PDA

Se full versjon : Det var de skoene OVERRASKENDE happy ending #23

MieMy
27 Oct 2011, 16:53
Koala hadde nye sko i dagtidlig når vi dro i barnehagen, og i ettermiddag var dem borte gitt. Ikke vits å kjøpe ting man trenger da eller? Mektig irritert altså. Har vi noe som helst vi skulle sagt? Hadde navn på og alt. Usj. Irritert ja.

MorLena
27 Oct 2011, 16:59
HVA?! det er jo uhørt! hva sier bhg til det da??

Røverdatter
27 Oct 2011, 16:59
Bare borte sånn uten videre? Hadde de ansatte ingen forklaring? Høres veldig merkelig ut (også sko da som er så dyrt).

ohelene
27 Oct 2011, 19:16
Så synd. Håpar at det berre er nokon som har tatt feil og at dei dukkar opp igjen raskt! Kan jo vere slik "pappahenting" i barnehagen. Pappaen her kjenner IKKJE skoa til ungane. Hadde tatt heim ungen i feil sko om det var det som var på beina.

Lille Gnu
27 Oct 2011, 20:38
Faren min henter fast en gang i uka når vi jobber/studerer seint, og han klarte en gang og ta på sønnen min skoene til en annen gutt. De var ca tre nummer for store og både navn og tlf sto med tusj på siden av begge skoene! Jeg oppdaga det ikke før nitiden og fikk da sendt en sms og sagt i fra. Så det er jo ikke umulig at noen kan ha vært skikkelig sløve, og at de dukker opp i morgen. Og da jeg henta i går, så så jeg at han ene gutten som var på vei ut hadde på sønnen min sine sko. Da jeg spurte hun ansatte som hadde kledd på han om det var min sønn sine, så sa hun at det var det sikkert, men han andre gutten hadde insistert på at det var hans. Det sto navn i dem. Så jeg ville ikke gitt opp håpet om jeg var deg:)

MieMy
27 Oct 2011, 20:44
Vi krysser fingrene for at det bare er en forbytting. Det var pappan her i huset her som hentet, men han fant INGEN av skoene til Koala. Altså ikke bare de nye dyre Sorell, men også et par billige rosa HM-sko.Han spurte en av de ansatte og de visste ingenting.

Koala sa at jentene drev og byttelånte sko i dag,og jeg sendte en sms til en av jentenes mamma - som ble pottesur for at jeg i det hele tatt spurte om hun kanskje hadde kommet hjem med feil sko på beina pga av at jentene hadde byttelånt..

Men altså - jeg kommer til å si fra til barnehagen at noen stjeler om ikke de dukker opp i morgen...
De kostet 899 kroner!!! Det er masse penger.

Håper det har vært mange foreldre som har vært sløve ved henting i dag. Koala gikk rundt i lånte gummistøvler når vi hentet, men det var med tillatelse fra besteveninnen sin...
Det eneste vi har å sende henne med i barnehagen i morgen er enten a) kalde gummistøvler b) splitter nye goretex-viking sko...

argh

Lille O
27 Oct 2011, 21:27
Huff, så surt!
Her pleier foreldrene som savner noe å få lov til å henge opp en lapp på døra med "savnet", lappene forsvinner som regel etter ganske kort tid.
Har oppdaget at småting har blitt bytta om på. Da tar jeg det med til barnehagen, og henger det på "snora" på småsida. En lang snor med klesklyper i garderoben, der man kan henge forvekslet og navnløst (ikke sko da, men alt annet).

Ellers, så har gutta mine ofte sko og klær ikke mange andre her. Tobo går jo i en del arvetøy fra Obo, og til vinteren har Obo fått vintersko fra Pax, og Tobo fått vintersko fra Moomin. Jeg venter ikke å se noen andre barn dukke opp i det. Og ja, pappaer er elendige på å få med seg det som skal med, og å legge igjen det som skal ligge igjen. Vedder nesten hånda mi på at det er en forvirra pappa som har fått med seg Koalas sko hjem. Evt, kan det være noen sjalu jenter som har lånt dem/lekt med dem. I vår bhg pleier også småjentene og leke med skoene til de andre. En tid var Tobos knallgule Crocsstøvler veeeldig populære, så personalet begynte å sette dem oppå hylla, så småjentene ikke skulle ta dem.

Saphy
27 Oct 2011, 21:44
Kjipt! Håper det skyldes en misforståelse!

mesy
27 Oct 2011, 22:23
Uff så leit, håper de er på plassen hennes imorgen. Hvis skoene/støvlene ikke kom til rette innen rimelig tid hadde jeg laget en sak av det. Grunnen til det er at jeg vil at de andre foreldrene skal være obs på den type ting.

Sund
27 Oct 2011, 23:03
Sett opp lapp og håp på det beste!

Jeg sender veslA med støvler (og ullsokker) oppi nå på våte dager. Det funker helt fint, så hvis du er redd for å miste Vikingskoene i morra, så ville jeg valgt støvlene.

Pink
27 Oct 2011, 23:34
Vi har opplevd at andre tok med Storesøster sine sko hjem og neste dag var de på plass. Håper det samme er tilfelle for dere. Og så har vi selv tatt med en dress som ikke var Storesøster sin hjem. Det er lett for, klær og sko er ofte litt likt i farten, iallfall vintersorten.

Ambivalent
28 Oct 2011, 08:47
Håper de plutselig dukker opp igjen! Skikkelig surt hvis ikke.

MieMy
28 Oct 2011, 09:35
Ingen sko i barnehagen i dag. Og jeg leverte litt senere slikat mange skulle ha kommet...

Jeg er sur altså. For det er 2 par sko som er borte, og ikke 1. Særlig at 2 foreldre har tatt feil sko på sine barn.
Om ikke de dukker opp til i ettermiddag (som to av de ansatte var helt sikre på at de kom til å gjøre), så må det bli en lapp.
Ikke kult å vite at noen av foreldrene du "kjenner" evt stjeler sko..

Og - i dag sendt jeg med Koala det eneste varme skoparet vi hadde. Splitter nye de også. Og de tagga jeg ned med kulepenn! nå står det navnet til Koala OVERALT på de soene.

Lille Gnu
28 Oct 2011, 12:08
Æsj, så kjedelig altså! Vi "mista" noen dyre ullplagg i fjor, og da hadde vi ikke penger til nytt heller. (Men heldigvis strikka svigermor til oss). Lurt å merke sånn at det ikke går an å stjele og f.eks klippe av lappen. Dumt at det skal være nødvendig.

MieMy
28 Oct 2011, 22:27
Vikingskoa ble med hjem, men ingen som Hadde satt på plass noe andre "lånte" sko i dag. Så jeg skriver en litt irritert ettlysningslapp mandag. Noen som kan formulere en saklig og ikke-angripende en ;-)

Sund
28 Oct 2011, 23:21
Koala savner skoene sine. Vi så de sist torsdag. - Er det noen som har sett de siden? Isåfall er det kjempefint, og hun vil gjerne ha de tilbake.

- Noe i den duren?

Pepper
29 Oct 2011, 00:34
Sikkert lurt å få med hvordan sko det er og hvilken farge de har, da er det letter for andre foreldre å kjenne de igjen om de plutselig henger i en annens regnbukse..

Sent fra min mobiltelefon.

Moder'n
29 Oct 2011, 07:28
Legg gjerne ved et bilde av skoene hvis du har. Det gjorde jeg da snuppas nye og dyre votter (merket med navn og telefonnummer) forsvant etter én dag i barnehagen. Det verste var at ped.leder var helt sikker på at hun hadde lagt vottene i hylla til snuppa etter at de var ute, så det ble en gedigen leteaksjon i barnehagen.

De ble aldri funnet.

Men jeg fikk tilbake snuppas lue som jeg også mistet etter én dag i barnehagen. Da hadde jeg skrevet navn og telefonnummer på vaskeanvisningen inne i lua. Lua kom tilbake etter en måned eller to, da uten vaskeanvisning. Jatta. Jeg ser for meg hva foreldre kan ha tenkt. "Guuud, så frekt! Tenk å ta luen og så skrive navnet sitt inne i den. *klippe bort*" Og så oppdager man noen uker seinere at man har to identiske luer.

mirimor
29 Oct 2011, 17:43
Koalas helt nye Sorelsko savnes! De var ganske dyre, så vi håper de kommer til rette igjen...

MieMy
01 Nov 2011, 17:41
Stor oransje lapp har hengt i barnehagen i to dager uten resultat. To par sko liksom, alle skoene hun hadde stående faktisk. Jg kommer ikke over hvor frekke folk er.Jeg vil at barnehagen sender ut fellesmail jeg altså.Det går da ikke an.Fremdeles forbanna miemy

Silence
01 Nov 2011, 18:38
Ja, jeg hadde nok forventet at barnehagen ville sende ut en mail om dette. Det er ganske ille når TO par sko forsvinner på den måten.

ohelene
01 Nov 2011, 19:22
Lapp i alle hyller med etterlysning - frå barnehagen si side.

dunderdama
01 Nov 2011, 20:09
Kjenner jeg blir sinna på dine vegne. Jeg tror også jeg ville sjekka bhg'enw i nærheten om det har vært tyveri der. For jeg tenker i mitt kreativparanoide hode at noen kanskje stjeler sko og bytter dem mellom bhg? De ville jo bli gjenkjent om de ble brukt på samme bhg.

MieMy
02 Nov 2011, 20:24
WOW! I dag kom mannen hjem med en Rimi-pose med 2 par sko. De hang bare på plassen hennes.
Da har enten noen fått dårlig samvittighet, eller noen har sett at de hadde fått med feil og hengt de på plass.
Men alle navnelapper var fjernet...
Så nå tagger jeg på dem som bare det.

Men det er visst flere som opplever det samme, jfr lesing på Klikk.no i dag:
http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article708147.ece

Lille Gnu
02 Nov 2011, 21:28
Så bra at de dukka opp igjen!

dunderdama
02 Nov 2011, 21:31
Jippi! :hoppere:

ohelene
02 Nov 2011, 21:42
Godt dei dukka opp, men at navnelappane var fjerna tyder vel på at det ikkje var heilt type "feiltagelse". Håpar det ikkje skjer igjen!

Purra
02 Nov 2011, 21:45
Så bra at de dukket opp,men jeg synes det er hårreisende altså!

Moder'n
02 Nov 2011, 22:17
Jeg syns det er så ekkelt å tenke på at foreldre til andre barn i snuppas barnehage muligens med vilje stjeler klær. Jeg syns det er så utrolig ubehagelig å tenke på, at jeg i det lengste vil prøve å tro at det uhell som gjør at slikt skjer.

Men utrolig flott at skoene er tilbake, da! :hoppere:

mesy
02 Nov 2011, 23:55
Godt noen fikk samvittighetskvaler da!! Veldig godt å få skoene igjen tenker jeg, men utrolig ekkelt at navnelappene er borte. Hvem tar med feil par sko og fjerner lappen etterpå?? Vi har foreløpig bare "mistet" en genser, men trøster meg med at den får de ikke brukt i bhg :gal:

Mumimama
03 Nov 2011, 09:06
Bra de dukket opp, men kjipt med fjerna lapper. Virker som noen har fått dårlig samvittighet ja... At noen kan få seg til å stjele direkte fra et annet barn i barnehagen, det er utrolig. Venninna mi hadde en del merkeklær(typ dansk retro) til datteren sin fordi hun kjenner en som importerer klær. Og hun mista flere plagg i barnehagen... Hvis vi får med oss noe hjem som ikke er vårt og det er merket sender jeg sms til foreldrene og sier beklager og tar det med dagen etter.

Ambivalent
03 Nov 2011, 09:08
Så bra at de kom tilbake! Men urovekkende at navn var fjernet, det tyder jo virkelig på forsøk på stjeling. Godt at de fikk samvittighetskvaler. Vi har virkelig vært forskånet for sånt så langt, men en ny cardigan av Persillen forsvant i sommer. Men når det gjelder dyre ting som vintersko og dresser er det helt horribelt. Og rådet var: "Ikke send med dyre klær i bhg" - det er jo ofte dresser som er dyrt da, og som regel bedre kvalitet jo dyrere (selv om jeg vet at noen billige også er gode).

Pink
03 Nov 2011, 09:08
Bra de kom til rette. Men så utrolig kjipt at det ser ut til at de ble tatt.

mortone
04 Nov 2011, 08:39
jøsses sier jeg bare... Kjekt at de kom til rette....At foreldre kan stjele fra andre barn kommer jeg aldri til å forstå... Noe av det styggeste som finnes. Vi "mistet" en del klær i den gamle bhg og noen i den nye... På SFO er det hvertfall håpløst...... reimadressen til turbo var borte i 3 mnd, janus ull borte lengre for å så plutselig poppe opp på plassen deres igjen som om ingenting var skjedd... Lurer også på hvorfor det alltid er det nyeste, dyreste, fineste, varmeste (stryk det som ikke passer) som forsvinner. Turbo har en gammel, høyt elsket loslitt hel iris dress til å ha under høstdressen, den har aldri forsvunnet (han arvet fra lillegull) men den nye janus dressen som ligger nederst i kurven øverst på hyllen, den klarer å forsvinne... merkelig..... På SFO tror jeg rett og slett at ungene stjeler fra hverandre... oppdager flere ganger at tøyet til lillegull henger på andre sine plasser, er på andre sine kropper osv...Penal, sko, sokker (sokker er utrolig populært å miste) solkrem, luer, votter... you name it og eg kan nesten garantere at det er blitt forsvunnet...Her er det heller ikke like sikkert at det dukker opp igjen heller... lei av å bruke dyre dommer på skikkelige klær/sko/sokker ikke minst blyanter når det bare blir stjålet/mistet/ lånt bort... Er veldig nøye med å merke, ja jeg har begynt å merke blyantene hennes... hihi, lillegull lo så hun ristet da hun så det for (jeg bestilte noen merkelapper utelukkende til slikt bruk) på de står det: navn, tlf og istedenfor adresse så står det. penalet til lillegull...Får se om dette virker...

Kanutte
06 Nov 2011, 10:12
Så bra at skoene kom til rette igjen, men så ekkelt at navnelappene er borte!

Forsvinner litt her også, feks støvlene til storebror, merket med tykk tusj inni, navn og tlf. De ansatte mente at "det er sikkert noen som har tatt feil", og så stod det et par utslitte i samme farge der, men to str mindre. Men guttungens dukket ikke opp. Måtte kjøpe nye. Men frekkere er de tre luene jeg har sydd til mini, i stoff som jeg ikke har sett noen unger med her, har forsvunnet. Lua med rødhettestoff forsvant etter et par dager, ubåtlua etter et par uker og nå er den rosa Gaia-lua borte. Ingen av dem hadde navnet hennes på, men har min merkelapp. Hvis ungen plutselig har en lue med rødhette på, som du ikke har sett noen andre steder, hva gjør du da? Dette er småbarnsavdeling, og de leker ikke i garderoben.