Viser resultater 1 til 6 av 6
    Ble medlem
    02 Feb 2007

Standard Case uke 25: Hvordan kan man håndtere et gryende forhold og barn?

Alenemor som har lyst til å date litt:
    Hvordan håndterer man et gryende forhold og barn? Barnet vil, i alle fall i teorien, svært gjerne at mamma skal finne seg en kjæreste, men mamma vil ikke involvere barnet før ting har utviklet seg ganske langt. Problemet er at ting da ikke får utviklet seg, blant annet fordi man treffes veldig sjelden.
    Lykkelig gift med mannen min
    Mamma til Storebror mars 89
    og lillebroren Lillebap som ble født i mars 06.

Ble medlem
    07 Apr 2009
    Sted
    Midt i idyllen

Hva med å introdusere den potensielle kjæresten som en venn?
    Kosemamma til storesøster oktober 05, lillebror oktober 07
    og minibror februar 12

Ble medlem
    11 Feb 2007

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimama Vis innlegg
    Hva med å introdusere den potensielle kjæresten som en venn?
    Det tenkte jeg på også. At man har truffet en ny person som man har blitt venn med, og som man vil bli bedre kjent med.
    Learn from yesterday
    Live for today
    Hope for tomorrow

Ble medlem
    23 Apr 2008

Standard

Jeg tipper at som alenemor til ett barn, så har barnet en viss kontroll på venner og en ny mannevenn vi vel ganske fort avsløres som potensiell kjæreste. Kanskje må man alliere seg med en annen eksisterende venn og bruke vedkommende som skalkesjul/anstand eller liknende? Eller få til en fast treffdag og kalle det trening eller klubb eller voksenturgruppe eller noe?

Skjønner at det er en utfordring!

Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Jeg tenker som hurramegrundt her. Det spørs jo litt hvor stort barnet er også, kanskje, i forhold til hvor mye det skjønner, og hvor mye det har blitt snakket om mellom mor og barn rundt dette temaet tidligere. Det kan godt være en annen reaksjon enn "forventet" når barnet vel introduseres for mannen som kjæreste, selv om det i teorien har ønsket dette så kan det jo reagere negativt, med sjalusi og ganske til og med ikke ha noen god kjemi med kjæresten.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg tenker det er forskjell på å la ungen treffe en mann man liker, og å la denne mannen "flytte inn". At mannen kommer på besøk til middag eller lignende eller er sammen med mor og barn i helgen, syns jeg er problemfritt. Men fram til man er sikker på forholdet, syns jeg man skal holde en "vennskapelig" tone rundt ungen. Ingen overnatting, og mannen skal være gjest!

Ut over dette: Få masse barnevakt når du kan, og la forholdet få mulighet til å blomstre. Lykke til, alenemor!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •