PDA

Se full versjon : Seng til voksne

Purra
05 Jul 2010, 22:50
Hvilken seng har dere og anbefaler du den?

Hvorfor / hvorfor ikke?

Vi skal ha ny seng når vi flytter, lurer på Dux kanskje?
Eller Svane, eller Jensen, eller eller....

Filipine
05 Jul 2010, 23:09
Vi har en Duxiana, med Pascal overmadrass. Kjøpt da jeg var gravid, og jeg elsket den fra første dag. Med denne overmadrassen, som er tredelt, kan du hele tiden endre og mikse hvordan den enkelte har hard eller myk madrass. Vi har 2.20-seng. Den kostet et halvt statsbudsjett, men er verdt hver eneste krone!

Purra
06 Jul 2010, 13:41
Takk, vi sikler på et tilbud fra Dux, der er det tre greier du kan bytte om på...

Lurer på hva resten av ringblomst sover på jeg, gulvet?

Sund
06 Jul 2010, 18:13
Åhh, de sengene fra Duxiana ser fine ut. Får lyst til å sovne her jeg sitter.

Vi har kjøpt håpløs seng, men venter litt på riktig anledning til å kjøpe ny. Min eneste anbefaling er å ikke kjøpe to enkeltmadrasser, putte de i en sengeramme ("gammeldags" seng) og ha tynn overmadrass over. Det blir en dal i midten, og vi får litt for lett vondt i ryggen, eller må sove et stykke fra hverandre (funker greit når veslA er midt i senga da).
Mulig løsningen blir noe bedre hvis vi kjøper ny tjukk overmadrass, men er redd senga er tapt for alltid. Men den er fin og bred da....

Grooo
06 Jul 2010, 20:22
Vi sover i seng fra Strengen ;)
Som vi kjøpte for tja.. 11-12 år siden, den begynner å bli sliten kan man si, så når vi pusser opp skal vi ha ny seng vi og ja!

Rivella
06 Jul 2010, 21:43
Lagans seng. Prima, har aldri ligget i en seng jeg har likt bedre, og den er også snill mot rygger som i blant slår seg vrange.

Blanche
06 Jul 2010, 21:44
Vi har ny Wonderland kontinental og er fornøyd med den.

mirimor
07 Jul 2010, 19:19
Bare ikke Jysk... *misfornøyd*

Lubelillen
07 Jul 2010, 19:34
Hva med Tempur? Jeg har bare prøveligget, men AH så deilig!

Filipine
07 Jul 2010, 19:36
Hva med Tempur? Jeg har bare prøveligget, men AH så deilig!

Tempurmadrasser er deilig å ligge på, men min erfaring er at det blir SINNSYKT varmt utover natten. Dessuten kan man legge en tempur overmadrass over nær sagt hvilken som helst seng, om man ønsker den effekten.

Lubelillen
07 Jul 2010, 19:42
Tempurmadrasser er deilig å ligge på, men min erfaring er at det blir SINNSYKT varmt utover natten. Dessuten kan man legge en tempur overmadrass over nær sagt hvilken som helst seng, om man ønsker den effekten.

Det var veldig greit å vite. Vi har nemlig vurdert tempur når senga skal skiftes ut om et par år. Det utgår nå.

Pepper
07 Jul 2010, 20:15
Ny seng står veldig høyt på ønskelisten min.

Nå sover på på noen gamle madrasser i en furuseng som knirker og knaker, vi må i hvertfall bytte før guttene blir tenåringer :fnis:

CarinaNV
07 Jul 2010, 20:46
Vi har en John Blund kontinental-säng med 25 års garanti. Väldigt skön, :nikker: Om jag var dere så skulle jag köpa en hel säng som var anpassad till vars och ens kroppsfasong sånn att ni slipper sprickor emellan men får en välavpassad passform ändå.

isleofview
07 Jul 2010, 21:08
Har ikke noen navn å vifte med annet enn Tempur. Hadde Tempur overmadrass i Usa og anbefaler det! Og en annen ting jeg digger er at senga vi har nå er så høy at vi liksom "klatrer opp" i senga og "hopper ned" på morran, heller det enn å måtte "legge seg ned" i ei seng man må "komme seg opp av" på morran. :bryn:

Purra
07 Jul 2010, 22:21
Lagans seng. Prima, har aldri ligget i en seng jeg har likt bedre, og den er også snill mot rygger som i blant slår seg vrange.

Lagans by Dux står det når jeg googler, hvor har dere handlet?
Og hvilken modell har dere?
Jeg har nemlig en dårlig rygg....

Carina; Hva er det for en seng? Hvor er den kjøpt?

Og hvorfor ville den ikke multisitere allikevel?

CarinaNV
08 Jul 2010, 11:10
Carina; Hva er det for en seng? Hvor er den kjøpt?

Hmmm. Vi köpte den i Sverige. Det är av samma typen som Hästensängar -med hästhår i och allt vad de finner på... Du fick den sån att ena sidasn var anpassad en typ av kropp och andra anpassad den andra men så inget skilje emellan... Men det finner du säkert här också vill jag tro?

Snuppegulle
08 Jul 2010, 21:48
Vi har svane og den er deilig. 1,80.

Rivella
08 Jul 2010, 22:15
Lagans by Dux står det når jeg googler, hvor har dere handlet?
Og hvilken modell har dere?
Jeg har nemlig en dårlig rygg....

Ja, jeg fikk også opp "Lagans by Dux" ved googling, men det står ikke det på madrassen vår. Kanskje Lagans ble kjøpt opp av Dux etter at vi fikk senga vår (for seks år siden)? Uansett: Modellen heter Gullö, navnet på overmadrassen har jeg ikke. Kjøpt på en lokal møbelforretning. Men virkelig verdt pengene, kommer med de varmeste anbefalinger.

Moder'n
13 Jul 2010, 11:19
Vi har en ganske tykk overmadrass i Tempur, og jeg hater å ligge i snuppas seng som har IKEA-madrass. Tror vi har to Svane-madrasser under Tempurmadrassen, men det kunne nok vært omtrent hva som helst under der.

Elsker Tempurmadrassen og syns ikke den er plagsomt varm, annet enn i varmeperioder på sommeren. Men da syns jeg egentlig alt er plagsomt varmt.

Purra
07 Aug 2010, 16:39
YES!!!

Da hadde A Huseby flyttesalg, så vi endte opp med halv pris gitt!!!
Veldig fornøyd nå kan man si

Ambivalent
07 Aug 2010, 16:49
Vi har Wonderland kontinental seng. Tror ikke den er så mye annerledes enn f.eks Jensen.

Saphy
08 Aug 2010, 08:34
YES!!!

Da hadde A Huseby flyttesalg, så vi endte opp med halv pris gitt!!!
Veldig fornøyd nå kan man si

Hva endte dere med? :barn:

Vi har en Jensen -husker ikke navnet, men i toppklassen. Den er BEHAGELIG. Snupp har en billigere Jensen på 120cm, og den er også god, men ikke så god som vår.

Filipine
08 Aug 2010, 16:57
En god seng er virkelig gull verdt. Det vet jeg nå, etter å ha kommet tilbake til min egen, etter en sommer med mye rart. Grattis!

Purra
08 Aug 2010, 17:02
Takk,vi endte opp med en Dux vi.
Synes den var overlegen alt annet vi har prøveligget,inkludert overprisede Hastens.
Gleder meg masse til den skal tas i bruk,nå skal vi bare kjøpe hus:)

Sofia
08 Aug 2010, 17:16
Hva betaler dere for disse sengene, egentlig? Jeg er desorientert i sengemarkedet, men trenger ny seng...

Filipine
08 Aug 2010, 17:19
Hva betaler dere for disse sengene, egentlig? Jeg er desorientert i sengemarkedet, men trenger ny seng...

Jeg tror det kommer veldig an på madrasstypen og bredde. Vi betalte et halvt kommunebudsjett for vår den gangen; men det er sånn superduperovermadrasss, der man kan justere mykhet/hardhet. Som tvillinggravid og i ferd med å komme meg på bena etter en akutt prolapsoperasjon syntes jeg at jeg kunne unne meg såpass. Og jeg har egentlig aldri angret. Men det kostet oss nok en ferie, og vel så det.

Sofia
08 Aug 2010, 17:22
Den eneste trøsten med det svaret er at du har bodd i en liten kommune, Filipine. Vi skal kjøpe ny, og jeg har jo slitt med ryggen, så muligens må vi orientere oss i et annet marked enn IKEA...

Filipine
08 Aug 2010, 18:11
Den eneste trøsten med det svaret er at du har bodd i en liten kommune, Filipine. Vi skal kjøpe ny, og jeg har jo slitt med ryggen, så muligens må vi orientere oss i et annet marked enn IKEA...

Mind you; en Robek-kommune, så det er ikke akkurat superkontroll på pengebruken, tydeligvis. :knegg:

Kaffekopp
08 Aug 2010, 21:16
Vi har akkurat fått ny seng fra Ikea og er veldig fornøyd. Nå har vi tidligere ligget på en arvet madrass fra besteforeldrene mine uten overmadrass så vi var ikke bortskjemt. Jeg har sjeldent tenkt over at noen senger er så mye bedre eller værre å sove i enn andre. Kanskje det forandrer seg nå. (Brukte ca 8000,-)

Serendipity
08 Aug 2010, 21:27
Vi kjøpte oss Svane Zenit med Intelligel da jeg gikk gravid for 3 år siden. Angrer ikke en dag på det valget! Det kan hende sengen må skiftes ut om ikke så fryktelig lenge pga en lillebror som har gulpet så mye i den at jeg ikke tror den kan reddes noe mer, og nå som det er bleieslutt regner jeg med det kommer på ytterligere flekker. Jeg er ganske viss i min sak om at vi kjøper en slik til da :)

Serendipity
08 Aug 2010, 21:31
Vi betalte vel rett over 20.000,- for vår og da fikk vi litt rabatt tror jeg...

Purra
08 Aug 2010, 21:37
Vi betalte rett under 15000,- for vår, er en av Dux sine billigste modeller.Var 50% av ordinær pris

Nå er det endel tilbud rundt forbi på senger, så hadde jeg vært dere hadde jeg prøveligget meg rundt i Oslo.
Duxiana har kampanje ut august vel.
Vi har prøveligget haugevis av senger, og ingen var i nærheten.