PDA

Se full versjon : Oppskrift på ullvotter?

Christine76
22 Jan 2007, 10:54
Erlend skal snart begynne i barnehagen og trenger noen ullvotter. Er det noen som har noen oppskrifter? Enten av nøstebarnull eller vanlig babyull?

gjest
22 Jan 2007, 11:03
Til votter i enkelt ullgarn, type superwash, har jeg brukt nøstebarn sin oppskrift på rillestrikkede votter. Den er veldig enkel å strikke, gjøres på to pinner.
De beste vottene synest jeg er de jeg strikker i tykt ubehandlet ull og tover litt. Da bruker jeg en oppskrift på fire pinner i rettstrikk.
Si i fra hva du vil ha, så skal jeg sende deg en pm / mail.

Christine76
22 Jan 2007, 11:11
Ja takk begge deler?
Har superwashgarn og nøstebarngarn så de vil jeg nok begynne med, men vil jo gjerne strikke de beste etterpå.

Sender deg PM med mailadresse.

Marit
22 Jan 2007, 14:24
Til votter i enkelt ullgarn, type superwash, har jeg brukt nøstebarn sin oppskrift på rillestrikkede votter. Den er veldig enkel å strikke, gjøres på to pinner.
De beste vottene synest jeg er de jeg strikker i tykt ubehandlet ull og tover litt. Da bruker jeg en oppskrift på fire pinner i rettstrikk.
Si i fra hva du vil ha, så skal jeg sende deg en pm / mail.
Kan jeg få oppskrift på tovede votter? :strikke: Hva slags garn bruker du?

Serendipity
22 Jan 2007, 15:55
Jeg er superfornøyd med de Tipp har i nøstebarn-garn :) Mamma kom nå i dag med et par tovede fra PT, Månetoppen-garn. De tåler vel litt mer væte før de er veldig våte.

gjest
22 Jan 2007, 17:07
Marit: Jeg brukte dobbel tråd hifa2, det var det jeg hadde for handa akkurat da... Strikket de litt for store og tovet de i tørketrommelen til de var passe store. Jeg liker ikke steinharde tovavotter til små barn, så jeg tover de bare litt.

Serendipity
22 Jan 2007, 17:19
Jeg har disse:
http://nostebarn.no/imageaction.asp?Table=975&RecId=2098124373&Field=4
Mamma har også tovet disse lett, og de er fortsatt myke og god og veldig varme :) Hun har også strikket disse til seg selv og søstra mi.