Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ble medlem
    11 Feb 2007

Standard Når barnet ditt ikke vil være venn med en annen

Ja, hva gjør dere da?

Barnet ditt får stadig uanmeldt besøk av et annet barn. Barnet ditt vil helst ikke leke med gjesten sin, fordi de ikke kommer så godt overens. Gjesten vil helst bare leke med lekene til barnet ditt, og ikke sammen med barnet ditt. Hva sier du til barnet ditt om hvordan dette kan håndteres?
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    23 Oct 2007

Standard

Oj! Dette er jeg interessert i. Heldigvis teoretisk enn så lenge, men har tenkt på den type situasjoner i forbindelse med mobbediskusjoner i FAU idet siste. Man skal inkludere alle, det er selvsagt, men i hvilken grad har man ansvar for å invitere inn på tomannshånd den som barnet ikke vil leke med?

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Standard Når barnet ditt ikke vil være venn med en annen

Jeg tenker at det må være lov å si at man ikke har så lyst til å leke eller at det ikke passer så bra når noen ringer på. Men man må såklart si fra på en hyggelig måte. Jeg pleier ikke å sjekke hvem det er som ringer på og hva som blir sagt hver gang det ringer på... Og det skjer nok at de sier nei til å leke.
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard

Tja. Det kommer an på hvor gammelt barnet er, men jeg tror jeg ville snakket med mitt barn om at det av og til er lov å si at det ikke passer med besøk, samtidig håper jeg at jeg hadde hatt tid og ovetskudd til å legge opp til en aktivitet som barnet mitt og det andre barnet kunne gjøre sammen. Tegne, lese, ta en sykkeltur, bake, se en fim, spille brettspill e.l. Avhengig av hvor godt jeg kjente det andre barnet, ville jeg nok også snakket med det om at det ikke alltid passer med besøk og kanskje sagt noe om hvilke dager det passer. Vi har det i alle fall slik at noen ettermiddager går med til aktiviteter og de dagene passer det dårlig reint tidsmessig.

Sendt via hallofonen
    Mammaen til fjordjenta født i april 06 og fjordgutten født i juni 2010.

Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

Vi har en nabogutt som mer enn gjerne kommer på besøk. Han er ett år yngre enn min gutt. Og gutten min vil helst ikke leke med denne gutten, eller egentlig tror jeg ikke han orker å leke med han. Vi lar han komme inn om det passer (om det ikke er mange andre barn her) og vi har tid til å involvere oss litt. Dette gutten er en rolig og fredelig gutt, som ikke lager så mye lyd. Så synes egentlig det er helt ok at han er her innimellom. Ute leker de bedre, av en eller annen grunn.

Mamma til J 2005 og O 2008

Ble medlem
    03 Dec 2012

Standard

Jeg opplevde dette som barn. Mine foreldre tvang meg til å "oppføre meg", dvs ta imot gjesten og leke, men jeg opplevde det som en krenkelse. Det viktigste, her som ellers, er vel å høre på og anerkjenne barnets følelser. Hva man bør gjøre rent praktisk er jeg usikker på.
    Guttungen -09
    Lillegutt aug -13

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •