaen, da. Og du beskriver det så bra.
    Persillen -04, Påsan -07 og Tøtta aug -11

Ble medlem
    11 Oct 2006
    Blogginnlegg
    2

Standard

Jeg må si jeg kjenner meg ganske mye igjen, i følelsen av å være mamma til en superjente.
    Snuppa er så totalt ulik gutta, på alle måter. Hun ser ut til å bli en slik viljesterk jente, som du beskriver. Hun kommer med kommentarer som er helt fantastiske, som får oss til å geipe og fnise på en gang.
    Og det der med jentekvelder, det skal vi jammen ha her og. Hun er jo allerede veldig opptatt av at det er "oss jentene". Hun er jo bare 2,5 år, så det skal bli veldig spennende å følge utviklingen hennes fremover. Om den fortsetter å bli så ulik brødrene..
    Propellen - 03 Filosofen - 05
    Snuppa - 09
    mamma-pappa- og våre firbeinte:

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Standard

Så herlig! Å gjøre jenteting er viktig her og. Her om dagen fletta vi håret til hverandre. Gleder meg til Minibror blir stor nok til at jeg kan reise bort litt, da skal vi på jentetur!
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Så fint skrevet, Eple - høres ut som dere har veldig koselige kvelder!
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Standard

Tusen takk for dette innlegget, Eple! Din beskrivelse av hvordan det er å være mamma for et så "livskraftig" barn gav meg masse mammapåfyll Sistemann er av den sorten her, og det er jammen ikke enkelt..
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard

Høres kjempekoselig ut! Jeg er glad jeg har døtre, og ser hvor godt det er nå når vi er voksne at jeg har mange søstre. Hos oss er det stort sett bare jenteaktiviteter, og innimellom slike jentestunder for både liten og stor.
    Vi kunne trenge noen fine tips på far-datter aktivieter, utenom bare det å dilte i hælene hans når han jobber...
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    05 Oct 2007

Standard

Vakkert og rørende å lese... Gleder meg til jeg skal gjøre sånne ting med min lille jente...
    Work with what is given. -Kabat-Zinn

Mamma til Pludrik (mai 2005), Tumle (juni 2007) og Lykkeliten (ventet april 2012)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •