Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard Når et barns verden er full av riskofaktorer

Dette er historien om Janne.

http://multimedia.bt.no/janne/

Jeg har lest denne historien mange ganger, jeg har grått og jeg har tenkt.

Håper du vil lese!
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert. Igjen!

Standard

Det er en sterk historie.

Jeg har bladd litt i denne boken i dag, som omhandler mye av temaet. Mange komplekse problemstillinger.

La hybelkaninene leve!

Ble medlem
    12 Dec 2007

Standard Når et barns verden er full av riskofaktorer

Har også lest historien. Selv så aner jeg ikke hva jeg skal se etter av tegn, jeg tenker ofte på dette for jeg hadde sagt fra om jeg oppdaget ting. Det er altfor mange triste skjebner rundt omkring.
    Verdens beste mars 2007, nov 2008 og juni 2012

Ble medlem
    05 Jul 2008

Standard

Så veldig sterk og trist historie!
    Det som er ekstra frykteleg i Janne og Ronny sitt tilfelle var jo at dei var synlege! Det høyrest ut som om dei var opne om kor fælt dei hadde det innimellom, men klarte ikkje å bryta bandet til mora sjølve.

Eg ser faktisk ein parallell mot dei som ikkje klarar å bryta ut av eit valdeleg ekteskap. Dersom vaksne kvinner og menn ikkje klarer det åleine, korleis kan me forventa at eit barn skal kunne sjå ein usynn tilknytning?
    Mamma til store-S (07) og vesle-S (09)

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Akershus36 Vis innlegg
    Så veldig sterk og trist historie!
    Det som er ekstra frykteleg i Janne og Ronny sitt tilfelle var jo at dei var synlege! Det høyrest ut som om dei var opne om kor fælt dei hadde det innimellom, men klarte ikkje å bryta bandet til mora sjølve.

Eg ser faktisk ein parallell mot dei som ikkje klarar å bryta ut av eit valdeleg ekteskap. Dersom vaksne kvinner og menn ikkje klarer det åleine, korleis kan me forventa at eit barn skal kunne sjå ein usynn tilknytning?
    Enig! En annen ting er at sosialkontoret på den tiden ikke var tilpasset den ekstreme veksten i i antall boligere i området. Høye blokker og mange kommunale boliger -> utrolig mange som trengte sosialstøtte. Sosialkontoret skulle også være barnevernet, men i realiteten klarte de kun å betale ut penger. Jeg har snakket med flere som jobbet i systemet den gangen- i denne bydelen. Det var ikke et barnevern i det hele tatt Det er derfor viktig å se hele bildet ang barns oppvekstvilkår- elendig boligpolitikk blir jo skikkelig en risikofaktor!!!
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

Det har vært sagt i det uendelige - men det er virkelig sant: bedre å melde til barnevernet en gang for mye enn en gang for lite. Det kjennes kjipt, jeg har selv gjort det, men noen ganger må man holde fokus på det som er riktig og ikke det som er behagelig. Jeg står ovenfor en mulig bekymringsmelding som jeg må ta stilling til, men det er i jobbsammenheng og da er det lettere. På en annen side kan jeg ikke være anonym, så faren for samarbeidsproblemer i etterkant er jo definitivt til stede.
    Storebror, lillestorebror & lillesøster

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •