PDA

Se full versjon : Trehjulssykler? tips?

Ville Vanilje
20 Apr 2007, 19:52
Toårsdagen nærmer seg med stormskritt.

Har dere noen tips til trehjulssykkelinnkjøp? Jeg vil helst ha noe pent men holdbart, plast er jeg ikke så glad i men... hva er deres erfaringer?

Tina
20 Apr 2007, 19:55
Barnas Hus på Tiller sendte ut reklame denne uken, de hadde tre typer, alle med sånn stang bak man kan skyve barnet med. Det er et veldig viktig kriterium for meg pga bekkenet. Prisene var fra 399-699. Planen er at Prinsen skal få en slik i toårsgave :)

Eple
20 Apr 2007, 19:56
Trehjulinger er noe dritt:(
Så lett å dette på dem!

Østens Perle har en stilig sykkelsak til gutten sin- må bare spørre henne om å legge ut link eller bilde.

Østens perle
20 Apr 2007, 20:11
Ja, enig - trehjulssykler har en tendens til å være ustabile og velte lett. Vi har en to-hjuling til storebror som han har hatt siden han fikk til to års dagen. Sjekk ut www.likeabike.no (http://www.likeabike.no). Storebror har fått en fantastisk balanse på denne sykkelen som er av tre og uten pedaler. Bruker bena for å komme seg frem. Anbefales. Ble så glad - en annen gutt her i gaten som kom ut med en lik en her om dagen. Gøy!!

mirimor
20 Apr 2007, 20:17
Den var knallfin! Så jo kjempesmart ut. Miriungen har en "sykkel", innendørs, med fire hjul. Den fikk han til ettårsdagen og har brukt den daglig i 1,5 år...

Tina
20 Apr 2007, 20:19
Den var fiiin! Og virker kjempelur.
Men så dyr :(

Østens perle
20 Apr 2007, 20:25
Den var fiiin! Og virker kjempelur.
Men så dyr :(

De har faktisk hatt noen på Lidel (er det det den matbutikken heter...?) Har sett andre barn som har hatt den og den ser fin ut - men jeg vet jo ikke om de har den nå. Så den i en annonse i fjor vår/sommer.

ezi
20 Apr 2007, 21:10
VV-når er de født om jeg kan spørre? z er født 8.juni. Kanskje dine og:):):)????

piale
20 Apr 2007, 21:11
Jeg er helt UENIG at trehjulssyker er dårlig. Jeg syns det er veldig viktig for deres motoriske utvikling, man skal ta dette stegvis syns jeg. Jeg ville ikke at min toåring skulle sykle på tohjulssykkel med støttehjul.
Nå har hun fått tohjulsykkel/4år) og da skal vi trene uten støttehjul ganske raskt.

Syns det er greit at andre velger noe annet til sine barn, men jeg er altså for!
Også til spørmålet;) (ble bare litt ivrig her)
Vi kjøpte en DBS, metallramme. Den er veldig stødig og ve er kjempefornøyd med den. Minuset er at platten bak bråker litt når den er lasset med småstein:skratte:

piale
20 Apr 2007, 21:13
Ja, enig - trehjulssykler har en tendens til å være ustabile og velte lett. Vi har en to-hjuling til storebror som han har hatt siden han fikk til to års dagen. Sjekk ut www.likeabike.no (http://www.likeabike.no). Storebror har fått en fantastisk balanse på denne sykkelen som er av tre og uten pedaler. Bruker bena for å komme seg frem. Anbefales. Ble så glad - en annen gutt her i gaten som kom ut med en lik en her om dagen. Gøy!!

Men ingen kritikk til denne sykkelen altså, den så super ut!
Kjempefin balansetrening!

Eple
20 Apr 2007, 21:22
Jeg er helt UENIG at trehjulssyker er dårlig. Jeg syns det er veldig viktig for deres motoriske utvikling, man skal ta dette stegvis syns jeg. Jeg ville ikke at min toåring skulle sykle på tohjulssykkel med støttehjul.
Nå har hun fått tohjulsykkel/4år) og da skal vi trene uten støttehjul ganske raskt.

Syns det er greit at andre velger noe annet til sine barn, men jeg er altså for!
Også til spørmålet;) (ble bare litt ivrig her)
Vi kjøpte en DBS, metallramme. Den er veldig stødig og ve er kjempefornøyd med den. Minuset er at platten bak bråker litt når den er lasset med småstein:skratte:

Tohjulinger med støttehjul er mye værre, men den sykkelen som er vist over er jo ikke det. Den er bare balanse og ikke pedaler. Jeg har sett den i aksjon og den er supergod.

Ang trehjulsykkel så synes jeg at de er dårlige fordi hvis man får høy fart og framhjulet vrir seg litt så går barnet rett i asfalten. Vi har prøvd det nemlig.:( Ikke er det lett å sykle her i Bergen heller pga alle bakkene overalt. Farten blir stor og det skrangler og vrir seg. Vi har tatt sykkelen opp på hytten der bakken er ganske flat- der fungerer den supert.

Fant
20 Apr 2007, 22:50
Løpesykkel heter det visst, sånn tohjuling uten pedaler. De er visst populære i Danmark, og også Tyskland tror jeg.

Fant en link: http://www.boernibalance.dk/shop/loebecykel-19c1.html

Og jeg har tenkt at Fantungen skal få slik til høsten. Men han er også veldig glad i trehjulssykler og setter seg på alle han kommer over. Så begge deler blir nok tatt i bruk (han arver trehjulssykkelen da).

Eple
20 Apr 2007, 22:54
Fant- disse var fine:D

Jeg vil kjøpe en slik til Eplejenta- men har jo ingen hast:fnis:

piale
20 Apr 2007, 22:57
Imorgen skal jeg til byen på utkikk etter løpesykkel!
Disse var supre!:blåblomst:

Jeano
20 Apr 2007, 23:02
Løvetann fikk en liten sykkel til 2 års dagen eller no(husker ikke helt når han fikk den) men den dagen han fikk den satt han på den i 3 timer og nektet å komme inn igjen.
Han elsker sykkelen sin over alt.
Det er en rød kettler, han hadde ikke hatt behov for pedaler da.

Nå jar jeg planer om å kjøe en trehjuls sparkesykkel til han, Hvitveispiken sin blir litt for vanskelig for han og han blir satt ut når han ikke får det til

Løvemamma
20 Apr 2007, 23:57
Løvegutten fikk tre-hjul til 2 årsdagen og løpesykkel til 3-årsdagen. (Vi foretrekker også løpesykkel til å øve opp balansen fremfor "firehjulssykkel"/støttehjulssykkel. Men det er jo en annen diskusjon.

Mitt trehjulsykkeltips:
Jeg synes at syklene i sportsbutikk og sykkelbutikk er bedre enn de i lekebutikk.
Pass på at radiusen på sykkeltråkket er stort nok. Vanskelig å forklare. Men altså noen sykler er så små at de ikke klarer å tråkke skikkelig rundt på pedalene fordi sirkelen blir for liten på en måte. Da får de ikke kommet ordentlig i gang og det blir tungt å trå. Ok - klarer ikke forklare dette skikkelig. Skjønner du - eller kanskje noen andre skjønner hva jeg mener?

JifraNord
21 Apr 2007, 08:22
noen som har denne fra sprell??
http://www.sprell.no/produktbilder/treleker/4hjulsykkel2.jpg

Pixie
21 Apr 2007, 09:03
Lillebap til kaje har en som ligner - tror de er fornøyd med den.

Taratroll
21 Apr 2007, 09:17
A har en trehjulssykkel fra puky som vi er veldig fornøyd med. Den har sånn håndtak på, så vi har brukt den litt som alternativ til vogn. Greit å kunne styre hvor hun sykler når vi er på veien.

Ja, vi har den. A fikk den i julegave fra besteforeldrene når hun var et år. Den er fortsatt i bruk!
Men jeg tenker på denne mer som et alternativ til de plastikkbilene enn som en sykkel egentlig.

´trikken
21 Apr 2007, 09:38
Tornado fikk trehjulssykkel til ettårsdagen sin og den ble brukt flittig i fjor sommer og er ordenlig populær nå også. Først satt han i den med et slags støtterekkverk rundt setet, det er fothvilere på den og stang slik at den voksne kan dytte og styre med den. Etterhvert som han ble stødigere tok vi av "rekkverket". Stangen kan også fjernes når han begynner å sykle skikkelig selv.

Vi har vært veldig fornøyde med denne, men vet ikke om vi hadde kjøpt denne modellen om vi skulle kjøpt sykkel nå. Det som er genialt med denne er jo at den kunne brukes fra barnet var 10 mndr. Jeg liker leker med lang brukstid :)