PDA

Se full versjon : Passer du til stjernetegnet ditt?

Marigold
28 Apr 2007, 15:33
Her er en beskrivele av de forskjellige stjernetegnene. Passer du til ditt?

Væren, 20. mars - 19. April :væren:
Stjernetegnet assosieres med spontan aktivitet, frisk energi og en ny begynnelse. Væren er en dynamisk igangsettere som ofte handler før hun tenker. Væren er et typisk konkurransemenneske og er glad i sport.

Tyren, 20. april - 20. Mai :tyren:
Tyren assosieres med stabilitet og materialisme. Videre er de fleste tyrer kunstnerisk begavede og de har gjerne en flott sangstemme. De er dessuten ofte glad i mat.

Tvillingene, 21. mai - 20. juni :tvilingene:
Tvillingene assosieres med dualitet, kommunikasjon, ungdom og allsidighet. Tvillinger er ofte meget sosiale, og de fødte entertainere og de er glad i fest og farger. Tvillinger har ofte et stort nettverk, men dessverre har de en tendens til at være overfladiske.

Krepsen, 21. juni - 21. Juli :krepsen:
Krepsen assosieres med familie, hjemmeliv og følsomhet. De er meget omsorgsfulle og vare for andres følelser. De er menneskekjennere som tenker på andres behov og ønsker, og ser bakenfor fasaden hos andre. Samtidig er de veldig private, og det er kun de færreste som kjenner en kreps innerste personlighet.

Løven, 22. juli - 22. Aug :løven:
Stjernetegnet løven assosieres med selvbevissthet, kreativitet og dramatikk. Mennesker som er født i løvens tegn elsker å bestemme og være midtpunktet for enhver begivenhet. En løve kommer sjeldent ubemerket, har en tendens til å være dominerende og den elsker luksus.

Jomfruen, 23. aug. - 22. sep. :jomfruen:
Stjernetegnet jomfruen assosieres med organisasjon, renhet, hengivenhet og tjenester. Jomfruer har tendens til at være nøyaktige og presise. Jomfruer er praktisk anlagt og de fødte prosjektledere. Det kan være vanskelig å komme i kontakt med jomfruer, men er man først blitt venn med en jomfru har man en venn for livet.

Vekten, 23. sep. - 22. okt. :vekten:
Stjernetegnet Vekten assosieres med balanse, relasjoner og rettferdighet. Vekter er ofte ubesluttsomme, men hvis en Vekt først har bestemt seg for noe, så gir den ikke opp før målet er nådd. En Vekt er ofte harmonisk og glad i skjønnhet og samvær med andre mennesker.

Skorpionen, 23. okt. - 21. Nov. :skorpionen:
Skorpionen assosieres med intensitet, lidenskap og kraft. Skorpioner har ofte dramatiske personligheder. Det er nesten umulig å vite hva som rører seg i bunnen av en skorpion og de kan plutselig bli kalde som is hvis de føler seg såret. Skorpioner har gjerne både evner og interesse for det spirituelle og okkulte.

Skytten , 22. nov. - 20. Des. :skytten:
Stjernetegnet Skytten assosieres med innsikt, reiser og utfoldelse.
Skytter er ofte optimistiske, idealistiske og glade i å reise. Skytter elsker å utvide sin mentale og fysiske horisont. De fleste skytter har en stor trang til frihet og de trives dårlig hvis livet blir alt for forutsigbart.

Steinbukken. 21. des. - 19. jan. :steinbukken:
Stjernetegnet assosieres med ansvar, hardt arbeid og forretninger. Steinbukker er ofte meget ambisiøse, men trege til å komme i gang. Det er i midlertidig ikke noe som kan stoppe en steinbukk når den først har begynt med noe. Steinbukker er som regel dypsindige.

Vannmannen 20. jan. - 18. feb. :vannmannen:
Vannmannen assosieres med rettferdighet, fremtidige ideer og det ualminnelige. Vannmenn er originale, framtidsrettete og opptatt av kollektivet. De er også opptatt av rettferdighet og vil kjempe mod enhver autoritet som de ikke respekter.

Fiskene 19. feb. - 19. Mars :fiskene:
Stjernetegnet fiskene assosieres med følelser og spiritualitet. Mennesker som er født i dette tegnet er fantasifulle og drømmende, og de kan lett virke distré. Fiskenes tendens til å leve i fantasien gjør dem ofte til kreative og musikalske mennesker.

gjest
28 Apr 2007, 15:47
Joda, det stemmer jo. Men det er mange av egenskapene til de andre tegnene jeg også kan kjenne meg ved.

Jeg er fødd helt i overgangen mellom to tegn. Så i noen slike oversikter er jeg et annet tegn enn det jeg generelt knytter meg til. Dette andre tegnet kan jeg ikke si at passer til meg.

Østens perle
28 Apr 2007, 16:03
Skremmende likt meg... Jeg er Skytte..:skytten:

Eple
28 Apr 2007, 16:07
Både og. Jeg er derimot ikke et konkurransemenneske og liker ikke sport. Ellers så passer det. Er født i væren:)

På mine fiskebarn passer det godt da:D

Marigold
28 Apr 2007, 16:57
og det passer temmelig bra.
For eksempel bruker jeg lang tid på å bestemme meg for hva jeg skal spise hvis jeg er ute på cafe - men hvis jeg først påbegynner et prosjekt, da fullfører jeg.

(F. eks er jeg sannsynligvis den eneste i landet som har fullført hjemmekurset i journalistikk fra Skriveinstituttet AS)

Al-Kemia
28 Apr 2007, 17:07
Nja... er løve med ascedant i skorpionen og jeg er fortsatt litt mer skorpion enn løveaktig. Men jeg er nok løve til å brøle litt med på mira craigs "leo" selv om jeg egentlig er en metal-babe med forkjærlighet til satyricon og slipknot :)

kaje
28 Apr 2007, 17:08
Jeg er kreps og kjenner meg godt igjen i mye av det som beskriver tegnet. Min mann er en typisk jomfru, og eldstesønn er en helt typisk fisk. Lillegutt derimot er også fisk som eldstemann men jeg opplever han ganske annerledes. Han er jo liten enda:baby: men jeg syns han minner mer om min jomfru-mann jeg:blome:

Serendipity
28 Apr 2007, 17:31
Jeg er Vannmann og funnet flere likskapstrekk flere ganger...

Stratos
28 Apr 2007, 19:47
Mye stemmer :nikker: Jeg er fisk og føler meg ganske kreativ, musikalsk, full av følelser og til tider drømmende (selv om jeg var mye mer drømmende i tenåra ;)), men jeg er ikke distré.

Anjali
28 Apr 2007, 20:33
Steinbukken. 21. des. - 19. jan. :steinbukken:
Stjernetegnet assosieres med ansvar, hardt arbeid og forretninger. Steinbukker er ofte meget ambisiøse, men trege til å komme i gang. Det er i midlertidig ikke noe som kan stoppe en steinbukk når den først har begynt med noe. Steinbukker er som regel dypsindige.

Njaa.... Jeg har forsåvidt en ganske lang utdannelse, men er ikke særlig ambisiøs eller glad i å jobbe.. Vil helst finne en jobb som gjør meg emst mulig fleksibel så jeg kan jobbe masse hjemmefra. :barn:

Dypsindig? Hehe. Jo, kanskje. Men det er nå mange av beskrivelsene på de andre stjernetegnene som kan passe vel så bra.

Tusenogtredve
28 Apr 2007, 21:08
Både jeg (født i Jomfruen) og Løvinna passer godt med stjernetegnene våre. De to er rake motsetninger, så det aner meg at det er et stort potensiale for konflikter etter som årene kommer..

indie
28 Apr 2007, 22:10
I følge den oversikten der er jeg 100% vannmann ;)

JifraNord
28 Apr 2007, 22:46
Stjernetegnet Vekten assosieres med balanse, relasjoner og rettferdighet. Vekter er ofte ubesluttsomme, men hvis en Vekt først har bestemt seg for noe, så gir den ikke opp før målet er nådd. En Vekt er ofte harmonisk og glad i skjønnhet og samvær med andre mennesker.

jeg er ganske typisk vekt, vanskelig å si hvor balansert jeg er da ;)
ja jeg er veeeldig rettferdig.. slitsomt rettferdig egentlig.. Det kan gjøre at jeg havner i diskusjoner jeg ikke har noe med i utganspuntet pga jeg mener det er urettferdig....
veeeldig ubeslutsom på ting som ikke betyr noe egnetlig, har brukt 10 min på å handle flatbrød pga vet ikke hvilken jeg vil ha, den som er minst? ser best ut? smaker best? rimeligst?
har ikke vanskelig med å ta beslutninger om ting som betyr noe som f.eks i jobbsammenheng...
er nok å temmelig fornøyd og harmonisk, skjønnhet betyr ikke så mye for meg. men liker å ha det fint rundt meg og er veldig glad i å omgås famile og venner. men ikke store selskaper og uteliv osv..

Takhisis
28 Apr 2007, 23:23
Jepp,er veldig fiskete av meg:fiskene:

Løvemamma
29 Apr 2007, 00:07
Tja, kanskje det. Jeg er vekt, men jeg synes ikke jeg er så ubesluttsom.

mirimor
29 Apr 2007, 23:49
Løven, 22. juli - 22. Aug :løven:
Stjernetegnet løven assosieres med selvbevissthet, kreativitet og dramatikk. Mennesker som er født i løvens tegn elsker å bestemme og være midtpunktet for enhver begivenhet. En løve kommer sjeldent ubemerket, har en tendens til å være dominerende og den elsker luksus.

Jeg liker å tro jeg er kreativ. Jeg elsker oppmerksomhet og er litt dramaqueen :dramaqueen: Og jeg sover ALDRI i telt! Gi meg femstjerners hotell.

Men jeg er kanskje litt mer beskjeden enn løver flest, men innerst inne er jeg ikke det altså :fnis:

Husnissemor
30 Apr 2007, 00:43
Skorpionen, 23. okt. - 21. Nov. :skorpionen:
Skorpionen assosieres med intensitet, lidenskap og kraft. Skorpioner har ofte dramatiske personligheder. Det er nesten umulig å vite hva som rører seg i bunnen av en skorpion og de kan plutselig bli kalde som is hvis de føler seg såret. Skorpioner har gjerne både evner og interesse for det spirituelle og okkulte.

Er jeg den eneste skorpionen her?

Beskrivelsen passer veldig godt på meg, forresten. :nikker:

Marigold
30 Apr 2007, 01:47
Jeg sa du var spesiell, på en veldig positiv måte. Skorpioner passer bra med Vekter for vekter er mer overfladiske så de balanserer bra sammen. :blåblomst:

Magica
30 Apr 2007, 10:20
Astrologi er en av de tingene realisten i meg overhode ikke tror på,samme hvor mye min venninne astrolog in spe prøver å overbevise meg. Ifølge henne og andre kan man ikke bare lese stjernetegnet sitt utifra hvilket tegn man er født i,men man må ta alle planetenes posisjoner osv osv ,samt tidspunkt og sted man er født for å kunne lese stjernetegnet sitt. Tror ikke helt på det heller jeg..:sparke:

-diab-
30 Apr 2007, 20:44
Jeg er virkelig ikke en Vær. Og det er jo bra, siden en vær og en fisk visstnok ikke er en god kombinasjon...

kjersti
30 Apr 2007, 20:48

jeg er ganske typisk vekt, vanskelig å si hvor balansert jeg er da ;)
ja jeg er veeeldig rettferdig.. slitsomt rettferdig egentlig.. Det kan gjøre at jeg havner i diskusjoner jeg ikke har noe med i utganspuntet pga jeg mener det er urettferdig....
veeeldig ubeslutsom på ting som ikke betyr noe egnetlig, har brukt 10 min på å handle flatbrød pga vet ikke hvilken jeg vil ha, den som er minst? ser best ut? smaker best? rimeligst?
har ikke vanskelig med å ta beslutninger om ting som betyr noe som f.eks i jobbsammenheng...
er nok å temmelig fornøyd og harmonisk, skjønnhet betyr ikke så mye for meg. men liker å ha det fint rundt meg og er veldig glad i å omgås famile og venner. men ikke store selskaper og uteliv osv..

Signerer!

Solan
30 Apr 2007, 21:50
Jeg er Vekt/Skorpion, passer bra..:nikker:

´trikken
01 May 2007, 23:12
Stjernetegnet Vekten assosieres med balanse, relasjoner og rettferdighet.Vekter er ofte ubesluttsomme, men hvis en Vekt først har bestemt seg for noe, så gir den ikke opp før målet er nådd. En Vekt er ofte harmonisk og glad i skjønnhet og samvær med andre mennesker.

Alt passer. Jeg er en typisk vekt.

Husnissemor
02 May 2007, 00:09
Stjernetegnet Vekten assosieres med balanse, relasjoner og rettferdighet.Vekter er ofte ubesluttsomme, men hvis en Vekt først har bestemt seg for noe, så gir den ikke opp før målet er nådd. En Vekt er ofte harmonisk og glad i skjønnhet og samvær med andre mennesker.

Vekten passer veldig godt på meg også, og jeg har fått høre at det er fordi jeg har Månen i Vekten. Dermed skulle den ha veldig sterk innflytelse frem til jeg var ca. 29 år (eller hva som nå var omdreiningstiden til Saturn) og ha mye å si for dannelsen av personligheten.

Jeg "tror" ikke på astrologi, jeg, altså. Men det er en del tegn som overhodet ikke passer på meg, og de som passer (utenom soltegnet, dvs. det tegnet jeg er født i), passer alltid av en god astrologisk grunn. Det er jo litt morsomt.

Twig
02 May 2007, 00:11
Hehe, etter min mening er astrologi kunsten å selge billig smiger dyrt. Hver beskrivelse av stjernetegn lister opp en masse positive personlighetstrekk, samt noen mer ubetydelige, litt negative.

Slik sett kan jeg jo gjerne si at mitt stemmer - og alle de andre også ;)

-diab-
02 May 2007, 02:37
Nja, Twig. Mitt passer aldeles ikke, og det er ikke mange som passer egentlig. Mest kreps, kanskje, på meg, eller muligens jomfru. Ikke at jeg tror på det, men alle passer altså definitivt ikke på meg.

Twig
02 May 2007, 02:43
Nja, Twig. Mitt passer aldeles ikke, og det er ikke mange som passer egentlig. Mest kreps, kanskje, på meg, eller muligens jomfru. Ikke at jeg tror på det, men alle passer altså definitivt ikke på meg.

Men jeg svarte da ikke for deg, diab, jeg svarte for meg ;)

Ma-i
02 May 2007, 03:14
Ifølge denne oversikten passer det ikke noe særlig da...
utenom det å være sta da.

-diab-
02 May 2007, 04:16
Men jeg svarte da ikke for deg, diab, jeg svarte for meg ;)
Å, jeg trodde du mente sånn generelt - at det meste passer for de fleste...:barn: Og det er jo litt slik - iallfall i de daglige i aviser og slikt. "Du kommer til å oppleve noe ubehagelig i dag..." Og hvem gjør ikke det i løpet av en vanlig dag?!?

Twig
02 May 2007, 11:20
Å, jeg trodde du mente sånn generelt - at det meste passer for de fleste...:barn: Og det er jo litt slik - iallfall i de daglige i aviser og slikt. "Du kommer til å oppleve noe ubehagelig i dag..." Og hvem gjør ikke det i løpet av en vanlig dag?!?

Nei, det jeg mente var at det som står er såpass smigrende at jeg gjerne går med på at alt passer på meg ;)

-diab-
02 May 2007, 15:14
Nei, det jeg mente var at det som står er såpass smigrende at jeg gjerne går med på at alt passer på meg ;)
:fnis: