PDA

Se full versjon : gravid og tannlege

Magica
14 Mar 2009, 20:10
I forrige uke mannet jeg meg opp,og gikk til tannlegen.Han fant to hull,uten å ta røntgen.Disse skal jeg få ordnet på førstkommende tirsdag,de var ikke så altfor store,men jeg setter meg jo ikke i stolen engang,uten bedøvelse.tannlegen sa det var helt ufarlig med lokalbedøvelse for fosteret-er det andre som har erfaring med tannlegebesøk under graviditet?Er det ufarlig?

Løvemamma
14 Mar 2009, 20:41
Jeg har tatt en kontroll på slutten av begge svangerskapene (så slipper jeg styre med det med liten baby på slep i tillegg). Jeg hadde en tannpleier (som fikk barn rett etterpå), som var ganske oppdatert. Det eneste hun kommenterte var at ingen røntgen + at man ikke skulle ta fluor når man var gravid. Hun husket ikke hvorfor, men hadde lest det rett før jeg var hos henne sist. Altså fluor i tannpastaen var ok, men ikke ekstra skyll eller tabletter.

SusyQ
14 Mar 2009, 20:42
Ja, jeg tror iallefall det.

edit: Må bare presisere, ser at svaret mitt ble litt tvetydig. jeg tor det er greit med denne lokalbedøvelsen mener jeg. Dem har forskjellige typer bedøvelse. Septocaine, Xylocaine og noen flere. Kanskje du kan sjekke i felleskatalogen på nett.

Liz
15 Mar 2009, 09:32
Altså fluor i tannpastaen var ok, men ikke ekstra skyll eller tabletter.

Oj? Ikke...?

Al-Kemia
15 Mar 2009, 09:45
Jeg fikk fjernet ei visdomstann da jeg var gravid. Gikk greit.

Taratroll
15 Mar 2009, 09:52
De har bedøvelse som skal være ok når man er gravid, men tannlegen min gjør helst ikke noe de 3 første månedene.

Jeg sliter siden jeg må ha valium for i det hele tatt å tørre å sette meg i stolen og det kan jeg jo ikke ta når jeg er gravid eller fullammer.