Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard Artikkel om bruk av smokk og forståelse av ansikstuttrykk og følelser

http://blogs.babycenter.com/mom_stor...ke-baby-botox/

Sikkert flere enn meg som har lest den, famlab hadde lagt ut lenke på facebook.

Jeg har bare skummet, og synes det er interessant det som kommer frem, men tenker at det sikkert er massevis av invendinger både mot selve studien og også tolkningene.

Hva synes dere? Og påvirker resultatene deres syn på utstrakt bruk av smokk?
    Storebror, lillestorebror & lillesøster

Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Jeg syns hennes undringer rundt funnene virker svært fornuftige og velbegrunnede. Ingen av mine barn bruker smokk, og jeg har nok vært og er til tider litt misunnelige på foreldre til "smokke-barn". De som bare kan dytte inn smokken også finne på noe annet, mens ungen sutter i vei stille og fornøyd, men dette gir jo det hele litt bismak.

..at funnene peker i retning av at virkningen av smokkebruk i sosialsammenheng strekker seg til voksen alder hos menn er skremmende...
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard Re: Artikkel om bruk av smokk og forståelse av ansikstuttrykk og følelser

Kanskje like greit at lillemor ikke vil ha smokk lengre nå når hun har funnet puppen
    Tro om det er gjort studie på puppebarn og puppefetish senere i livet

*tappetitapp*
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Standard

Alt med måte, jeg kjenner at jeg ikke orker å åpne linken en gang.
    Jeg har hatt to smokkebarn og to puppebarn.
    Smokkebarna mine fikk flaske og smokk, og storkoste seg med smokken slik puppebarna storkoste seg med puppen.
    Puppeungene bruker puppen til mer enn mat på lik måte som flaskebarna bruker smokken.

Jeg vet at noen både ammer og bruker smokk, men det har ikke vi fått til
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Bør jeg lese den?
    Obo gadd jeg ikke prøve veldig hardt til å prøve å ta smokk,
    Tobo lot jeg være med fordi han var rolig, og fordi jeg har fått litt bismak av smokken som "muteknapp" i alle år.. Vi har klart oss bra uten, MEN Tobo har koseklut altså. Han både koser, sutter og biter på den - men han har den jo ikke hengende i munnen til alle døgnets tider (ikke da han var baby heller).
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard

Vi brukte smokk kun til soving, ikke ellers. Fungerte fint det.
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard

Oh lord, er dette forklaringen på hvorfor mannen ikke forstår meg Han var i følge svigermor en utstrakt storsmokker som baby... Jeg var også veldig glad i smokk som barn.

Men ingen av mine tre har brukt smokk, det har ikke vært bevisst, men jeg har visst gode pupper Når de først har bikket halvåret har jeg ikke prøvd mer, for da har jeg tenkt at det er en mindre ting å avvenne (ikke at de har vært interessert i den heller da - de har betraktet smokken som en leke til å putte inn og ut av munnen).
    Persillen -04, Påsan -07 og Tøtta aug -11

Ble medlem
    25 Jun 2010

Standard Re: Artikkel om bruk av smokk og forståelse av ansikstuttrykk og følelser

Jeg skumma så vidt i gjennom den. Forsto jeg det riktig hvis dette gjaldt ved bruk utenom soving? Og etter spebarnstadiet? For da gidder jeg ikke å bry meg. Smokking utenom da bør uansett stort sett unngås syns jeg.

Ble medlem
    27 Nov 2007
    Sted
    Trøndelag

Standard

Var det noen link til selve artikkelen der et sted? Litt skeptisk kjenner jeg....Meeen på den andre siden min mann er litt sånn "leser dårlig kone"-type og han var visst en iherdig smokker Så hvem vet....
    Mamma til Sneip(06), LilleSneip(07) og Minimannen(11)

Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Jeg forsto det slik at det kun gjaldt sosial-sammenheng-smokking, ikke sove-smokking.
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •