Viser resultater 1 til 4 av 4
    Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard Noen som har lest "Nei - et kjærlig svar"

av Asha Phillips? Den er utgitt på norsk av Pedagogisk forum og har forord av JJ, men jeg klarer ikke å like den...
    Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard

Ingen?

Noe av det jeg reagerer på er:
    I kapittelet om babyer (s 54) er det et eksempel der moren til en 5 mnd gammel baby må avvenne ham. Moren skal begynne å jobbe, brystet er tomt og babyen spiser allerede to måltider per dag, så han trenger jo slett ikke puppen. Moren må altså lære å si tydelig nei til både seg selv og babyen. Full avvenning er det eneste alternativet som diskuteres.

I kapittelet om to-til-femåringer, om sanksjoner (s 90) sier hun at "en sjelden gang kan et lett, lite klaps være på sin plass for å forhindre en oppbygging av følelser". Hun er generelt positiv til sanksjoner og konsekvenser. Senere i kapittelet (s 116) kaller hun samsoving i denne aldersgruppen for "et tidstypisk problem".

Kanskje dreier det seg egentlig bare om kulturforskjeller? Boka er utgitt i Storbritannia i 1999. Idéene om tydelig grensesetting er jo bra da.
    Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Denne har jeg ikke hørt om.

Jeg sliter litt med å like slike bøker der jeg ikke liker "alt", altså, jeg kan godt se at noe ikke helt passer for meg, men råd som jeg er grunnleggende uenig i (som å gi et lite klaps) gjør at jeg får problemer med å like resten også.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard

Jeg har allerede JJs "Kunsten å si nei med god samvittighet". Den er skrevet i 2006, så da hadde jo JJ lest Phillips' bok før han skrev sin egen. Hvis det er noe veldig viktig i Phillips så har sikkert JJ tatt det med i sin egen bok. Så da holder jeg meg til den boka jeg liker, og så går Phillips tilbake til biblioteket igjen
    Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •