Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Standard Svelge en kamel er ikke så lett, men hr må det svelges unna

Jeg har jo snakket så fint om at barna skal få være med å velge hva de skal ha på seg og at de skal få lov å prøve seg frem ganske så fritt.

Men i dag ble det krangling.
    Mille ville gå i bhg kun iført bikini.
    Med masse vind og 9 varmegrader så frøs jeg med vindjakke.

Først sendte jeg henne ut på verandaen, så helt ut. Ingen ting hjalp, hun hadde ståpels på hele kroppen men frøs ikke i det hele tatt.
    Skal vi ta på noe klær nå spurte jeg "Nei jeg fryser ikke" sier hun og sykler videre.

Så på denne ungen fungerer det ikke i det hele tatt.
    Det er ikke første gangen jeg har prøvd og hun har gått hjem fra bhg med t-shirt midt vinters.
    Men hun gir seg aldri.

Herregud vi blir meldt til barnevernet om hun går sånn, sier sambo og beordret ungen inn

En time brukte vi på krangling her hjemme før jeg tok med ungen kun iført bikini i vognen med teppe og dyne rundt.(og klærne godt plassert i vognen med lovnader om at hun skulle kle seg når hun kom frem i bhg)

HUN ER SÅ STA!!!
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Uff da og
    Mini 05
    Miniputt 09

"Slapp av, dette klarer du, du må være deg selv" Mini, 4 år.

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Imponerende sta vil jeg si!
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Embla Guest

Standard

Sta så det holder, ja! Det er mulig jeg ikke helt har skjønt det, men er det slik at du mener at et førskolebarn vet sitt eget beste når det gjelder tilstrekkelig og passende påkledning?

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard

Tror jeg ikke hun mente, men kanskje at hun ville komme til å fryse, bli kald, og så bli lei av å være kald og kle på seg bittelitt mer klær?
    Har ei av samme kaliber her, og håper hun beholder det gode i staheten sin når hun blir større, men det er jammen slitsomt til tider!!

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Standard

Å hjelpes... Hva er det med barn i den alderen og klær?
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Standard

Så "fint" det er flere stae barn her.

Embla jeg mener ikke at barna kan klare å styre hvor mye klær de vil ha på helt selv.
    Som regel får hun ta på seg så lite klær hun vil ha, så tar jeg med klær som kan puttes på om hun blir kald.

Jeg har ei til som jeg kranglet med alltid, helt til jeg hørte av noen kloke mammaer at de kunne få velge selv.
    Tror det tok to dager med Bell og hun fant ut at det var best å ha på nok klær. Hun er 13 og bruker helst lue og dunjakke enda. Hun lærte fort.

Mille vil ikke lære så jeg har funnet ut at dette ikke er veien å gå for alle barn
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Sånne tendenser hadde min jente også. Sånn "jeg fryser ikke" på trass, bare fordi jeg hadde sagt at hun hadde for lite klær på seg. Men nå når hun er 5 år så er hun ganske fornuftig når det gjelder klesvalg, så det kan jo være at Mille finner ut av det med tiden.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Augusta Vis innlegg
    Sånne tendenser hadde min jente også. Sånn "jeg fryser ikke" på trass, bare fordi jeg hadde sagt at hun hadde for lite klær på seg. Men nå når hun er 5 år så er hun ganske fornuftig når det gjelder klesvalg, så det kan jo være at Mille finner ut av det med tiden.
    Det var egentlig et perfekt svar, da ser jeg håp i det fjerne.

da jeg kom å hentet henne i bhg i dag kledde hun av seg alt ned til badeklærne med det samme hun så meg.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13

Ble medlem
    05 Jul 2008

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeano Vis innlegg
    Det var egentlig et perfekt svar, da ser jeg håp i det fjerne.

da jeg kom å hentet henne i bhg i dag kledde hun av seg alt ned til badeklærne med det samme hun så meg.

Det var kanskje hintet du trong...?
    Vanskeleg det der, gitt!
    Mamma til store-S (07) og vesle-S (09)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •