PDA

Se full versjon : Feber og vondt i ørene.. HJELP

abrakadavra
04 Apr 2007, 11:35
Tryll har 38 i feber og klager over vonde ører... Tørk meg iøret sier han hele tiden. Har fått lege time men tenkte jeg skulle høre med dere om noen har noen formening om ørebetennelse og annet og hvordan det arter seg....eller om det kan være noe annet

Tryll er lite syk så jeg er veldig usikker ....

Marigold
04 Apr 2007, 12:00
og selvsagt gått til legen.

Leo hadde ofte øreverk før, men etter at han fikk den siste vaksinen, den mot øreverk og hjernehinne...noe med pneumokokker...
så har han ikke hatt øreverk.

God bedring.

Klem

Halvormamma
04 Apr 2007, 12:05
Jepp, smertestillende er viktig! Ørebetennelse er veldig vondt. Prøv ørelys på han. Jeg vet om en dame ikke lang unna som gjør det på barn! Send meg en pm hvis du vil ha navn og nummer. (kan gjøre det selv også, men jeg syntes det var godt med hjelp)

God bedring!!

Løvemamma
04 Apr 2007, 12:08
Ørebetennelse gir ofte akutte sterke smerter, så kanskje det er noe slikt som bygger seg opp? Bare å komme seg til lege tenker jeg også. Hvis han har veldig vondt, kan du jo tilby ham en tåteplaske eller lignende. Sugebevegelsen utjevner trykket i øret - slik at smertene i øret lindres. Men det er jo bare mens man venter på å komme til hos legen så klart.

God bedring - håper det går fort over!

abrakadavra
04 Apr 2007, 12:13
Tusen takk for god tilbakemelding. Er veldig alene om dette akkurat nå (pappan hadde ikke tid til å snakke med meg når jeg ringte fordi han måtte rekke posten ) så det hjelper med litt feedback fra dere....Smokk, smertestillende, lege og ørelys høres veldig bra ut.. Flasker har vi ikke lenger..... Takk takk takk

Løvemamma
04 Apr 2007, 12:18
Tusen takk for god tilbakemelding. Er veldig alene om dette akkurat nå (pappan hadde ikke tid til å snakke med meg når jeg ringte fordi han måtte rekke posten ) så det hjelper med litt feedback fra dere....Smokk, smertestillende, lege og ørelys høres veldig bra ut.. Flasker har vi ikke lenger..... Takk takk takk

Smokk gjør jo samme nytten - så det går fint. Fortsatt god bedring

ohelene
04 Apr 2007, 12:57
Sidan det er feber kan det jo godt vere at det er betennelse, men vi plar oftast drøye det eit døgn før vi drar til lege fordi det oftast går over av seg sjølv etter ei natts søvn. Paracet hjelper godt både på feber og smerter om du får han til å ta det.

God bedring!

kaje
04 Apr 2007, 12:59
Uff, ikke greit når de er syke, nei.
Vil bare fortelle om vår gode erfaring med ørelys til Lillebap. Han har hatt øreverk 3 ganger. Første gang ga vi antibiotika, noe han fikk vondt i magen av. Neste gang ville vi derfor forsøke ørelys. Det kom ut store propper med voks av ørene hans, og han ble raskt bedre. Neste gang brukte vi også ørelys med samme heldige utfall:icon_biggrin:.

Må sies at han ikke hadde akutt øreverk men moderate smerter. Utilpass, tok seg til ørene, og tydelig ute av form.

Lykke til, håper han snart blir bedre :blome:

abrakadavra
04 Apr 2007, 16:30
Huff huff huff. Legen var i det store og hele litt stresset. Veske i mellomøret så tykk og tung at det ikke kom tilbake signaler fra lydmåleren hans.... Vi har hatt en runde på sekretorisk otitt for tre mnd siden så nå skal jeg ta kontakt med øre/nese/hals igjen og kreve en ny undersøkelse... For om det ikke er noe tilbakegang på over tre mnd så bør vel noe gjøres om trykket er så sterkt at han får akutte smerter ved forkjølelse.... Ringte sykehus i sted men de hadde tatt påskeferie så ....

Sist gang (i desember) hadde vi en dag på sykehuset (grunnet noe utslagsgivende i formen til Tryll) og nå leste legen opp referatetde hadde mottatt fra sykehuset og anbefalinger vi skulle gjøre fra den datoen:OG IKKENOE HADDE DE SAGT TIL OSS!!! Jaggu blir jeg irritert. Slik som at han skal sove med hodet høyt, bruke nesespray osv....

Nå reiser vi straks over påske til sykehuset og krever en undersøkelse til!!!

Ørelysbutikken (har egen ørelysbutikk her...hehe) var stengt etter vi var ferdige hos legen så jeg får vri hodet mitt på hvilke andre muligheter vi ahr....

Halvormamma
04 Apr 2007, 17:11
Har sendt deg den PM:sol:

kaje
04 Apr 2007, 21:45
Hei du:blome:

Det der høretes ikke bra ut nei, forstår så godt frustrasjon. Vet ikke om dette kan hjelpe i deres tilfelle, med væske i mellomøret etc, men skader kanskje ikke å forsøke?

Tips ved ørebetennelse, skrevet av Helle C Skjønsberg: Friske barn med homeopati og naturlige råd, s 99:

"Olje virker smertedempende. Du varmer forsiktig opp litt vanlig matolje eller mandelolje. Oljen skal være kroppstemperert, 37 grader. Pass på at den ikke blir for varm! øret er følsomt og du kan gjøre stor skade om oljen er over 37 grader. For å sjekke drypper du noen dråper på innsiden av håndleddet ditt, der huden er tynn og følsom. Drypp noen dråper i barnets øre, legg en bomullsdott i øret og sett på pannebånd eller lue, gjerne av ull. Barnet opplever ofte momentan smertelindring. Du kan gjerne tilsette oljen et opphakket fedd hvitløk mens du varmer den, men ikke la det være hvitløksrester når du drypper oljen i øret.

Løk har en antibakteriell effekt, og den kan du dra nytte av ved ørebetennelse. Lag et løkomslag av vanlig gul løk som du hakker fint før du legger det i et klede, feks et lommetørkle. Omslaget legges på øret, bruk lue eller pannebånd for å holde det på plass. Du kan gjerne hakke et fedd hvitløk sammen med løken, men ikke stapp hvitløk i barnets øre. Hvitløk rett på slimhinnene kan skade - dette gjelder alle slimhinner.

Fotsone hjelper ofte ved ørebetennelse. Masser under barnets lille¨tå og i området rundt tåen, Hold et bestemt men ikke for hardt trykk noen minutter og gjenta et par ganger i løpet av en times tid. "

Uansett.. lykke til:blome: