Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 37
    Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Eple Vis innlegg
    Det var fint sagt Wanaagsan

Jo jeg har mange jern i ilden, men har noen ting som seriøst hemmer og. Et eks- jeg tør ikke ta lappen... Og Eplejenta forstår ikke hvorfor i all verden alle andre mødre tør det og ikke jeg. "du e den eneste som ikkje kan kjøre bil mamma. Du MÅ begynne på kjøreskolen snart!"

Kanskje 2013 blir året jeg hopper i det?
    Ta med deg svigerinnen min! Hun lærte å sykle og gå på ski i voksen alder, og nå trenger hun å ta lappen... Men syns det er skummelt. Og det er jo det. Det er et stort ansvar å sette seg bak et ratt og kjøre i 80 km/t. Det er det mange som glemmer. Jeg var heldigvis bare 18 da jeg tok lappen, så ansvaret tynget bare 18 års erfaring. Men jeg syntes det var skummelt - først og fremst fordi jeg kunne skade noen (og litt fordi det er ubehagelig med vet-alt-bilister som tuter og syns jeg gjør dumme valg i trafikken). Men det er som alt annet - man mister frykt når mestringen begynner å dukke opp. Og man driver nå på med den kjørelæreren med ekstra bremser til man er trygg nok til å kjøre opp!

Si fra hvis du melder deg til teorikurs, da - så sender jeg svigerinnen min òg! (Må bare vente noen måneder - hun fullammer baby for tiden).
    juni 03 + oktober 04 + november 07

Alle barn er våre barn.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Teorikurs ja.... jeg kan ta eksamen i mye med det altså....

Ikke tør jeg stå på ski heller. Det er jo helt utrolig skummelt når det går nedover
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Nydelige Eplejenta. Lykke til med alle 2013-utfordringene.

Standard Re: "men mamma da! Så dum du var!"

Nydelige eplejenta ja! For en måte å prate på og oppmuntre!

Førerkort er skummelt ja. Jeg måtte ha det for studiet, ellers hadde jeg aldri tatt det tror jeg. Var dårlig av nerver/stress hver gang jeg skulle kjøre, men kom meg gjennom på et vis, og har aldri angra sida. (men tar gjerne bussen om jeg ikke må ha bilen og det er ordentlig griseføre)
    Mor til Tutta (2007), Sussus (2010) og Pippa (2014). Ekkornfamilie i Prøysenland.

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Heia Eplejenta, og heia Eple!
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard Re: "men mamma da! Så dum du var!"

Hun er klok, den Eplejenta! Lykke til med alle utfordringer!
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    16 Oct 2006

Standard

For ei klok jente!

Jeg er en reddfis selv, av dimensjoner faktisk! Men jeg tok faktisk lappen i fjor, og jeg vet akkurat hvor teit det er å lese "kan jeg det, så kan ALLE", men sæ-ri-øst, som storebror sier Jeg hadde sikkert ti tusen* kjøretimer, skalv som et aspeløv hver gang, med en gang jeg tenkte på å sette meg bak rattet så ble jeg iskald på hendene og skjelven i hele kroppen. Det gikk saaakte, fuglene veit hvor mange ganger kjørelæreren måtte ta over pedalene fordi jeg nekta å kaste meg ut i et kryss Strøk på oppkjøringa, jeg vet ikke hva som var hovedsaken til det, om det var fordi jeg var dausjuk av forkjølelse, men bare måtte gjennomføre fordi det var UMULIG å få endra dato Eller pga nervøsiteten, som ikke akkurat ble gjort bedre av at sensor var en stor, skummel mann som snakka som om han hadde verdens verste dag og jeg var verdens verste elev. Ok, det siste der var kanskje sant, jeg hadde bomull i hodet, dobbel øyekatarr og ville bare HJEM! Etter å ha kvelt bilen i ca hvert kryss og opplevd at sensor måtte bremse så jeg ikke skulle kjøre rett inn i bilen jeg hadde vikeplikt for, tenkte jeg "fuck it, jeg vil bare overleve, alt annet er bonus" og kjørte deretter, jeg var bare lykkelig for å være ferdig. Sensor kjefta på meg fordi jeg var en elendig sjåfør og jeg vurderte å drite i hele lappen og aldri sette meg bak rattet igjen. Så oppsøkte jeg en tankefeltterapeut, egentlig for noe helt annet, men hey, hvorfor ikke begynne i det små. Bilkjøreangsten var en ny angst og dermed sikkert enklere å få bukt med. Terapeuten holdt til i nabokommunen, mannen kom og henta meg og jeg satte meg inn bak rattet og kjørte hjem uten å få så mye som litt puls engang! I halvmørke og øsregn! Ikke lenge etterpå kom oppkjøring #2, denne gangen med verdens koseligste sensor. Jeg var dritnervøs, men likevel overkommelig nervøs, og det var BARE godord å høste!

Dessverre sitter jeg her nå, ett år etter, og er like redd for å kjøre Nå som det er vinter, er det bare å glemme å få meg inn bak rattet, ikke pokker! Selv de minste kjøreturer gir meg hjerteklapp og svette, kalde hender, skjelven i beina og tissatrengt som fy. Så 2013 skal være året jjeg begynner å KJØRE igjen! MASSE! Spytte angsten midt mellom øya og bare "YEAH, WHO DA BOSS!!!". Haha jeg er tøff på papiret. Skjermen.

Poenget var iallefall at den lappen, den fikser du! Og det var ingen reklame for TFT altså, det var bare tilfeldigvis det som hjalp meg, der og da :P Kjøringa kan ta tid og det er fanden så skummelt, men så lenge kjørelæreren spiller på lag og vet du er et nevrotisk vrak (ok, JEG er iallefall det ), så tar h*n det kuli og du gjør akkurat så mye som du er komfortabel med og så enda litt mer. Jeppjepp! Hvorfor har jeg ikke lagt meg enda!?

*bare litt overdrevet

Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard

Jeg må bare si at det er lov å skifte kjørelærer dersom man ikke trives med den første. Jeg hadde en mann som kjørelærer først og han var sånn som kjeftet og ble irritert når jeg gjorde feil. Noe som gjorde at jeg ble enda mer nervøs og dermed presterte dårligere. Men så skiftet jeg til en koselig dame som var positiv og som ga meg selvtillitt til å tro at dette var noe jeg kunne klare. Og jeg sto på oppkjøringen på første forsøk.

Ellers er jeg også ganske pysete når det gjelder å gjøre ting. Og jeg har en tendens til å være overbevist om at jeg ikke klarer ting og dermed prøver jeg ikke heller. Husker jeg gikk hele første året på videregående uten å lære trigonometri, fordi jeg var helt sikker på at det var for komplisert. Selv om jeg ellers var god i matematikk. Det tok meg en uke på et oppfriskningskurs å få dette inn. Jeg ser jo selv at dersom jeg ikke prøver, så er jeg like langt som om jeg prøvde og ikke greide det. Så egentlig burde det jo ikke ha så mye å si at jeg ikke lykkes 100%, for jeg har jo større sjanse enn dersom jeg ikke prøver.

"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla Rinaldi

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

For et fint innlegg, kakskiv.

Jeg er sjeleglad for at jeg tok lappen som tenåring. For da hadde jeg jo ikke peiling på hvor skummelt det faktisk er å kjøre.

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kakskiv Vis innlegg
    For ei klok jente!

Jeg er en reddfis selv, av dimensjoner faktisk! Men jeg tok faktisk lappen i fjor, og jeg vet akkurat hvor teit det er å lese "kan jeg det, så kan ALLE", men sæ-ri-øst, som storebror sier Jeg hadde sikkert ti tusen* kjøretimer, skalv som et aspeløv hver gang, med en gang jeg tenkte på å sette meg bak rattet så ble jeg iskald på hendene og skjelven i hele kroppen. Det gikk saaakte, fuglene veit hvor mange ganger kjørelæreren måtte ta over pedalene fordi jeg nekta å kaste meg ut i et kryss Strøk på oppkjøringa, jeg vet ikke hva som var hovedsaken til det, om det var fordi jeg var dausjuk av forkjølelse, men bare måtte gjennomføre fordi det var UMULIG å få endra dato Eller pga nervøsiteten, som ikke akkurat ble gjort bedre av at sensor var en stor, skummel mann som snakka som om han hadde verdens verste dag og jeg var verdens verste elev. Ok, det siste der var kanskje sant, jeg hadde bomull i hodet, dobbel øyekatarr og ville bare HJEM! Etter å ha kvelt bilen i ca hvert kryss og opplevd at sensor måtte bremse så jeg ikke skulle kjøre rett inn i bilen jeg hadde vikeplikt for, tenkte jeg "fuck it, jeg vil bare overleve, alt annet er bonus" og kjørte deretter, jeg var bare lykkelig for å være ferdig. Sensor kjefta på meg fordi jeg var en elendig sjåfør og jeg vurderte å drite i hele lappen og aldri sette meg bak rattet igjen. Så oppsøkte jeg en tankefeltterapeut, egentlig for noe helt annet, men hey, hvorfor ikke begynne i det små. Bilkjøreangsten var en ny angst og dermed sikkert enklere å få bukt med. Terapeuten holdt til i nabokommunen, mannen kom og henta meg og jeg satte meg inn bak rattet og kjørte hjem uten å få så mye som litt puls engang! I halvmørke og øsregn! Ikke lenge etterpå kom oppkjøring #2, denne gangen med verdens koseligste sensor. Jeg var dritnervøs, men likevel overkommelig nervøs, og det var BARE godord å høste!

Dessverre sitter jeg her nå, ett år etter, og er like redd for å kjøre Nå som det er vinter, er det bare å glemme å få meg inn bak rattet, ikke pokker! Selv de minste kjøreturer gir meg hjerteklapp og svette, kalde hender, skjelven i beina og tissatrengt som fy. Så 2013 skal være året jjeg begynner å KJØRE igjen! MASSE! Spytte angsten midt mellom øya og bare "YEAH, WHO DA BOSS!!!". Haha jeg er tøff på papiret. Skjermen.

Poenget var iallefall at den lappen, den fikser du! Og det var ingen reklame for TFT altså, det var bare tilfeldigvis det som hjalp meg, der og da :P Kjøringa kan ta tid og det er fanden så skummelt, men så lenge kjørelæreren spiller på lag og vet du er et nevrotisk vrak (ok, JEG er iallefall det ), så tar h*n det kuli og du gjør akkurat så mye som du er komfortabel med og så enda litt mer. Jeppjepp! Hvorfor har jeg ikke lagt meg enda!?

*bare litt overdrevet
    tusen takk for at du deler! Du er en knupp
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •