PDA

Se full versjon : Hvilke vinter/høst-sko har dere til barna?

cetes
11 Sep 2008, 12:30
Tarzan har cherox, men bør vel også ha et par til "tørre" dager..

Hvilke sko/støvler har dere og hva kan vi vente oss i pris?

:blomst:

Taratroll
11 Sep 2008, 12:54
A har et par høstsko med goretex fra viking. Tenkte å kjøpe et par vintersko i goretex også. Og så har jeg bestillt sorellsko til henne fra usa. Jeg hadde en 25% kupong hos sierra trading post, så da ble prisen bra også. Det var disse jeg valgte.
http://s7images.sierratradingpost.com/is/image/SierraTradingPost/88673_70?wid=600&hei=600&fmt=jpeg&qlt=75,0&op_sharpen=1&resMode=bicub&op_usm=1.0,0.75,0.0,0&iccEmbed=0

Madisonhilyard
11 Sep 2008, 17:46
Jeg lar Fillipine ta seg av vinterstøvleinnkjøpene. Så får jeg overta de Glede nesten ikke har brukt.
Også har jeg kjøpt noen høstsko i Nederland som var veldig billige, men de virker ganske skikkelige og solide.

Pixie
11 Sep 2008, 17:56
Superfit vintersko og dock boots i steden for cerrox.

Saphy
11 Sep 2008, 21:05
A har et par høstsko med goretex fra viking. Tenkte å kjøpe et par vintersko i goretex også. Og så har jeg bestillt sorellsko til henne fra usa. Jeg hadde en 25% kupong hos sierra trading post, så da ble prisen bra også. Det var disse jeg valgte.
http://s7images.sierratradingpost.com/is/image/SierraTradingPost/88673_70?wid=600&hei=600&fmt=jpeg&qlt=75,0&op_sharpen=1&resMode=bicub&op_usm=1.0,0.75,0.0,0&iccEmbed=0

Har du erfaring med det merket? Sorel, altså...
Jeg kikker på siden deres nå, og de ser jo så fine ut!

meloni
11 Sep 2008, 21:22
Jeg har sett på noen Kavat høstsko med ullfor, de er også økologiske. Tenker de holder lenge utover høsten, og at de også kan fungere som ekstrasko til vinteren pga ullforet. Skal ut og shoppe i helgen. Jeg sparer gjerne inn på andre ting, men utesko til høst og vinter synes jeg er viktig at er god kvalitet slik at de holder seg. Men høy pris er jo ikke nødvendigvis det samme som god kvalitet, da.

Taratroll
11 Sep 2008, 21:25
Har du erfaring med det merket? Sorel, altså...
Jeg kikker på siden deres nå, og de ser jo så fine ut!
Jeg har et par sorelsko selv og A har hatt en annen modell tidligere. De har en sokk i ullfilt inni som kan tas ut slik at skoene tørker raskere og de er gode og varme. De er nok litt stivere enn f.eks. goretex, men jeg kommer til å ha dem i stedet for sherroxer.

siemens
11 Sep 2008, 21:34
Foreløpig ikke noen høstsko, men har kjøpt ecco goretex som vintersko, og de kan vel eg brukes i høst også. har uforede gummistøvler. det påstås at eccoskoene skal duge selv på slapsedager, men er usikker på om jeg skal stole påd et...

Jolla
11 Sep 2008, 22:29
Har Duck Boots istedet for sherox og støvler (kjempe gode, men dyre) fra Nokian. Også har han Timberland Goretex allværs sko som henger med frem til vinteren (da er de for små, men det blir nye LIKE for de er så gode)

Timberland Goretex skoa E har koster 500 kr hos både Euro Sko og Skoringen (men de han har nå fikk jeg, så å si ubrukte av ei hyggelig dame på TI *evig takknemmelig*)

Bæra
12 Sep 2008, 00:29
Begge skal ha termostøvlene fra Viking, de er mye mykere og lettere enn cherrox ol. Årets modell skal ha ullsåle.
Noen som vet hvordan reima sine er, forresten? De koster bare 199,-

Hva slags sko vet jeg ikke enda, skal vel være sko og dress test i F&B neste gang, men vet ikke hvor mye man skal legge i den...

Hadde tenkt å få i Skofus tilbudet, sko og støvler, til 499,-, men A hadde for liten fot, og J for stor... Men de virka ikke så bra heller. Skoene virka "vinglete". Støvlene er tunge, men siden de var ment som et reservepar, var de greie nok. Men, men...

Fant
12 Sep 2008, 09:19
Følger denne tråden med stor interesse. Jeg har sett litt omkring, men ikke kjøpt noe enda. Her i byen er det jo nesten sommer fremdeles, men det snur jo fort!

Hadde tenkt å få i Skofus tilbudet, sko og støvler, til 499,-, men A hadde for liten fot, og J for stor... Men de virka ikke så bra heller. Skoene virka "vinglete". Støvlene er tunge, men siden de var ment som et reservepar, var de greie nok. Men, men...

Skofus virker ikke å være blant de beste skoene, nei. De to forrige vintrene har jeg blitt anbefalt andre merker av ekspeditørene, selv om de etter eget utsagn egentlig skal anbefale Skofus.

Christine76
12 Sep 2008, 09:42
Vi har tenkt å kjøpe ecco sine vintersko. De hadde vi i fjor, og de var helt tett selv i bergensvær. Men klarer ikke å finne ut hva som er det beste kjøpet av høstsko, og det må han nesten få snart. Så følger nøye med her jeg også.

Marit
12 Sep 2008, 09:53
Jeg liker Goretex sko fra Timberland som høstsko. De er fine til byturer o.l. til vinteren og. Lillegutt har hatt de 3 år på råd nå.

cetes
12 Sep 2008, 10:11
Hjelpes for en jungel. Også var vintersko mye dyrere enn jeg så for meg... men jeg skjønner jo hvorfor da...

Tror kanskje vi havner på ecco jeg... fant også denne tesen (http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article485402.ece) nå, aner ikke hvor gammel den er men... noen som kjenner til coopskoene som vinner testen?

Ruffenmamma
12 Sep 2008, 13:01
Hjelpes for en jungel. Også var vintersko mye dyrere enn jeg så for meg... men jeg skjønner jo hvorfor da...

Tror kanskje vi havner på ecco jeg... fant også denne tesen (http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article485402.ece) nå, aner ikke hvor gammel den er men... noen som kjenner til coopskoene som vinner testen?

2.11.05 står det med bitteliten skrift under testen, så den er ikke helt oppdatert.

I fjor brukte vi kun vikings termostøvel. Jeg hadde planer om å kjøpe et par sko til kalde dager, men så ble det ingen skikkelige kalde dager og ikke noe sko. De var store og gode og han fikk god plass til lester i dem, så jeg tror ikke det ble kaldt.

I år har jeg vært så heldig å finne et par eccosko på salg (fjordårets modell). Og så har jeg lyst til å kjøpe nye vikingstøvler, men mannen mener det er for dyrt. Ruffen passer så vidt de forrige, han elsker de støvlene og bruker dem nå selv om det ikke er særlig kaldt. Problemet med Ruffen er at han gjerne vokser en størrelse eller to i beina i løpet av en sesong. Plutselig kan helt nye sko være for små...Han er bare fire år og bruker 30 i noen sko allerede.

indiana
12 Sep 2008, 15:13
skal kjøpe sorell sine, mine fryser i gortex de er jammen ikke varmere en viking støvlene med ullfor.

indiana
12 Sep 2008, 15:34
har du linkt til siden med sorel sko?

Oliven
12 Sep 2008, 15:35
Skofus. De var dyre, 600kr, men de er gode også skal lillebror arve dem.:pirat:

Jolla
12 Sep 2008, 16:14
skal kjøpe sorell sine, mine fryser i gortex de er jammen ikke varmere en viking støvlene med ullfor.

Goretex sier da ingen ting om skoene er varme eller ei, det betyr jo bare at de er vanntette.

Taratroll
12 Sep 2008, 16:27
har du linkt til siden med sorel sko?
http://www.sierratradingpost.com/d/10910_Kids%27-Snowboots.html

bollerusk
12 Sep 2008, 16:32
Hvordan er sorell i størrelsen? Vi hadde kamik i fjor, og de var veeldig små i størrelsen. Måtte ha str.25, og da brukte han 22/23 i andre sko.
Lønner det seg å gå et par str opp?

:barn:

Taratroll
12 Sep 2008, 16:43
Hvordan er sorell i størrelsen? Vi hadde kamik i fjor, og de var veeldig små i størrelsen. Måtte ha str.25, og da brukte han 22/23 i andre sko.
Lønner det seg å gå et par str opp?

:barn:
Jeg tror de sier at man skal gå opp en størrelse ja. Og så pleier man jo å skulle gå opp en størrelse uansett på vintersko, sånn at det er plass til tykke sokker oppi. Jeg tok str. 11 som skal tilsvare 27,5 og håper at det går bra. Ellers får jeg bare selge dem og kjøpe nye.

Lotte
12 Sep 2008, 19:02
Vi har brukt Ponny goretex vinterstøvler hver vinter i 5 år nå. Er veldig fornøyd. Mine har aldri vært kalde på føttene og de går i naturbarnehage. Bruker som regel tynne ullsokker oppi.

Gimp
12 Sep 2008, 19:09
Til vinteren blir det Kamik støvler, kjøpt i Norge. I fjor kjøpte jeg et par Kamiks på Sierra Trading Post, de brukte hun til de var for små, og de kostet under 200 kroner levert på døra, men jeg må si at de virket litt fake da jeg sammenliknet dem med de jeg etterpå kjøpte i norsk sportsbutikk... Mulig jeg er helt på jordet, men...

I høst går det i goretex-sko fra Timberland. Helt supre! Og vanlige gummistøvler, så klart... Våre barnehageansatte mener det er vel så bra med gummistøvler med ullsokker i som cherrox - i prinsippet det samme, sier de, bare at foret i cherrox ikke kan taes ut og tørkes...

Magica
12 Sep 2008, 19:51
Noen tips ang gore-tex sko-ikke ha for tykke sokker oppi,det skal liksom være et lite luftlag mellom sko og strømpe,mao ikke raggsokker.Og husk å ikke bruke antiskli-sokker oppi skoene om vinteren,da får ikke foten beveget seg,og de blir kalde.
Ha ecco gore-tex sko/skoletter,men vet ikke helt hvilke vintersko vi kjøper ennå.

Puspersille
12 Sep 2008, 22:45
Gutten vår får høye Geox høstsko i år igjen.
Vi kjøpte akkurat samme typen for ett år siden (bare tre størrelser mindre..) og han var ikke våt på bena et sekund. Helst fantastisk lette og gode sko i goretex! De er dyre (700 kroner) men som sagt, han blir jo ikke våt på bena og de puster godt.
Til vinteren kjøper vi nok noen gode fra Kavat i skinn med ullfôr.

Augusta
12 Sep 2008, 22:55
Har lyst på ecco goretex vintersko til gutten, men de er så dyre. Kjøper nok heller sorell sko til han, siden det var det han brukte mest i fjor, også noen billigere vintersko. I fjor hadde han de skoene fra coop, og de var helt greie de.

Jenten skal ikke gå i barnehage enda, så hun får nok ikke så dyre sko, da jeg lettere kan følge med på om hun blir våt og kald.

Bæra
14 Sep 2008, 01:03
Jeg kjøpte Coop sine før F&B testen i fjor, da de vant året før. I fjor tapte de testen, og det kan jeg godt forstå. De til lillesøster virka nesten som om de ikke var like store engang, stive og vonde å få på. De til storebror var stødige på foten. Vi måtte kjøpe nye til begge, og endte med Elefanten til lillesøster, da det var de jeg var mest fornøyd med av de storebror hadde da han var liten, og de var gode fortsatt! Storebror brukte Roots sine, og de var greie nok. Vet enda ikke hva det blir i år da..

indiana
14 Sep 2008, 18:16
Goretex sier da ingen ting om skoene er varme eller ei, det betyr jo bare at de er vanntette.

det er klart, men de er ganske lik da, og jeg har enda til gode å se goretexsko med ullfor i. Jeg har hatt goretex til begge mine jenter helt fra de har begynt å gå, men har lyst å prøve noe nytt i år. De har stort sett holdt seg tørre, men de fryser i dem og da er jo litt av vitsen borte med vintersko synes jeg:)

Så da prøver vi noe annet i år!!

indiana
14 Sep 2008, 18:21
http://www.sierratradingpost.com/d/10910_Kids%27-Snowboots.html

oi, det var mange typer av skoene, hvilken bestilte du.. fant de ikke. Og hva er den store forskjellen på de?

Sofia
14 Sep 2008, 18:33
Lille My har Ecco-goretex, Hatifnattet har Reima goretex-støvler etter Lille My som kommer til å vare en stund, men kanskje ikke hele vinteren. Også har begge cherrox. Vi har så mye sko og støvler, synes jeg. I all verdens størrelser. Puh!!

Sofia
14 Sep 2008, 18:33
Forresten: Vi bruker gummistøvler med ullsokker ganske lenge, vi.

Ambivalent
14 Sep 2008, 19:43
Jeg sverger til Superfit goretex sko, de er så lette. kr 499 på Falkanger/Euro sko og Barnas hus.

Taratroll
14 Sep 2008, 19:48
oi, det var mange typer av skoene, hvilken bestilte du.. fant de ikke. Og hva er den store forskjellen på de?
Her er de jeg bestillte http://www.sierratradingpost.com/p/10910,88673_Sorel-Yoot-Pac-Winter-Boots-Waterproof-For-Kids.html

indiana
14 Sep 2008, 21:07
hvordan er str. fant ingen oversikt over det!