PDA

Se full versjon : Feber uten andre symptomer

Madisonhilyard
11 Dec 2009, 15:56
Velsignet uvant med sykdom hos L, er jeg litt forbløffet akkurat nå. Hun ble sendt hjem fra barnehagen med feber igår, men få, om ingen andre symptomer. Ikke forkjølelse, ikke utslett. Hun har klaget over "vondt i øynene," noe jeg kobler til feberen. Siden hun også har snakket litt om "vondt i magen" i noen dager uten å klage, og det har luktet litt stramt nedentil, tok vi en urinprøve til legen idag. Ingen umiddelbare utslag, den står til dyrking over helgen for sikkerhets skyld.
Men er det vanlig, å bare få feber, liksom?
Hun er ikke alvorlig syk, altså. Bare litt sliten og pjusk.

ohelene
11 Dec 2009, 16:07
Feber som isolert symptom er vel ikkje heilt uvanlig. Er gjerne ikkje så lett for dei små å plassere/forklare andre symptomer. T.d. hovudverk kan bli vondt i øyrene.

meloni
11 Dec 2009, 20:49
Storebror har hatt et par runder med sånn uforklarlig feber. Lillebror hadde en dag da han var 3 mnd eller noe. Jeg tenker at de kanskje egentlig er i gang med noe, men så tar kroppen og feberen knekken på det før det slår skikkelig ut?

Jeg får kjempelett feber og kan være febersyk uten noe særlig andre symptomer, ikke høy feber. Til og med om jeg gruer meg til noe kan jeg få et snev av feber - rent psykisk med andre ord.

siemens
11 Dec 2009, 23:23
Story of supern, han har flere ganger hatt feber type en halv dag (så dagis ringer og sier han skal hentes) og ingen feber dagen etter. Lite virus som steller til det et eller annet sted.

fjummsi
11 Dec 2009, 23:31
Petter har det nå. Feber, og klager tidvis på vondt i magen. Han var skikkelig slapp i går, litt mindre feber i dag virker det som, og mye bedre. Illeluktende bæsj, men det har han jo når han slutter å spise og har feber ellers også. Og nå ser det ut til at Martine blir dårlig også.

Madisonhilyard
11 Dec 2009, 23:46
Jeg googlet faktisk feber uten andre symptomer, og ifølge dr online er det vanlig, og et tegn på at kroppen bekjemer et eller annet. Går feberen over uten andre symptomer, har immunforsvaret knekket inntrengeren uten at den realle sykdommen bryter ut. Kan det stemme, Siemens?

Immunologi fascinerer meg, altså. Men det er vanskelig.

meloni
11 Dec 2009, 23:47
Madison - du burde bytte ut Forstadsfrue med Hobbydoktor :nemlig:

Madisonhilyard
11 Dec 2009, 23:50
Madison - du burde bytte ut Forstadsfrue med Hobbydoktor :nemlig:

Du sier noe.
Men jeg liker forstadsfrue. Det er liksom SÅ ikke meg, egentlig.

meloni
11 Dec 2009, 23:51
Du sier noe.
Men jeg liker forstadsfrue. Det er liksom SÅ ikke meg, egentlig.

Hva med Forstadsfrue/Hobbydoktor ?

Madisonhilyard
11 Dec 2009, 23:52
Hva med Forstadsfrue/Hobbydoktor ?
Skal sove på det.

meloni
11 Dec 2009, 23:53
Skal sove på det.

No pressure, altså;) Jeg var bare så fornøyd med mitt eget ordspill :knegg:

Madisonhilyard
11 Dec 2009, 23:56
No pressure, altså;) Jeg var bare så fornøyd med mitt eget ordspill :knegg:

Hva med heksedoktor?

meloni
11 Dec 2009, 23:58
Hva med heksedoktor?

Tja, litt av mitt ultragode poeng var jo at hobby var med. Du er jo en slags hobby-guru når det kommer til sying og slikt, altså både en HOBBYdoktor og en hobbyDOKTOR.

Så vidt jeg vet er du ingen heks, men jeg kjenner deg jo ikke :knegg:

Madisonhilyard
12 Dec 2009, 00:00
Tja, litt av mitt ultragode poeng var jo at hobby var med. Du er jo en slags hobby-guru når det kommer til sying og slikt, altså både en HOBBYdoktor og en hobbyDOKTOR.

Så vidt jeg vet er du ingen heks, men jeg kjenner deg jo ikke :knegg:
Jeg tror jeg er trøtt. For jeg skjønte ikke hva du mente med ordspill en gang. :knegg:
Lite hekserier her i forstaden. Hun ene i barselgruppen min flyttet til et litt mer wiccavennlig sted.

meloni
12 Dec 2009, 00:02
Da var det nok ikke så bra ordspill, jeg mener, de gode ordspillene trenger sjelden forklaring :knegg:

Jeg skjønner at bostedet ditt ikke er særlig Wiccavennlig, det er min erfaring hvertfall. Ikke at jeg har vært i nærheten av Wicca, altså, men jeg har bodd i nabolaget.

siemens
12 Dec 2009, 00:26
Haha, for å hanke inn denne tråden igjen, så er svaret, ja det stemmer sikkert, ellers så kan feber også være eneste symptom på utyske i kroppen. Symptom er jo egentlig i en viss grad subjektivt, noen kanskje kjenner at de har vondt i magen eller hodet, mens andre ikke merker det noe særlig.