Viser resultater 1 til 5 av 5
    Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard Lydbokanbefaling

Mens jeg husker det, må jeg anbefale følgende lydbok til alle som skal kjøre bil med litt store barn i sommer: Hjalmar og Flode

Fin historie om tiårige Hjalmar som kommer i vanskeligheter, med fin kognitiv tilnærming og kul Trond Viggo-musikk. At noe handler om en minidisk-spiller er ikke gammeldags nok til at ungene faller av, det må bare oversettes til iPod.

Knott på åtte og et halvt er stor nok til å skjønne de fleste poengene (og humoren i Hjalmarsangen ), mens de små synes det er en fin historie og fin musikk.

Her er den på mp3, vi har lånt på biblioteket siden vi har sånn derre gammeldags cd-spiller i bilen.

Noen andre gode lydbokanbefalinger?

Ble medlem
    03 Dec 2010

Standard

Fint med lydbokanbefalinger!

Vi har begynt å ta for oss Astrid Lindgrens verden, både i bok og lydbok versjoner, og både på norsk og svensk. Stor suksess!
    Den siste vi voksne fullførte var "En mann ved navn Ove" av Fredrik Backman (norsk versjon). Anbefales virkelig fra min side.
    Mamma til Vanilje og Popcorn (jan11), og Fragaria (feb14)
    ~
    En förälder tänker på sina barn natt och dag.
    En förälder älskar sina barn på ett sätt andra inte kan förstå.

Ble medlem
    31 Oct 2007
    Blogginnlegg
    1

Jeg drar alltid fram Tonje Glimmerdal i sånne diskusjoner. Glimrende historie og særdeles godt lest av Maria Parr ( forfatteren)

Vi er storforbrukere av lydbøker. Vi har hatt et gjenhør med diverse Roald Dahl i vår. Det er alltid moro. For øvrig kan Kyllingen anbefale Vindeltorn, som nesten var for skummel, men også intrikat og morsom. Bjørn Sortland sin Kunstmysterie-serie er spennende på lydbok også. Gregor i Underverdenen er veldig skummel og veldig spennende. Vi har ventet litt med nr 2 i serien, men er snart klare nå.

Mer klassisk er Narnia-bøkene nydelige og vi likte viking-bøkene til Torkld Thorstad Hauger veldig godt. Harry Potter fungerer også utmerket på lydbok, men jeg har satt foreløpig stopp etter nr tre.
    Sist endret av lirypa : 04 Jun 2014 kl 15:00

Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Tonje Glimmerdal var en super anbefaling, den er reservert på biblioteket nu. Jeg skal innrømme at vi ikke har orket tanken på den til høytlesning på grunn av nynorsken...

Ble medlem
    14 Oct 2006

Her var det mange dine tips til sommerens bilturer! Tonje Glimmerdal er fantastisk, men jeg likte også godt å lese den på nynorsk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mamma til J 2005 og O 2008

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •