Viser resultater 1 til 8 av 8
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard Bok/foto/utstilling "where children sleep"

Where children sleep

Jeg skal se denne utstillingen i morgen, og kjenner jeg MÅ ha denne boken. Må være utrolig fint utgangspunkt for samtale med barna tenker jeg. Verden er så urettferdig!

Dong, 9, Yunnan, China

Alyssa, 8, Harlan County, USA

Douha, 10, Hebron, The West Bank

Kaya, 4, Tokyo, Japan

Alex, 9, Rio de Janeiro, Brazil

og så ei lita snelle fra Usa...

Dette gjør litt vondt, men føler virkelig barna mine trenger å se disse bildene. De trenger å få litt perspektiver på ting synes jeg
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard Re: Bok/foto/utstilling "where children sleep"

Vi har boka Den er sterk, ja. Og Knott kan finne på å se ut av vinduet i skikkelig ruskevær og si "det er godt vi ikke er så fattige at vi ikke har noe hus".

Standard

Jeg så overskriften og tenkte på samsovingsbilder og herlige sovende små barn over alt.
    Dette må jeg vise ungene i morgen
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    18 Jul 2008
    Sted
    Askøy

Jeg og tenkte å prøve å komme meg på utstillingen en dag. Vet du hvor lenge den er der?
    Familien vår: Lillepia juni 2007 , Lillebror juli 2011 , Lillesøster april 2013 , Kanelismannen 1980 , Kanelisvingane 1982 og Lissi 2011

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

aner ikke hvor lenge den varer Kanelis. Skal sjekke i morgen

Men dere- jeg tenker at de små barna kanskje vil synes denne boken er litt for tøff? Eplegutt kunne IKKE sett denne da han var liten. Da hadde han ikke sovet eller klart å glede seg over noe.
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    23 Apr 2008

Knott har bladd en del i den, han er seks. Knert på fire er ikke interessert. Vi har ikke lest den for dem, men heller vært tilgjengelig for spørsmål. Knott dvelte nok mest ved de barna med mest spennende leker, men det gjorde inntrykk med en del av det andre også. Kanskje særlig rom-gutten som sover på en madrass utenfor Roma - han var den som hadde likest ting og så likest ut som oss, men likevel ikke hadde noen ting.

Knott har først nå egentlig begynt å være opptatt av skillet mellom fantasi og virkelighet, tidligere har en god historie vært interessant uavhengig av sant eller ikke. Knert er litt der nå, om enn ikke helt på samme måte - så jeg tror ikke han ville blitt påvirket så negativt av boka om han hadde tatt seg tid.

Jeg tenker at barn ofte er opptatt av at andre ikke har det like bra som oss, det ville jeg nok snakket om og vist Knott uansett. Det som er bra med denne boka er at den viser forskjeller, og at det er positive og mindre positive sider ved alle bildene - så man kan glede seg over mer enn bare rikdom. Herregud så bra vi har det.

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

Vi så på de bildene i a-magasinet eller noe sånt, for ganske lenge siden. Storebror og jeg hadde en fin samtale rundt det husker jeg. Det er viktig!
    Storebror, lillestorebror & lillesøster

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Oj, det var kontraster ja. Jeg tror dette kan være litt for sterkt for Supern - jeg må vurdere det litt nærmere.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •