Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Samspill

Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Standard Samspill

http://m.youtube.com/#/watch?feature...ure%3Dyoutu.be

Funker denne linken mon tro. Legger inn poster på rb mens hun traver avgårde på kurs.
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg har sett den før. Her er forøvrig lenke for de som sitter på PC.

Jeg husker sist jeg så den. Da (som nå, egentlig), syns jeg dette ble et fryktelig rart eksperiment. Hadde jeg snakket med et menneske som plutselig ble stiv i ansiktet og ikke responderte, så hadde jeg funnet det meget rart, egentlig.

Det sagt. Interessant at ungen tydelig forsøkte å vri seg bort fra moren. Hva gir det uttrykk for, egentlig?

Og så ble jeg litt ettertenksom. Dette er da noe man stadig vekk (dog i korte øyeblikk) utsetter ungen sin for når man sjekker mobilen for SMS eller e-post.

Ble medlem
    05 Mar 2009
    Sted
    utflytta trønder

Standard

Dette handler jo mest om viktigheten av samspill ift. speiling og affekt inntoning når det kommer til trygg tilknytning.

Responsen til barnet er interessant (og utrolig trist) når du tenker på dem som har hatt foreldre som ikke har hatt godt nok samspill med sine foreldre, og har endt opp med en utrygg tilknytning (ambivalent, distansert, disorganisert).

Det fins flere foreldre som er "stive i ansiktet" - f.eks dypt deprimerte og rusede. Det er jo derfor det blir så utrolig viktig å komme tidlig på banen når det gjelder barselsdepresjon hos mammaer og pappaer.
    ..barn lærer ikke av vår forståelse, men sin opplevelse...
    dunderdame med dundermann
    , dunderpels og to dunderbarn: Loppa (mai'08) og Hopalong (mai'11)

Hege Edvardsen Guest

Standard

Jeg skriver oppgave på helsesøsterstudiet, og lurer i den anledning på om det er noen som vet om noen gode forskningsartikler på dette temaet?
    Det kan handle om barns kontakt med mor, eller om veiledning til denne tilknytningen mellom mor/barn.
    Har dere snublet over noe interessant i det siste kanskje?
    Hadde vært veldig kjekt med litt hjelp.

Hege.

Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard Re: Samspill

Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster