PDA

Se full versjon : Ouch! Jeg har så vondt i halebenet!

moo
12 Feb 2007, 12:22
Jeg har hatt så vondt i halebenet i ganske lang tid nå. Har ikke tenkt at det er noe vits i å oppsøke lege av den grunn, men det er så vondt at jeg har problemer med å reise meg fra spisestolen etter å ha spist middag. Jeg får også vondt når jeg sitter i bilen/i sofaen. Nå leste jeg nettopp at det kan være fødselsrelatert. Noen som kjenner til dette? Jeg har spøkt med mannen min at det kjennes ut som jeg har "betennelse i halebenet" men det er langt ifra noen spøk egentlig, det er *****vondt. :(

NettNett
12 Feb 2007, 12:28
Jeg brakk halebeinet når jeg var 4-5 år gammel, og den skaden kjente jeg veldig godt i mine svangerskap. Og det var der smertene satte seg når jeg hadde rier også. Det kan være du trenger å sitte i en sånn "badering" en stund, et godt tips er å kjøpe en liten bit skumgummi (på str med rumpen din, litt større), og klippe ut en bit som blir til halebeinet. Det hjelper veldig, og det er ikke sikkert du trenger å bruke puta altfor lenge... bare en stund til det blir bedre :sladre:

moo
12 Feb 2007, 12:29
Jeg brakk halebeinet når jeg var 4-5 år gammel, og den skaden kjente jeg veldig godt i mine svangerskap. Og det var der smertene satte seg når jeg hadde rier også. Det kan være du trenger å sitte i en sånn "badering" en stund, et godt tips er å kjøpe en liten bit skumgummi (på str med rumpen din, litt større), og klippe ut en bit som blir til halebeinet. Det hjelper veldig, og det er ikke sikkert du trenger å bruke puta altfor lenge... bare en stund til det blir bedre :sladre:

OK, takk for tipset! :)

ohelene
12 Feb 2007, 13:04
Eg hadde ein periode så vondt i halebeinet at eg berre måtte sitte på skeiva. Dette var lenge før eg fekk ungar. Trur ikkje eg var til lege med det, men det gjekk iallefall over av seg sjølv og eg har ikkje hatt det seinare. God bedring - ein tur til legen skadar vel uansett ikkje.

fru Potethode
12 Feb 2007, 13:33
Sikker på at det er halebeinet? Og ikke en betent "tvilling"cyste?

Det har jeg hatt og trodde i mange dager at jeg hadde brukket halebeinet, til jeg kjente en kul ved siden av. Trodde det værste til legen kunne fortelle at dette er vist ganske vanlig. Av og til finner de faktisk tenner og hår og negler inni dem også! :isjokk: Men med meg var det heldigvis bare betent væske, gikk over etter noen dager på antibiotika.

moo
12 Feb 2007, 13:59
Sikker på at det er halebeinet? Og ikke en betent "tvilling"cyste?

Av og til finner de faktisk tenner og hår og negler inni dem også! :isjokk: Men med meg var det heldigvis bare betent væske, gikk over etter noen dager på antibiotika.

ÆÆæææææææææssssssjjjj! Hva er det du sier?! kan jeg ha noe med tenner og negler og hår der???

:sjokk:

fru Potethode
12 Feb 2007, 14:04
Jepp! :knegg:

moo
12 Feb 2007, 14:08
Jepp! :knegg:

Jeg kommer til å ha mareritt i natt nå! :(

fru Potethode
12 Feb 2007, 14:31
Google tvilling cyste, du moo. Ser ikke så skummelt ut, faktisk. Det står at det begynner som en betent hårsekk, faktisk. Og det er jo ikke så ille. Spørs om det har blitt litt for mange vandrehistorier på meg! :hykler:

mirimor
12 Feb 2007, 14:55
Jeg hadde vondt i halebeinet i over ett år etter miriungen blei født. TRor det brakk under fødselen eller noe. Eller så er det noe hormonelt. Har ikke kjent noe nå etter andre fødsel

frk Ludvig
12 Feb 2007, 17:08
Jeg vet ikke årsaken til hvorfor du har vondt, men det kan lindre å sitte på en roho-pute eller lignende. Kommunen skal ha slike til utlån gratis. Ta kontakt med ergoterapeut eller fysioterapeut i kommunen. Det kan være verdt å prøve?

September
12 Feb 2007, 17:11
Jeg hadde også vondt i halebenet en periode før. Men dette var før svangerskap, så det hadde ingenting med det å gjøre hos meg. Jeg var å redd det var "tvilling". Men hos meg gikk det over av seg selv, kjenner ikke mer til det nå.

Håper du finner ut av det moo:klemse:

ohelene
12 Feb 2007, 17:47
Er det no ein skal legge ut link til den mannen som hadde sin eigen tvillingbror i magen i over 30 år? :knegg:

moo
12 Feb 2007, 17:49
Er det no ein skal legge ut link til den mannen som hadde sin eigen tvillingbror i magen i over 30 år? :knegg:

:isjokk:

Eple
12 Feb 2007, 18:14
En tidligere nabo hadde en slik tvilling- det var visst veldig vondt.

Men det kan jo være en brist/brudd i halebenet også- noe som visstnok er veldig vondt det også. Min mor brakk halebenet for noen år siden, og da satt hun på badering lenge. Og sto på bussen selv om bussen var tom:fnis:

Ville tatt meg en tur til legen for en sjekk, selv om de ikke kan gjøre noe med en brudd- de gipser jo ikke rompa di:knegg: Du får kanskje noen gode råd om hva du bør gjøre eller ikke gjøre.

catami
18 Feb 2007, 22:55
Kan du ha bekkenløsning? Jeg var plaget med bekkenløsning i forrige svangerskap, og det ga seg utslag i mange forskjellige slags "vondter" fra livet og ned. Hadde en periode vondt i halebeinet. Er litt plaget enda og det er 1 år siden jeg fødte.

Maika
18 Aug 2007, 12:44
Fant denne-- bedre nå? Dette vet jeg mye om! Både behandlingsalternativer og slikt ;) Tenner og negler og alt det der er BARE vandrehistorier!