PDA

Se full versjon : Når vinteren er på hell, hva var deres mest vellykkede kjøp?

Ambivalent
14 Mar 2011, 17:09
Evt minst vellykkede? Tenkte vi kunne ha en oppsummeringstråd som kan komme til nytte neste sesong.

Her var det Ecco vintersko og forede cherrox fra Sparkjøp. Beste skotøy ever for våre unger!

Mens troll- og reimadress ble lite brukt i år, gitt. Vi arva noen tykkere dresser som vi har brukt mye.

Knasboll
14 Mar 2011, 19:11
Må vel si bergans nakken jeg kjøpte til storebror. Han nekter å prøve den på,men jeg kjøpte stor størrelse,så jeg satser på at den passer til høsten. Hvis ikke er det noen som får et kupp på finn;-). Ellers så passet det meste denne sesongen,så ingen storinnkjop i år. Men har kjøpt litt på salg nå til høsten.

JifraNord
14 Mar 2011, 21:33
stonz til nordgutten
hestra votter med utagbar ullfor til nordjenta
fotposer til nordjenta til turer når det er kaldt.

bomkjøp? kommer ikke på noen..

Lubelillen
14 Mar 2011, 21:40
Bomkjøp var helt klart vinterskoene fra Reima. De var kalde og våte allerede før vinteren var skikkelig i gang.
Ull fra reflex var heller ikke særlig verdt. Jeg har alltid følt at ulla har vokst med barnet, men reflex undertøyet er blitt for smått til begge gutta. Lange raknerender i longsen til storebror.

Prøvde dressene fra markedsplassen i år, og er veldig fornøyd. Må huske at de er små i str ved neste bestilling.
Gjorde min første erfaring med Nøstebarn, det ga helt klart mersmak.

Rivella
14 Mar 2011, 21:45
Jeg var dessverre ikke fornøyd med årets Eccosko til Solkremen, men mulig det skyldtes at føttene hennes vokste supermye i løpet av et par uker, for vi har vært veldig fornøyd med Eccos vintersko tidligere. Til gjengjeld var Sorel perfekte til å holde kalde føtter tørre og varme.

Ullklær, både fra Reflex og Nøstebarn har vi vært veldig fornøyde med.

dunderdama
14 Mar 2011, 23:03
Enormt fornøyd med Geox goretex skoene hennes. Hun hopper rundt i slaps og søledammer nå og føttene er tørre, i tillegg til at de jo selvfølgelig har holdt føttene varme i vinter.

Cantaloupe
14 Mar 2011, 23:05
Hestra vottar med ullfor til å ta ut. Og ikkje minst varmekjelardressen med refleks frå Felleskjøpet. Sistnemnte var eit knallkjøp.

Kjem ikkje på bomkjøp

kaje
14 Mar 2011, 23:19
Lekedressen fra Nøstebarn har vært Lillebaps favoritt hele vinteren.

Vi var litt gale og kjøpte både høst/vårdressen og vinterdressen fra Reima-tec. Lilleabp har vært tørr og varm hele vinteren :hopp:

meloni
14 Mar 2011, 23:43
Vi har og vært superfornøyd med twins-dress fra markedsplassen, den har vært vasket utallige ganger og holder seg veldig bra. Vottene er også gode, de eneste tjukke vottene storebror vil ha på over tid.

Ribbebukser fra Nøstebarn har vært mindre brukt enn tidligere, lillebror har hatt annet som har vært mer praktisk, storebror synes de blir for tjukke og klumpete og vil heller ha strømpis og joggebukse.

Petrina
14 Mar 2011, 23:44
Jeg er fornøyd med alt. Storesøsters reima tec + dress, spesielt, og selskinnskoene. Hun har ikke vært kald i det hele tatt :-) kavat skoene til lillebror er vi også veldig fornøyd med.

Spirello
14 Mar 2011, 23:53
Storebror har bodd i ribbebuksene fra nøstebarn, så jeg er veldig glad vi kjøpte 3stk på salg i høst, eller når det var.
Troll vinterdressen har for så vidt holdt ham varm og tørr, men knappene som holder fotstrikkene forsvant med en gang, hempen til å henge opp dressen røyk med en gang, og en av trykknappene ble ødelagt veldig fort..

Lillesøster har arvet alt av dresser og sko, så hun har ikke fått noe nytt.

Til neste år ønsker jeg meg skinnsko med lammeskinnsfor til begge barna, for det har vært "tørt" og veldig kaldt her i år.

CarinaNV
15 Mar 2011, 09:33
För de lite större barnen, och mor: buff i merinoull!

Ambivalent
15 Mar 2011, 09:34
Ja, de ribbebuksene fra Nøstebarn er mye i bruk her også. Jeg liker ikke de tynne longsene derfra så godt, synes det går så fort hull på knærne, men ribbebuksene er solide. Og gensere fra Nøstebarn liker vi også.

CarinaNV
15 Mar 2011, 09:36
Ja, de ribbebuksene fra Nøstebarn er mye i bruk her også. Jeg liker ikke de tynne longsene derfra så godt, synes det går så fort hull på knærne, men ribbebuksene er solide. Og gensere fra Nøstebarn liker vi også.

håller de ribbebuksene mycket bättre än tex ullbyxorna från janus? vår mellomste är fæl på att ha hål på alla knæn...

Ambivalent
15 Mar 2011, 10:09
håller de ribbebuksene mycket bättre än tex ullbyxorna från janus? vår mellomste är fæl på att ha hål på alla knæn...

Mener du de litt tykke ullbuksene fra Janus? Vi har begge deler, ingen av våre har slitt hull på knærne på noen av dem. Men Nøstebarn er jo på et vis enda tykkere enn Janus, så mulig de holder enda lenger.

CarinaNV
15 Mar 2011, 10:16
Mener du de litt tykke ullbuksene fra Janus? Vi har begge deler, ingen av våre har slitt hull på knærne på noen av dem. Men Nøstebarn er jo på et vis enda tykkere enn Janus, så mulig de holder enda lenger.

Ja, de menar jag. Han har slitit hål på vartenda par ullbyxor (stillongs och de lite lösare joggebyxvarianterna) de sista 2 åren. Förstår ingenting... Hälften har varit genom äldste men så får han lika många nya, säg han har 4-5 par ullstillongs att variera mellan och 2 par "ulljoggebyxor" och alla går sönder... Helt otroligt.

Ambivalent
15 Mar 2011, 10:20
Det var litt av en knesliter, Carina ;) Prøv en ribbebukse neste år og gi tilbakemelding! Da kan vi evt kåre den mest slitesterke buksa.

CarinaNV
15 Mar 2011, 11:00
Da kan vi evt kåre den mest slitesterke buksa. Ja, han är en god utprövare på den typen av ting, ;)

Neria
15 Mar 2011, 11:01
Her har vi vært veldig fornøyde med en Helly Hansen vinterdress. Tørr og varm unge hele vinteren.

Og to av forrige vinters kjøp har vært like gode denne vinteren også: Hestra votter med ullfor og Joha lue med hals i dobbel ullfleece.

Misfornøyd med McKinleys votter med ullfor. De blir våte tvers igjennom med en gang. Og våte votter = kalde votter.

mesy
16 Mar 2011, 23:32
Masse vi har vært veldig fornøyd med, men det beste var Ecco vinterskoene. Største bomkjøp var isbjørn of Sweden votter det holder mini'n akkurat like varm og tørr som HM vottene.

mirimor
16 Mar 2011, 23:55
Neste vinter skal jeg ikke kjøpe billige skisko til miriungen! Han har brukt dem MYE mer enn vinterskoa - og de er helt fillete. (Daglig bruk siden 1/12 - dvs snart 4 måneder.. det tåler nesten ikke skisko generelt)

Chance
18 Mar 2011, 11:25
Noen bomkjøp har det blitt, og noen overraskende gode kjøp!
De altfor dyre ecco vinterskoa til propellen var en stor miss.. Kalde og han fikk de ikke på seg uten hjelp fordi han er så brei over foten. Så da endte vi opp med Kamik støvler og de har gjort jobben!
Jeg kjøpte friends støvlene fra obs! til hundre kr stk for å ha i reserve til snuppa og filosofen, og jaggu.. De har holdt føttene overraskende varme og vært tørre i vått vær! Kjøpte like godt to par til for neste vinter!
Ellers har jeg i grunn vrt fornøyd med navigare sitt vintertøy til gutta, og stormberg dresser til barnehagen til de to minste.
Av ull, er det, igjen, Janus, som holder best. Mye er hullete nå på tampen av sesongen. Syns og apoteket sitt ullsett har vært veldig bra! Og billig! Og så klar viking thermo gummistøvler!! Vært hver krone!!