Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard Når ingen ringer på

og spør om barnet ditt vil komme ut og leke, og den næreste venninnen har fortalt barnet ditt at hun trenger en pause fra ditt barn for å være med sine andre venner. Barnet ditt sier at det er greit og at hun forstår venninnen sin og virker hverken lei seg eller sint på venninna. Barnet kommer lett i kontakt med andre barn og er glad i å leke. Dette er barn i småskolealder.

Sendt via hallofonen
    Mammaen til fjordjenta født i april 06 og fjordgutten født i juni 2010.

Ble medlem
    11 Feb 2007

Ville oppfordret barnet til å ta kontakt med andre som også kan bli venninner. Kanskje invitert de hjem.
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard

Hva når det ikke hjelper, selvom man inviterer andre jenter hjem?

Sendt via hallofonen

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Hva med guttene på trinnet? Har god erfaring med venner av motsatt kjønn hos våre barn.
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Ble medlem
    14 Oct 2006

Standard

Jeg tenker nok at jeg som forelder hadde trått til litt ekstra med å for eksempel invitere venner med på kino, på tur, i svømmehall osv. Jeg ville nok også tatt kontakt med foreldre for å få til slike lekeavtaler. Vi har også god erfaring med å leke med det andre kjønn, så det hadde vært veldig aktuelt å også invitere med gutter på slike aktiviteter. Og om barnet ikke deltok på noen fritidsaktiviteter, ville jeg nok også ha tenkte at det kunne være en arena for å bygge vennskap.

Mamma til J 2005 og O 2008

Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Her vi bor er det lite ringing på generelt - det er akkurat litt for langt mellom barn i passende alder. Avtaler mellom foreldre er nødvendig, og gutta går litt ut med sparkesykler og sånn og ser om noen er ute. Men vi har vent oss til at det er normen og legger planer for de fleste helgedager - med det resultat at det ikke alltid passer når det kommer noen heller. I uka er det såpass sjelden at det klaffer med at skolebarna har frikvelder samtidig som kompisene at det har vi litt oversikt over og gutta gjør avtaler på skolen.

Altså -- mitt innspill til casen er å legge til rette for sosialt samvær og aktiviteter på andre måter.

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Jeg synes det er to ting her- det ene er det med å ringe på. Hvis det er gjengs måte å kontakte hverandre på der en bor så er det trist om ingen ringer på, ellers er det i så fall kurant nok. Men den kommentaren fra venninnen om at hun trengte en pause for å være sammen med andre.:. Nå vet jeg ikke hvor gamle disse er men med små barn høres det temmelig konstruert ut, kan man finne på det av seg selv eller er det plukket opp?
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    24 Nov 2007
    Sted
    Finnmark

Standard

Takk for gode innspill.

Ble medlem
    25 Sep 2007
    Sted
    Midt på, cirka

Standard

Enig med Siemens..

Sent fra min C6903 via Tapatalk
    Lille O , Bo Obo des. 2006, Tobo aug. 2009, Trebo des.2012
    - aka lilletambur

Standard

Jeg ville tilrettelagt mye for at kidden skulle finne andre venner

Regler for innlegg