PDA

Se full versjon : indisk hengekøyevugge/hengevugge og stativ-LAGE SELV?

katari
19 Apr 2009, 13:18
Jeg vil lage selv! har jo den fantastiske symaskinene jeg aldri har brukt.. og nå begynner virkelig redeinstinktene og sette i gang her. jeg vil lage hele sulamitten selv. noen som har noen enkle og gode forklaringer?

Så noen som lagde en hengekøyevugge på det programmet "norges styggeste rom" , han hadde bare funnet noe gammelt drivved eller noe som så litt sånn ruskete og gammelt ut, men solid og sterk som han brukte som den deles resten skal henge i på en måte. var veldig kult.

Tenker at jeg vil lage en slik også vil jeg lage en firkantet hengevugge ala leander eller byssanlull med fast bunn. men da må jeg vel sy den så den passer med en standard madrass som jeg kan kjøpe på f.eks ikea? og da blir de vel ganske lange...(kan sikkert klippe litt da)

også lurer jeg på om dere tror det er mulig å lage stativet selv?? av f.eks tre kosteskaft som vi fester i noe form for beslag på toppen og mer krok?
Farfaren til Hedda er veldig flink og snekre så om jeg samler inn materialet til ett stativ kan han sikkert hjelpe meg med det.

Setter pris på all feedback, tips, linker og inspirasjon og kanskje noen av dere har lagetd et selv?? bilder!

Lille O
19 Apr 2009, 14:17
Selve sybiten vet jeg at det finnes instruksjoner for inne på tettinntil.
Både hengevugge og slyngevugge.. Selv har jeg ikke helt bestemt meg for hvilken av de to jeg skal velge, jeg synes de er fine og har fordeler begge to :jupp: Men en blir det nok. Når det gjelder stativ, så dropper vi nok det. Og lager heller krok i tak, eller bruker slik karmkrok (eller hva det nå heter), i alle fall mens babyen er som minst. Da kan man i praksis ta med seg vugga overalt man skal på besøk, hvor det finnes en dørkarm, og henge. (I følge Karve/Kummin i alle fall http://tettinntil.no/forumet/images/smilies/wink.gif ). Ellers, vet du hva stativene som selges er laget av? Er de laget i tre?? Jeg ville kanskje ha fått et sveiset og lakkert tror jeg.. Men det hadde kanskje blitt like dyrt som og kjøpe nytt?? http://www.barnehagefolk.org/forum/Smileys/default/confused0083.gif

katari
19 Apr 2009, 19:20
fant bare oppskriften på den hengevuggen på tit, ikke slyngevugge. tror det var ulla som la den ut en gang i tiden, var der inne og så etter den i stad men fant ikke.

stativ koster rundt 800-1500.- aner ikke hva det koster å sveise ett nytt ett? har tenkt å ha dørbeslag, men vi kan ikke ha oppheng i taket her. alt er av gips og jeg aner ikke hvor det finnes noen bærebjelker her. aner ikke hvordan man skal finne ut av det heller.

ellers har jeg en slyngevugge fra før som jeg planlegger å bruke. er bare det med oppheng igjen da... synes det hadde vært så praktisk med en krok i stuen og ett på soverommet vårt. da kunne vi bare ha flyttet ungen med ettersom hvor vi var. og i stuen er det ingen dører å henge den i heller samt at stativ tar stor plass.

er nok krok for vår del skjønner jeg nå. men det var det med de bjelkene da...

men ettersom vi da har en slyngevugge tror jeg mitt prosjekt blir hengevugge:)

type byssanlull. men jeg lurer på om vi skal ha fast bunn altså.

På terassen skal vi henge en sånn hengestol til sommeren. om vi bare tar ut puten og legger i ett soveskinn så burde det gå ann å la han ligge der litt under oppsyn:) den stolen kosta bare sånn 200 på kid i fjor:)