Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 17 av 17
    Ble medlem
    05 Jul 2008

Standard Re: Mindfulness...

Jepp, lille gnu. Eg har og samanlikna mobilen med avisa mange gonger . Eller TV-en når mannen ser på fotball... går ikkje an å ha ein samtale med han då nemleg.
    Eg ønskjer ikkje at dei skal føla det samme overfor meg.
    Ein annan ting er sjølvsagt frekvensen. Avisa er ikkje uendeleg på samme måten, ein mobil kan ein bli sitjande med mykje lengre!
    Mamma til store-S (07) og vesle-S (09)

Ble medlem
    25 Jun 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Akershus36 Vis innlegg
    Avisa er ikkje uendeleg på samme måten, ein mobil kan ein bli sitjande med mykje lengre!
    Det er kanskje sant. Men jeg sammenligner mine foreldre som leste minst fire aviser grundig hver dag med meg som nok har et ganske fornuftig forhold til smarttelefonen. Jeg er veldig ofte på nett, men aldri lenge av gangen, så har ikke vanskelig for å legge den fra meg. Også er det så klart også en forskjell på om det er en dag man har fri eller bare har ettermiddagen sammen. I helga syns jeg det er mer lov med litt egotid.

Ble medlem
    05 Jul 2008

Heilt einig i at det er lov med egotid! For meg er det viktige at ein er klar over at det ER egotid. For av og til blir det slik at eg trur eg er saman med familien fordi eg er nær dei, og det er jo ikkje alltid slik med mobilen i handa.

Høyrest veldig sårt ut med fire aviser og born som vil ha tid med foreldra! Har du snakka med dei om det?
    Mamma til store-S (07) og vesle-S (09)

Ble medlem
    25 Jun 2010

Høyrest veldig sårt ut med fire aviser og born som vil ha tid med foreldra! Har du snakka med dei om det?
    Ja, jeg har fortalt hvordan jeg husker det, og sagt som i denne tråden at jeg syns det er like ille som overdreven mobilbruk av dagens småbarnsforeldre.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av meloni Vis innlegg
    Ja, det er sant.

Vi har ikke smarttelefoner her hjemme, så våre telefoner er kun til sms og samtaler. Det gjør at telefonen får mindre oppmerksomhet enn det jeg ser hos mange andre, og det er også en av hovedgrunnene til at vi ikke ønsker oss smarttelefoner. Jeg har blitt flinkere til å vente med internett til etter at barna er i seng på hverdagene, men i helgen kan jeg godt sette meg ned en halvtime-time mens barna leker alene, og det synes jeg er helt greit.
    Kjempebra, sånn som dere gjør det!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lille Gnu Vis innlegg
    En ting jeg reagerer på når jeg leser om at smarttelefoner er så "fyfy", er at mine foreldre fikk vel ikke "refs" for å lese avisene? Jeg husker det var mange mange ganger jeg ønska å snakke/leke med dem og disse gigantiske aftenpostene som kom ørti ganger om dagen dekka hele dem.
    Avisen gir ikke stråling sånn som mobilen gjør, og det er noe man også må ta i betraktning...

Og Prestekrage, den linken du la ut funker ikke...

While we try to teach our children all about life - our children teach us what life is all about

Ble medlem
    27 Nov 2007
    Sted
    Trøndelag

Standard

Heilt einig i at det er lov med egotid! For meg er det viktige at ein er klar over at det ER egotid. For av og til blir det slik at eg trur eg er saman med familien fordi eg er nær dei, og det er jo ikkje alltid slik med mobilen i handa.
    Dette er vel kjernen slik jeg ser det. Egotid: absolutt. Tror mange hadde hatt godt av foreldre som definerte "avistid" selv om ungene var tilstede(innenfor rimelighetens grenser, jeg har også vokst opp med en erfaring om tilstedeværelse som ikke er så god). Derimot "tilstede, men alltid et annet sted" tror jeg er mye er skadelig - alltid "bare sjekke mobilen" er en dårlig vane og et signal om at de som er i rommet er mindre viktig enn de som måtte befinne seg ute i verden.
    Tror det er viktig å dele kjedelige opplevelser og hverdagsliv.
    I tillegg merker ihvertfall jeg at jeg er mye mer "borte" foran pc'n enn foran en avis.
    Mamma til Sneip(06), LilleSneip(07) og Minimannen(11)

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard Mindfulness...

Enig med mamma til sneip - i det siste har vi hatt noen helger det det har vært mulig å lese avis/blad eller drive med noe på pcn og jeg merker at det har vært så godt å kunne gjøre det på dagtid mens det er lyst og jeg er våken. Jeg er da også mye mer tilgjengelig for avbrudd om det trengs. Godt med et lite pusterom underveis og det er vel egentlig en del av en normal hverdag - og da heller legge vekke mobiler etc og koble på ungene når egentiden er over.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •