Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 17 av 17
    Ble medlem
    25 Sep 2006

Standard

Det skjer, men jeg ser at det jo er vanskeligere når vi har tre barn enn når vi hadde to. Det hender at jeg tar med meg en eller to på kafe og vi fordeler også litt opp når det gjelder kino. Sist gang var det E som fikk være med meg, søskenbarnet og tanten for å se Karsten og Petra, denne gangen er det jeg, A, O og T som skal se Lego-filmen mens E skal være hos besteforeldrene.

Akkurat i forhold til reising synes jeg det er litt vanskelig. Til nå har vi prioritert familieferier der alle er sammen. Men jeg har vel ofte tenkt at det kunne være kjekt å ha med bare A på en ferie. Så får se om vi får det til etter hvert.

"Der mine meninger/tolkninger er likegyldige, der alt er planlagt og sannheten er satt, der det ikke er plass til mine spørsmål, mine teorier, mine uttrykk, der er det i virkeligheten ikke plass til meg." Carla Rinaldi

Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard Alenetid med ett og ett barn?

Det skjer veldig sjelden bevisst her. Men de to største er jo blitt mer mobile, er hos venner og på trening, så da blir det litt likevel. Tøtta har mest alenetid med oss. Oftere en foreldre pr barn på de store når slikt skjer, en kino iblant o.l.
    Persillen -04, Påsan -07 og Tøtta aug -11

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Ikke planlagt og bevisst, men tilfeldig og spontant.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    16 Oct 2006

Standard

Prøver å få det til, men det blir ikke så ofte som vi skulle ønske. En kinotur med storebror mens lillesøster blir med pappaen til farmora og farfaren f.eks. Storebror skal også få seg en farmordag helt alene, lillesøster er nemlig veldig *host* frempå og legger mer eller mindre beslag på farmora når de er der, så jeg tror det blir godt for storebror å få henne alene innimellom. Jeg tok med meg storebror til Oslo ei langhelg i sommer og det var VELDIG populært, så vi har snakket om at det må bli en årlig greie, bare vi to, på hotell i hovedstaden

Vi må bli flinkere, er bare vanskelig å komme på ting å gjøre, når det som oftest er mye mer praktisk at vi bare gjør det sammen, hele gjengen. Og så tror jeg vi overkompliserer det litt innimellom, prøver å finne på aktiviteter og sånn, når jeg er temmelig sikker på at de syns det er minst like stas med enebarntilværelse uten at vi gjør noe spesielt i det hele tatt. Lillesøster overnatta alene hos farmora og farfaren for noen helger siden, storebror var i bursdag og var sliiten da vi kom hjem utpå ettermiddagen/tidlig kveld. Lagde litt mat og glodde på tv frem til leggetid. Det var storveis, bare det

Ble medlem
    04 Feb 2008
    Sted
    hegreland

Standard Re: Alenetid med ett og ett barn?

Ikke så ofte planlagt, men det blir stunder innimellom når den andre er på besøk osv. at de er alene me en eller to av oss.
    Planlegger å få dratt på en liten helgetur alene med en og en, det hadde vært fint.

-fra mobil.
    Yoga, sau og strikkepinner.

Ble medlem
    23 May 2007

Standard

Vi prøver å være litt mere bevisst å få det til, da vi også erfarer at barna er annerledes hver for seg og har behov for den alenetiden.
    Alenetid med bare ett foreldre skjer kanskje litt oftere, i forbindelse med at en er borte på trening/hos venner og den andre er hjemme. Men veldig sjelden vi får til begge foreldre på ett barn noe mere enn noen timer på en ettermiddag. De få gangene vi får barnevakt har vi kjent at det er godt å bruke det på oss...
    Men ofte skal det ikke så mye til. I dag fulgte både mannen og jeg lillebror til barnehagen, og den lille spaserturen hvor han fikk lov å holde oss begge i hendene var en bra start på dagen Så prøver å tenke at slike små øyeblikk kan også være verdifullt, selv om jeg kunne ønske vi fikk til mere.
    Mamma til
    L født mai-06, C født januar -09 og A født juli -15

Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard

Ingenting planlagt - det skjer tilfeldig og ytterst sjelden de har alenetid med begge foreldre samtidig. Pga arbeids og livssituasjonen vår er det heller ikke så ofte de får alenetid med bare en av oss, eller at vi har alenetid uten barn for den saks skyld. De får alenetid når de er syke for da er den andre i barnehagen eller på skolen, yngste når eldste er med venner og eldste får alenetid dersom yngste sovner tidlig.Fjordjenta og jeg var på jentetur en helg i fjor og det skal vi i år også. Veldig hyggelig.
    Mammaen til fjordjenta født i april 06 og fjordgutten født i juni 2010.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •