PDA

Se full versjon : "takk" til HJEM IS #NÅ MED HJEM-IS SVAR#

creemy
05 Apr 2008, 19:46
:djevel: Må igjen få "takke" HJEM-IS bilen for at de atter en lørdag vekker Lillegutt fra søvnen sin. (han sover alltid ute)

"Takk" for at du igjen og igjen stopper rett utenfor huset vårt å RINGER OG RINGER OG RINGER OG RINGER OG RINGER OG RINGER OG RINGER OG RINGER med den fordømte bjella di selv om stoppestedet ditt for salg ligger nede i gata.

Denne lørdagen ble det 25 minutters søvn før sjokkvekkingen inntraff.

Kan informere om at klage mail er sendt HJEM-is!!!
grrrrrrrr og knurrrrr

Noor
05 Apr 2008, 19:52
Så kjipt! Få dem til å flytte ringeholdeplassen et annet sted. :nemlig:

kenguru
05 Apr 2008, 19:56
Jeg HATER hjem-is bilen- selv om jeg aldri har opplevd lignende.. bare HATER dem av prisinpp! Vil man ha is kjøper man på butikken! NEMLIG!

Jeano
05 Apr 2008, 20:01
Uff lei av lyden jeg også, her kommer den på tirsdager klokken 21.
Det er litt for sent på vinteren altså

Liz
05 Apr 2008, 20:24
Da vi hadde sove-ute-barn, hatet jeg den også.. Så full medfølelse herfra! :stryke:

Løvemamma
05 Apr 2008, 20:41
Åh - så irriterende!

indie
05 Apr 2008, 20:59
Så irriterende!

Be dem komme til oss i stedet. Det er favorittisen min, men hit kommer de aldri.

kaje
05 Apr 2008, 21:25
Dumme dumme bilen! Har aldri likt den ringinga jeg.

Klem til Lillegutt og mamma:klemse:

Sofia
05 Apr 2008, 21:31
Jeg bare gruer meg til den dagen Lille My skjønner at det faktisk er lyden av is...! Enn så lange har hun ikke skjønt det, og vi har aldri kjøpt sånn is, men jeg tenker det kan bli vrient å "holde fortet" gjennom sommeren.

Nevnte jeg at vi har fiskebil som kommer hit etter 21 annenhver måned, det er også ganske håpløst - en gang kom han etter jeg hadde lagt meg. Men god fiskemat!

Imp
05 Apr 2008, 21:50
Jeg syns Isbilen er en fin ting, men jeg syns ringingen er totalt unødvendig. Hadde de sendt ut skriv om når og hvor de kom, hadde de som ville ha is kjøpt det. Sånn de gjør det nå skaper de helt sikkert tusenvis av frustrerte foreldre og ishungrige barn hvor enn de kommer..

Svigerfar jobber i Hennig Olsen-is, så her er Isbilen og Hjem-is bannlyst..

JifraNord
05 Apr 2008, 23:30
skjønner det godt! nå kjører den utenom sovetiden til nordjenta så da er det greit....

å hun har ikke skjønt at den selger is! vi kaller den nemlig "MUSIKKBILEN"
å håper at det går mange år før hun skjønner at den selger is, og ikke bare kjører rundt å spillerm musikk:fnis:

Ma-i
06 Apr 2008, 02:22
Men den kommert faktisk bare en (eller 2) ganger i uka.
Mens derimot skoleklokker som ringer i ferier og helger og som høres like godt som du var midt i skolegården flere hundremeter unna, DET er irriterende det, for det er minimum 4 ganger dagen.

Har alltid likt hjem-isbilen vi. Eneste isbilen med naturlige smak og farge og saftiser uten melk.
Og ved å bo på toppen kan vi høre den ringe både før og etter oss både 3 og 4 ganger. Mye mindre irriterende enn ballbinger fks.

Men vekker det barna så er et irriterende uansett vel.

´trikken
06 Apr 2008, 08:10
:skratte:

Ikke meningen å le, men jeg ler like mye av meg selv som av dere andre isbilhatende mødre her.

Jeg hadde skikkelig mye innestengt aggresjon som bunnet i isbilen i fjor høst :fnis: OG høsten før der OG høsten før der:knegg: Jeg var da full av spenninger og en vandrende kruttønne. Sommeren forut før den første høsten, lå LilleUlv ute og sov i vognen til duppene sine. På byggefeltet der vi bor er det ganske mange små veier på kryss og tvers, så jeg hørte fort når HJEM-IS var på vei. Jeg løp rundt husveggene med vogna etterhvert som isbilen forflyttet seg rundt på feltet med vilt blikk DRIT redd for at LilleUlv skulle våkne. Husk at han hadde kolikk, skrek hele tiden, og sov altfor lite , men han likte og sove i vognen sin ute dersom han ikke sov på meg, da. For et syn det må ha vært for naboene :knegg: Vi hadde forøvrig samme problematikk med søppelbilen, men de gjør seg liksom fort ferdig i det minste.

Så var det de to påfølgende somrene. Da oppdaget jeg at de hadde lagt en kjørerunde til kl 1930 om kvelden :sjokk: Det var jo midt i leggetiden til LilleUlv:isjokk: AAARGGGH. Til nå har det bare vært LYDEN som har vært irriterende og vanskelig å sovne til, men nå regner jeg med at det vil bli mere ala: "Isbilen, mamma. Jeg MÅ ha is. Kan jeg få is, mamma? ÆHÆHÆ"
Det er mulig jeg går til krig mot isbilen i år:pirat:

Jeg syns Isbilen er en fin ting, men jeg syns ringingen er totalt unødvendig. Hadde de sendt ut skriv om når og hvor de kom, hadde de som ville ha is kjøpt det. Sånn de gjør det nå skaper de helt sikkert tusenvis av frustrerte foreldre og ishungrige barn hvor enn de kommer..

Svigerfar jobber i Hennig Olsen-is, så her er Isbilen og Hjem-is bannlyst..

Kom akkurat på at jeg i 34 år har trodd at Hennig Olsen-is het Henning Olsen IS :fnis: Skulle levere LilleUlv i parken her om dagen og oppdaget at det sto en stor lastebil med DEN skrivefeilen på skapet:isjokk: Er det mulig å være så klønete, tenker jeg. Går og leverer LilleUlv i parken og mumler noe til en annen mor om at det må være flaut å kjøre rundt med den skrivefeilen på lastebilen sin og litt tørrvittig latter :knegg: Denne moren skjønte vel NADA av hva jeg jabbet i, i det jeg går ut av parken ser jeg på motsatt side av skapet at de hadde jammen klart å gjøre samme blemma der:isjokk: ER DET MULIG, tenkte jeg GLEMME EN N I HENNING? Og så gikk det opp lys også for meg. Kanskje jeg har gått rundt og trodd at Hennig Olsen heter Henning Olsen i 34 år? :rødme: Selvfølgelig. Driti ut.

Imp
06 Apr 2008, 09:59
:skratte:
Kom akkurat på at jeg i 34 år har trodd at Hennig Olsen-is het Henning Olsen IS :fnis: Skulle levere LilleUlv i parken her om dagen og oppdaget at det sto en stor lastebil med DEN skrivefeilen på skapet:isjokk: Er det mulig å være så klønete, tenker jeg. Går og leverer LilleUlv i parken og mumler noe til en annen mor om at det må være flaut å kjøre rundt med den skrivefeilen på lastebilen sin og litt tørrvittig latter :knegg: Denne moren skjønte vel NADA av hva jeg jabbet i, i det jeg går ut av parken ser jeg på motsatt side av skapet at de hadde jammen klart å gjøre samme blemma der:isjokk: ER DET MULIG, tenkte jeg GLEMME EN N I HENNING? Og så gikk det opp lys også for meg. Kanskje jeg har gått rundt og trodd at Hennig Olsen heter Henning Olsen i 34 år? :rødme: Selvfølgelig. Driti ut.

HAHAH! Så morsomt du forteller :gliser:

Og så kan jeg fortelle at du er ikke den eneste. Eller, jeg tenkte overhodet ikke over det. Syntes bare Hennig var et merkelig navn. Men så så jeg et innlegg i fredagsDagbladet, i Sterke Meninger, en som lurte på hvor de hadde gjort av n-en i Hennig Olsen Is..så da tenkte jeg jøss ja, der mangler det en N ja!
Inntil svigerfar fortalte meg at neida, det heter Hennig!!

SusyQ
06 Apr 2008, 10:05
Er det bare jeg som liker Hjem-isbilen. Jeg synes det er mye mer festlig med ding-ding-ding, enn med den andre hvite bilen. Den som spiller "Norge Rundt" sangen så det dirrer i veggene.

Greit å si ifra, slik som du har tenkt å gjøre creemy, så de kan plassere seg ett annet sted når de skal selge. De setter helt sikkert pris på tilbakemelding. Is bilen har kjørt her hos oss i mange herrens år. Jeg kan faktisk huske ding-ding lyden helt tilbake til 7 års alderen, og det er ett fint barndomsminne for min del.

SusyQ
06 Apr 2008, 10:06
Hjem-is har forresten en "killer" båtis. Det skal godt gjøres å ta bare en.:is:

indie
06 Apr 2008, 11:39
Er det bare jeg som liker Hjem-isbilen. Jeg synes det er mye mer festlig med ding-ding-ding, enn med den andre hvite bilen. Den som spiller "Norge Rundt" sangen så det dirrer i veggene.

Nei, jeg liker den jeg også, men den kommer som sagt aldri hit. Men hører jeg den hos svigerforeldrene mine pleier jeg å løpe etter for å kjøpe is :rødme:

MieMy
06 Apr 2008, 12:00
En venninne av meg har fortalt at når Hjem-isbilen ringer, så betyr det at isbilen er tom...
Litt slemt gjort,kanskje.

Heller ikke glad i Isbilen...med unntak av Rune-isen. Den er god.

creemy
06 Apr 2008, 12:17
Takk for is-bil-ringing-hat-sympati:blomsterfjes:

Isen er god den, og de må gjerne selge masse masse, men helst på de stedene de skal stoppe.
Det er jo så innmari høy lyd og det ringes jo så uendelig mange ganger!

Spendt på svaret jeg får fra dem på mailen jeg sendte.
Dere skal få referat...

Saphy
06 Apr 2008, 12:44
sympatiklem

-det er ingen andre enn de som har små barn selv som forstår hvor viktige disse små søvnstundene er, både for små og store.

Bollefro
06 Apr 2008, 12:52
Isen er god den, og jeg kjøper av og til om sommeren:) Det er flere ganger de har tatt meg på fersken liggende på verandaen i solsteiken å fantasere om deilig iskrem, selvfølgelig dukker de opp akkurat da, og jeg kjøper omtrent en av hver sort! Om sommeren er den her rundt fem, resten av året mellom ni og ti..

MEN, det er utrolig irriterende at de annenhver onsdag står utenfor soveromsvinduet vårt og spiller den teite melodien så høyt at Ingrid våkner, hver eneste gang. Nå går det greit, for nå trenger jeg ikke ligge sammen med henne mer en 20 -30 minutter. Men de åra da leggingen tok mellom to og tre timer, og isbilen var her kl 22.00, og jeg akkurat hadde fått Ingrid til å sove, da ble jeg rimelig forbanna da!:kort:

Tina
06 Apr 2008, 17:24
å hun har ikke skjønt at den selger is! vi kaller den nemlig "MUSIKKBILEN"
å håper at det går mange år før hun skjønner at den selger is, og ikke bare kjører rundt å spillerm musikk:fnis:

Hahaha! Det gjør vi også. Jeg lurer på hvor lenge vi kommer oss unna med det?

´trikken
07 Apr 2008, 07:04
HAHAH! Så morsomt du forteller :gliser:

Og så kan jeg fortelle at du er ikke den eneste. Eller, jeg tenkte overhodet ikke over det. Syntes bare Hennig var et merkelig navn. Men så så jeg et innlegg i fredagsDagbladet, i Sterke Meninger, en som lurte på hvor de hadde gjort av n-en i Hennig Olsen Is..så da tenkte jeg jøss ja, der mangler det en N ja!
Inntil svigerfar fortalte meg at neida, det heter Hennig!!

Jammen godt å høre at det er flere:blomsterfjes:

Stjerneblomst
07 Apr 2008, 10:08
Så irriterende!

Be dem komme til oss i stedet. Det er favorittisen min, men hit kommer de aldri.

Samme her... Vil gjerne ha de hit, men skjønner at det er utrolig irriterende i sovetiden ja!

creemy
07 Apr 2008, 11:01
Da har jeg fått svar fra HJEM IS.
De skriver:

"HEI.

Beklager at vår ringing virker forstyrrende.

Vedkommende selger som kjører på ........ er en hensynsfull selger,
så når jeg tar dette opp med ham vill han absolutt ta hensyn til dette.

Dersom problemet gjentar seg, vennligs kontakt meg på mobil....."

Greit og kjapt svar syntes jeg.
Herlig, da ser det ut til at Lillegutt kan sove godt på lørdagene fremover:solen:

Vims
07 Apr 2008, 11:17
Det er noe med å klimte litt med bjella - si at "her er vi" Det er ikke så ille.
Men å stå og ringe og ringe og ringe og ringe i en evighet er ganske uhøffelig.

creemy
07 Apr 2008, 11:36
Det er noe med å klimte litt med bjella - si at "her er vi" Det er ikke så ille.
Men å stå og ringe og ringe og ringe og ringe i en evighet er ganske uhøffelig.

Enig.

Når jeg tenker etter satt han med vinduet nede og røkt. Kanskje det var så ekstremt på lørdag fordi han skulle røyke ferdig før han kom til salgs stedet nede i gata og dermed RINGT samtidig..... hehe

SusyQ
07 Apr 2008, 11:41
Det var ett flott svar synes jeg. Satser på at han ikke kimer i det uendelige neste gang.:nemlig:

creemy
07 Apr 2008, 11:45
Det var ett flott svar synes jeg. Satser på at han ikke kimer i det uendelige neste gang.:nemlig:
:jupp:

fjummsi
07 Apr 2008, 19:49
Her kom også isbilen seeent! Men en liten koselig telefon til dem om at klokka 21 var en dårlig tid for de aller fleste familier å høre ISbilen liksom... Så da kommer de tidligere - før 18 stort sett! Det nytter å si fra, det er sikkert!

Sofia
07 Apr 2008, 20:26
Her kom også isbilen seeent! Men en liten koselig telefon til dem om at klokka 21 var en dårlig tid for de aller fleste familier å høre ISbilen liksom... Så da kommer de tidligere - før 18 stort sett! Det nytter å si fra, det er sikkert!
Godt poeng - teit å selge is når hele kundegrunnlaget sover, liksom. Og hyggelig å se deg, Fjummsi! :juhu:

Noor
07 Apr 2008, 21:08
Det var et fint svar, håper det funker!

Hos oss er det faktisk litt irriterende at de ikke stopper, men gasser forbi huset så fort at jeg ikke rekker å tenke på å hente lommeboka en gang. Stakkars gubben i bilen vet tydeligvis ikke at den største isspiseren i nabolaget bor akkurat her.:flau:

Cantaloupe
07 Apr 2008, 21:09
Her hos oss kjem isbilen alt for tidleg :( Nemleg mellom 15 og 15.30 på onsdagane. Altså tre timar før me er heima.

kaje
07 Apr 2008, 21:11

Hos oss er det faktisk litt irriterende at de ikke stopper, men gasser forbi huset så fort at jeg ikke rekker å tenke på å hente lommeboka en gang. Stakkars gubben i bilen vet tydeligvis ikke at den største isspiseren i nabolaget bor akkurat her.:flau:

Haha.. du må jo definitivt ta en telefon til dem om det :knegg:

creemy
07 Apr 2008, 21:22

Bare å sende mail det vet du. De ta sikkert gladlig imot flere kunder:blomsterfjes:

Løvemamma
07 Apr 2008, 21:40
Det så jo ut som et effektivt og greit svar uten dilldall. Håper det blir bedre.

Cinderella
07 Apr 2008, 22:07
En venninne av meg har fortalt at når Hjem-isbilen ringer, så betyr det at isbilen er tom...

Mannen i huset har prøvd seg på samme, men med vilje på en ikke særlig overbevisende måte...:blomsterfjes:

annama & bolla
07 Apr 2008, 23:03
Hehe, bare en ting jeg fant på nettet, apropos isbilen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2208307.ab (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2208307.ab)

:gal:

creemy
07 Apr 2008, 23:08
Hehe, bare en ting jeg fant på nettet, apropos isbilen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2208307.ab (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2208307.ab)

:gal:
He he, tortur er vell å ta i, men irriterende ja.