PDA

Se full versjon : Fluor tannpasta

Kaffekopp
17 Apr 2009, 22:50
Har dere noen formening om man burde bruke tannpasta med fluor til barn?

Jeg kjøpte en tannpasta fra Weleda uten fluor, og nå blir B rasende hvis jeg putter noe annet på tannbørsten.

Al-Kemia
17 Apr 2009, 22:53
Jeg vil tro at det ikke er så nøye så lenge han ikke spiser godteri eller andre slike tannfientlige ting. Etterhvert kan det nok lønne seg med fluortannkrem, selv om godterispising er på et minimum/fraværende.

Takhisis
17 Apr 2009, 23:35
Hverken jeg eller ungene bruker fluor-tannkrem.Bruker Weleda:nikker: Ingen av oss har noensinne hatt hull i tennene...
Men jeg har ikke satt meg så veldig inn i den fluor/ikke fluor greia egentlig.Vet bare at for oss ser det ikke ut til å være nødvendig med det.

Jeano
18 Apr 2009, 01:22
Jeg var hos tannlegen nå og fikk beskjed om at man skal bruke velldig lite flourtannkrem til ungene, de vet ikke hvor den nedre grensen går for å få hvite flekker på tennene.
Er man engsterlig så er det bedre å bruke tannkrem uten flour og heller bruke flour tabletter.
Flour skal man ikke begynne med før barnet har fått jeksler, og da så vidt synlig på tannbørsten.
Lillefingerneglregelen gjelder ikke før barnet er over 5.

Så hvor kjøper dere tannkrem uten flour?
Brukte solidox uten flour til jentene da de var små, den finnes ikke lengre tror jeg

Takhisis
18 Apr 2009, 09:05
Jeg var hos tannlegen nå og fikk beskjed om at man skal bruke velldig lite flourtannkrem til ungene, de vet ikke hvor den nedre grensen går for å få hvite flekker på tennene.
Er man engsterlig så er det bedre å bruke tannkrem uten flour og heller bruke flour tabletter.
Flour skal man ikke begynne med før barnet har fått jeksler, og da så vidt synlig på tannbørsten.
Lillefingerneglregelen gjelder ikke før barnet er over 5.

Brukte solidox uten flour til jentene da de var små, den finnes ikke lengre tror jeg

Helsekosten:nikker:

MtL
18 Apr 2009, 18:37
Vi bruker Zendium første tann + fluortablett tilpasset alder.

Neria
18 Apr 2009, 23:56

Du får Solidox uten fluor på apoteket. Hvis de ikke har den inne så kan de helt sikkert bestille den til deg.