Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16
    Ble medlem
    03 Dec 2010

Standard

Først av alt: Velkommen så mye! Dette er et fint sted å være, så det er fint å høre at dine første dager her inne har gitt deg et positivt inntrykk

Nå kan egentlig de fleste her inne mer om TiO og bæring enn meg, men jeg tenker at du allerede mye gjør veldig bra, og jeg tror jenta di har en flott mamma (og pappa)

Vår start var også noe trøblete med en del uker på sykehuset med premature tvillingere, og når vi først var kommet oss igjennom det møtte vi en ganske så kaotisk og uvant tilstand hjemme, selv om vi ikke hadde et hus som stod på hodet. TiO i prinsipp virket mye enklere for meg enn det faktisk ble.
    Dette med lunsj, som noen over meg allerede har poengtert, er det veldig greit om du klarer å kombinere med amming. Jeg har sittet veldig mange dager med begge to i fanget på hver sin pupp, mens jeg på et eller annet vis har klart å få i meg ganske så mye forskjellig. Første gang min kusine så meg slik lo hun både vel og lenge - det var visst et veldig komisk syn (salat som gaffelen mister grepet om, og som deretter faller ned i ansiktet til en eller begge av barna, ulike grimaser og ansiktsutrykk og jeg vet ikke hva). Det ville utvilsomt vært enklere å spise helt alene, men når man først fikk dreisen på det, så var det både en fin, morsom og tidsbesparende ting

Og så ville jeg, som andre her også sier, prioritert litt tid for deg selv. Så lenge jenta di bare mumler og prater med seg selv fornøyd, så er det ingenting i veien for at du kan gjøre noe du vil (lese bok, f.eks). Jeg har aldri vært flink på det, men ser definitivt at det er en fordel for alle parter.

Og nå har jeg egentlig bare gjentatt et par ting som de andre allerede har sagt, så hovedessensen her er kanskje heller: velkommen!
    Sist endret av Blåstjerne : 24 Nov 2012 kl 01:46
    Mamma til Vanilje og Popcorn (jan11), og Fragaria (feb14)
    ~
    En förälder tänker på sina barn natt och dag.
    En förälder älskar sina barn på ett sätt andra inte kan förstå.

Ble medlem
    11 Aug 2007
    Sted
    Sunnydale
    Blogginnlegg
    1

Standard

Nå har jeg min gutt som nærmer seg to måneder sovende på ryggen for første gang. Jeg kan signere Siemens, når dere får teken på det, blir mammalivet lettere.

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

Alle mine tre barn har elsket å være uten klær, og mange ganger har jeg fått spist meg mett, drukket en ekstra kopp kaffe, laget ferdig middag, lest ferdig en bok for en bror og ikke minst tatt ganske lange dusjer uten å måtte stresse mens babyen har ligget naken og fornøyd på stellematta på badegulvet. De har tilbragt mange timer der (ikke i strekk altså ) de første månedene før de ble for mobile. Særlig lyden av dusjen har de likt godt, så lange dusjer har vært helt uproblematisk. Badet er jo ofte varmt og godt, jeg har rullet sammen et håndkle foran dørsprekken for å ta av for litt trekk, og de stellemattene har jo som regel en tjukk kant på siden også.
    Storebror, lillestorebror & lillesøster

LilleVilje Guest

Standard

Her kommer en liten oppdatering fra oss - tusen takk for gode innspill fra dere! Ting går seg til etter hvert, og vi har blitt mer kjent og jeg har blitt flinkere til å skjønne hva hun vil. Vi har jobbet en del med ammingen; hun har grått veldig mye i forbindelse med ammesituasjoner, til mors store fortvilelse. Ellers er hun nemlig blid og fornøyd og kontaktsøkende og sosial. Vi har selvfølgelig vært hos legen (to ganger) for å sjekke om det er noe galt, men hun er frisk, heldigvis. Så da jobber vi videre og skal nok komme oss gjennom det! Jeg har slitt litt med å ha en gråtende baby i armene i seks-syv timer i strekk; jeg har blitt så lei meg av at babyen min ikke vil ha melka mi, men nektet å gi opp likevel. Faren stiller opp og avlaster, men jeg har passet på så det ikke skal føles som om jeg "hiver henne til faren" med en gang hun begynner å gråte - det er mer snakk om etter noen timer, når jeg trenger å gå på toalettet eller spise litt.

Men det går seg til, vi begynner å finne litt mer ro sammen nå, og jeg tror jeg lærer noe viktig av dette: Babyen min er kompetent så det holder, og jeg må lytte til henne. Hvis hun gråter ved puppen, så er det faktisk helt greit å ta en liten pause og prøve litt senere, for da går det ofte greiere. Og hun legger fint på seg, er ikke dehydrert, smiler og er fornøyd, så det virker som om hun får i seg nok næring. Det er jeg veldig glad for, for det er viktig for meg å amme så langt det går, og det hadde vært leit å måtte slutte nå! Dermed lærer jeg også at man kan komme seg over slike kneiker, og at det er viktig å ikke gi seg med en gang

Vi koser oss, og jeg føler meg priviligert som får lov til å være vitne til at et sånt lite og fantastisk menneske vokser og stadig oppdager nye ting! Og jeg tenker hvor heldige vi er som har så lang permisjonstid her i Norge, og gleder meg til alt som kommer.

Ble medlem
    04 Oct 2010

Standard Re: Helt ny her - trenger hjelp til TIO med nyfødt og balanse i hverdagen

Rekker ikke svare mer,men refluks førte til spisevegring her. Fullpumper i to mnd før vi fikk medisin og etter det og kiropraktor tok hun pupp igjen. Tar bare liggende eller i sjal nå,men glad likevel
    Jr (2010) og lillemor (2012)

Standard

Velkommen hit ser ut som du har kommet til riktig forum
    Jeg har litt tanker anng. det at nyfødte og babyer må få lov å ligge litt alene.
    Når de ligger å pludrer å koser seg så har de det jo bra.
    Så er det sånn at vi mødre hører når de vil ha kontakt med oss, for da er litt annerledes "snakking"
    Da jeg fikk første husker jeg at mamma sa til meg at babyen måtte få litt ro, er ikke noe vits i å ta opp ungen før den sier ifra.

13 åringen min hadde hoftedyplasi, så da jeg fikk De to minste barna måtte de på ekstra tester for å teste hoftene. Jeg snakket en del med legene, og alle var enige om at bæring i sjal og maitai var positivt for hoftene. De kunne ikke si med sikkerhet, men at jeg bar de sånn kunne ha hjulpet hoftene å utvikle seg.
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •