PDA

Se full versjon : Noen tanker bare...

mirimor
29 Jan 2007, 22:29
Som dere veit flytter vi snart fra Oslo til Hamar. :høner: (sånn ser vi ut da.. eller nesten da, mirifar er ingen knøttekylling altså).

Jeg har tenkt til å være hjemme i iallfall to år nå. Men jeg tenker at jeg kunne hatt lyst til å holde på med noe. Jeg veit det er mange som selger sjal og bæretøy i landet nå, men kanskje ingen akkurat på Hamar... jeg veit ikke. Kunne tenkt meg å holde på med litt sånn åpen barnehage/barseltreff med demo av bæretøy - og kanskje salg. Kanskje sanggrupper for barn... tenker bare høyt. Vi har jo tenkt til å kjøpe et hus, så jeg kunne jo hatt plass. Jeg tenker ikke så mye å tjene penger på det, ikke sånn masse iallfall. Men å ha noe å holde på med, treffe andre med barn og spre bæring...

Gidder noen å tenke litt høyt med meg her? :flau: Er noe sånt mulig, tror dere? Mirifar og jeg bare snakka litt om dette over middagen i dag - han synes det er en kjempeidé, nemlig. :sparke:

Eple
29 Jan 2007, 22:38
Jeg synes det høres supert ut!:)

Kommer til å følge med denne tråden ja.

:klem:

mirimor
30 Jan 2007, 09:44
Jeg tenkte å kontakte kommunen og høre hva de har av åpen-barnehagetilbud. Kanskje det er et behov for noe sånt også? Det må da være flere enn meg der oppe som vil ha ungene hjemme :blåblomst:

Filipine
30 Jan 2007, 09:45
Jeg tenkte å kontakte kommunen og høre hva de har av åpen-barnehagetilbud. Kanskje det er et behov for noe sånt også? Det må da være flere enn meg der oppe som vil ha ungene hjemme :blåblomst:

Akkurat det synes jeg høres supert ut! Jeg tenkte på det samme, men fikk aldri helt overskuddet til å gjøre det, fordi jeg hadde endel arbeid som tok mer tid enn beregnet. Men noe sånt hadde i alle fall jeg kastet meg på. Spent på hvor du ender!

September
30 Jan 2007, 09:47
Høres helt suverent ut spør du meg:jupp:

ohelene
30 Jan 2007, 09:48
Lukke til. Åpen barnehage, sanggruppe eller liknande må vere midt i blinken om det ikkje er noko slikt frå før!

Bærbar
30 Jan 2007, 09:48
Det høres jo fantstisk ut - du kan jo ha bærekurs også - og utleie?

Halvormamma
30 Jan 2007, 09:52
Det høres veldig spennende ut, Mirimor! Du kan jo ha "homeparty" med bæretøy?? Samle masse damer, og vise dem hvor flott det er å bære. Kanskje legge ut sjal på føden på Hamar, som mødre kan prøve?

moo
30 Jan 2007, 10:58
Meld deg inn i Musikk fra livets begynnelse, og gå på lederkurs, dersom dette er noe du har anlegg for? (Det er som regel greit å gå på lederkurs med baby.)

Ta et kurs i babymassasje, og hold kurs hjemme?

Sats på å importere én type bæresele som ingen andre her i landet gjør?

Bruk mer tid på ringblomst.no?

;)

CarinaNV
30 Jan 2007, 11:26
Å, så dejligt det höres ut. Massvis med braiga ting att göra med baby och så sälja bäreting i tillägg, -superkoseligt. När är det ni flyttar? Vill gärna få till att träffas innan flytten i alla fall... Är hemma måndagar och tisdagar från nästa vecka...

krusedull
30 Jan 2007, 12:25
Det høres ut som en god plan, jeg tror det er en god ide å promotere bæring ansikt til ansikt :) Når det gjelder å selge bæretøy burde det gå an å gjøre det i liten skala, ha et lite lager hjemme med noen få ting. Det krever at du har noen kroner du kan investere i et lite lager. Bare ta kontakt om du trenger tips og råd, jeg hjelper gjerne.

mirimor
30 Jan 2007, 12:35
Det høres veldig spennende ut, Mirimor! Du kan jo ha "homeparty" med bæretøy?? Samle masse damer, og vise dem hvor flott det er å bære. Kanskje legge ut sjal på føden på Hamar, som mødre kan prøve?

Ja, homeparty hadde vel egentlig vært en god ide- starte noe Hedmark-Oppland, eller???:icon_mrgreen:

Moo-jeg har sunget i kor i flere år og regner meg selv om relativt musikalsk. Dette skal jeg sjekke ut! Smart å kanskje finne noe som ingen andre selger, ja - men det "beste" er vel kanskje tatt. Måtte være Potetsekkmeitaiene som Kengurusøstra syr, da..:icon_mrgreen:

Flamenquilla -utleie høres jo kjempesmart ut. babyen min blir jo stor etter hvert og vi skal visst ikke ha fler,så da har jeg god unnskyldning for ¨å fortsette å kjøpe.. :fnis:

Krusedull - tusen takk for tilbud om hjelp. Kan godt hende jeg kontakter deg.

CarinaNV - JA - vil treffe deg. Jeg kommer ikke på mandag pga dåp, men ellers er jeg jo her. Vi flytter ikke før mai/juni.

Nå skal jeg gå litt i tenkeboksen. Prate litt med mirifar. Takk for entusiasme og flotte tilbakemeldinger. Det er åpen bhg to dager i uka på Hamar. Men jeg kunne tenke meg litt sånn møtested for barselgrupper liksom - bærehjelp, ammehjelp kanskje? Kanskje jeg skulle kontakte helsestasjonen? Jeg tenker å ha en greie to ganger i uka til faste tider. tenk om vi kunne kjøpt hus med tilhørende næringsdel... *drømme* så kunne jeg solgt kaffe også.

krusedull
30 Jan 2007, 12:45
Jeg tror "homeparties" er tingen, jeg har planer om å lage et opplegg for barselgrupper utover våren. Det tror jeg kan være kjempesmart, mange kvier seg nok for å handle på nett, men et barseltreff vil være mye mer uofrmelt.

Takhisis
30 Jan 2007, 12:52
Den "åpen barnehage" ideen din likte jeg.Vi kommer i hvertfall til å benytte oss av den,så da har du jo en "kunde" allerede;)
Bæresjal-homeparties kunne jo ha vært noe,så bæring blir mer kjent rundt på hedmarken...
Og mange av ideene dine kan jo kombineres:)

mirimor
30 Jan 2007, 13:02
Om jeg kan drive noen form for åpen barnehage/babytreff avhenger jo av hvordan jeg bor da. Men Homeparty kan jeg jo arrangere uansett. Thakisis - du er hjertelig velkommen, selvsagt. hurra - en kunde! Vi kommer jo til å gå sammen i permisjon, vi. Det blir koselig!

Tarefugl
30 Jan 2007, 13:21
God plan! Mange som er interressert i bæring "oppover", men ingen andre steder enn internett å få tak i det, kjenner mange som vil ha ,men som kunne tenke seg å prøve det først, og fått litt innføring i hvordan det brukes.

(Mannen var forresten på jobbintervju på Hamar i går, så det kan se ut til at vi flytter oppover vi og. Så da har du enda en som vil bruke barnehagen din. :nikker: )

Soløye
30 Jan 2007, 16:30
Jaaaaaaaaaaaaa gjerne bære-homeparty i Hedmark ja, og så vidt jeg vet finnes det ikke noe slikt på Hamar. Men du får reise på føden i Elverum, for på Hamar er det ikke lenger fødeavd. :)

mirimor
30 Jan 2007, 17:52
Jaaaaaaaaaaaaa gjerne bære-homeparty i Hedmark ja, og så vidt jeg vet finnes det ikke noe slikt på Hamar. Men du får reise på føden i Elverum, for på Hamar er det ikke lenger fødeavd. :)

Jeg veit det. Det er synd at den blei lagt ned. Nå lurer jeg veldig på hvor i Hedmark du befinner deg da:flau:

Majsemams: Håper mannen din får jobben!! Hadde vært artig å danne en liten Ringblomstklan på Hamar:tarbølgen:

kenguru
30 Jan 2007, 18:48
Der fant jeg tråden ja
Detta her ser jo spennede ut
Jeg bidrar gjerne med å sy pottitsekker.. men da uten pottitsekkstoff!
nei, men det er gøy og sy så jeg syr gjerne meitaier jeg.
Jeg tenker for å verve flest mulig bør det være enkelt bæretøy, med hodestøtte og ikke alt for avansert..
Men for å få flest mulig til å kjøpe etterhvert bør det være fint og litt i god bruksstand.
Jeg driverhar en liten plan på hvordan faktisk MTpanelet kan appelere til den gemene hop.. men det er hemlig..
hoho.. også har jeg noen gode ideer til at den kan bli tøffere..
ja..
Også er jeg klar for å bake boller og gulrotkake og eplekake og selge kaffe også.. det er jo det som hører til når man er i permisjon?
Men samtidig er det noe med å ha etlitt bredere tilbud enn bare dette.... altså barnesang og bæring osv..

Hva med å åpne det på låven hos oss?
hoho..
Men jeg har seriøst lyst til å være med.. Vi har lyst på et billig hus så jeg kan være hjemme lengst mulig!...:blomsterfjes: :blomsterfjes:

mirimor
30 Jan 2007, 19:37
Mirifar mener vi kan åpne opp stua der vi kjøper hus. Jeg veit ikke helt det. Men du, låven, det er jo mange ÅR fram i tid da - men der skal vi jo selge brukskunst etter hvert når vi er ferdige med små unger, eller?

Men altså - hvordan går jeg fram da? Hvem kontakter jeg? Eller kan jeg bare registrere et eller annet foretak og kjøre på? Skal jeg drive salg av noe å spise og drikke er det jo snakk om næringsvirksomhet -og det er det jo masse lover og regler for. Det kan jeg vel uansett ikke gjøre i egen stue. Kanskje bruk av helsestasjonslokaler hadde vært tingen? Men da blir det jo ikke så hjemmekoselig setting. Må fundere litt

Soløye
30 Jan 2007, 22:02
Nå lurer jeg veldig på hvor i Hedmark du befinner deg da:flau:
Ulverum :knegg: