Viser resultater 1 til 4 av 4
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard Hjelp til hva jeg bør ha med?

noen forslag til hva jeg bør få sagt om det? hva mener dere ligger i ordet? hva er essensen?
    Sist endret av JifraNord : 23 Jan 2014 kl 09:28
    Nordjenta født mars 2006
    Nordgutten mars 2010
    Nordbabyjenta født april 2012

Standard

Det sensielle er å ta barnet på alvor og gi barnet nærheten det trenger. Være lydhør.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
    Blomst 97
    Bell 99
    Boble 04
    Mille 08
    Knerten 13
    og bestemor til lille Theo 15

Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

ja jeano tenker at det er essensen i god tilkyttning. Tenker selv at det er viktig å fram viktigheten av god tilknytning. og at man tidligere var opptatt av at de grunnleggende behov var tilfredstilt så kom tilknyttningen. men at man nå ser at barn knytter seg til foreldre og omsorgspersoner uavhengig av hvordan disse behovene blir tilfredstilt.
    og at en god tilknytning er viktig for barnets indre arbeidsmodell altså hvordan det ser på seg selv og sine omgivelser.
    Sist endret av JifraNord : 23 Jan 2014 kl 09:28
    Nordjenta født mars 2006
    Nordgutten mars 2010
    Nordbabyjenta født april 2012

Ble medlem
    01 Dec 2007

Standard

Tenker at det viktigste er å informere om hvorfor tilknytning er så viktig og hvordan man etablerer god og trygg tilknytning. Både hos små og store barn. Og viktigheten av å gi barnet tid og mulighet til å knytte seg. Fokus på at det er en lang prosess som ikke er gjort over natta. Referer gjerne til Joachim Haarklou, han har skrevet og sagt mye som har vært og vil være svært viktig for meg og alle andre fosterforeldre, eller egentlig alle som har med fosterbarn og gjøre, vil jeg påstå:-)
    Deler hus med Mannen, Gulla, Overraskelsen og Lille Baby

Jeg ville se de små tingene
    de sa og gjorde..
    så var de store som fjell!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •