Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 31
    Ble medlem
    03 Oct 2006

Standard

Super liste, takk!

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Vestfossen

Standard

Denne hadde jeg glemt, og nå trenger jeg den virkelig, så takk
    Jeg har gavekort

Mamma til LilleUlv på 3,5 år.

Ble medlem
    12 Oct 2006
    Sted
    Førde

Standard

Nå ble jeg glad Godt å få bekreftelse på at det jeg har gjort er riktig Og så er det bra med påminnelser...

Ble medlem
    13 Apr 2007
    Sted
    Rogaland

Standard

Takk for påminnelsen Vi diskuterer litt her i huset for tiden, så denne konkrete listen vil være et godt hjelpemiddel for meg til å konkretisere det jeg mener...
    Sist endret av Gykke : 29 May 2007 kl 00:11
    Gykke

Gift med "Maen". Sammen har vi to nydelige jenter
    født 19.07.04 og født 23.07.06

Standard

Denne har jeg ikke sett før nå. Blir fin påminnelse når snuppa blir litt større

Ble medlem
    18 Jul 2007

Standard

Hvor var denne da jeg trengte den mest i fjor vinter? Men greit å få en bekreftelse at jeg gjorde noe rett i etter kant å da!
    Mamman til to februar gutter 02-05

Ble medlem
    27 Sep 2007
    Sted
    Møre og Romsdal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marigold Vis innlegg
    20. Forsøk time-out for foreldre
    Eksempel: Forlat rommet og gjør det du må gjøre for å finne igjen roen og dømmekraften din. Ring en venn, gråt, mediter eller ta deg en dusj.

Av: Aletha Solter
    www.awareparenting.com
    Dette var en super liste! (som jeg ser mange har skrevet før meg). Men dette siste punktet har jeg litt problemer med eller føler meg litt usikker i forhold. Det vil si, noen ganger er det helt nødvendig, iallefall for meg, men det kjennes ikke bra av den grunn. F.eks.: uteklær skal på, tiden går fra oss og Lille Blomst har blitt gelé... Mamma prøver å snakke/forklare, kle på geleklumpen, holde på kroppsdeler som er påkledd mens flere blir påkledd, holder kanskje litt hardt, men mister likevel taket... blir plutselig veldig varm (kan ikke skylde på klimakteriet riktig ennå, nei) og veldig irritert. Bedre da å gå enn å si eller gjøre noe dumt, men føler likevel at jeg forlater henne på en ikke helt OK måte. Har observert det selv hos nær familie (ja, vi likner) og syntes ikke det så OK ut heller.... Tenker vel at det ikke kjennes bra for henne at jeg går - hun vet jo ikke hva som er alternativet. Overreagerer jeg? Gode råd?
    Mamma'n til Lille Blomst og Go'klumpen

Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av fillolin Vis innlegg
    Dette var en super liste! (som jeg ser mange har skrevet før meg). Men dette siste punktet har jeg litt problemer med eller føler meg litt usikker i forhold. Det vil si, noen ganger er det helt nødvendig, iallefall for meg, men det kjennes ikke bra av den grunn. F.eks.: uteklær skal på, tiden går fra oss og Lille Blomst har blitt gelé... Mamma prøver å snakke/forklare, kle på geleklumpen, holde på kroppsdeler som er påkledd mens flere blir påkledd, holder kanskje litt hardt, men mister likevel taket... blir plutselig veldig varm (kan ikke skylde på klimakteriet riktig ennå, nei) og veldig irritert. Bedre da å gå enn å si eller gjøre noe dumt, men føler likevel at jeg forlater henne på en ikke helt OK måte. Har observert det selv hos nær familie (ja, vi likner) og syntes ikke det så OK ut heller.... Tenker vel at det ikke kjennes bra for henne at jeg går - hun vet jo ikke hva som er alternativet. Overreagerer jeg? Gode råd?
    Hva med å unngå den væste varmen? Mine ble alltid gele hvis det var varmt i gangen. Kle på yttertøy på trappen eller i ytterdøren. Hvis de nektet for at det var kaldt og ikke ville ha klær på ba jeg dem gå ut i døren å sjekke. Mine unger har gått ut på trappa mange ganger i bleien på kalde dager... Og kommet inn og fortalt meg hva de trengte- for det var jo kaldt jo!

Har du tenkt på hvor teit det er for en liten unge å få mer klær på når de er helt varme og fine inne? Vi synes det er logisk å tenke at det blir kaldt når vi kommer ut, men det gjør jo ikke de...
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    USA

Standard

Så fin ei liste! Denne tror jeg jeg skal skrive ut.

Når jeg har behov for å opptre etter det siste punktet, så prøver jeg alltid å få situasjonen litt på skinner først, eller at far er der for å overta. Ofte er det nok, iallfall overfor storebror, at jeg setter meg på golvet en meter eller to unna ham. Han forstår plutselig at situasjonen er vanskelig for meg, vi får begge tenkt oss om et sekund eller to, og kan snakke om hva som ble vanskelig (veldig ofte i påkledning, ja)
    -diab-
    Storebror mars 2002 og vesla oktober 2005

Et barn gjør kjærligheten større, dagene kortere, nettene lengre, bankkontoen mindre, hjemmet lykkeligere, klærne krøllete, fortiden glemt og fremtiden verdt å leve for.

Ble medlem
    08 Nov 2007

Standard

Kjempefin liste! Godt å ha en slik "påminner" i hverdagen, også for å kunne minne en selv på at en er på det riktige sporet, selv om det av og til kan virke som om ting ikke fungerer der og da...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  •