PDA

Se full versjon : Hva slags babycall har du og hvor fornøyd er du?

Serendipity
28 May 2007, 12:35
Vi må ha ny babycall og lurer på hvilken som er best. Vi trenger en som går på batteri slik at vi kan bevege oss ut i garasjen eller rundt huset med mottakeren og at vi kan bruke den om barnet sover i vogn ute. Jeg fant denne (http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester/husoghjem/utstyr/article625214.ece) testen der Philips kommer greit ut.

Om noen har kjøpt på nettbutikk vil jeg gjerne ha tips om det også :)

ezi
28 May 2007, 12:37
åj, bruker man babycall sååå lenge? Hm, vi har ikke hatt en så jeg vet ingenting om kvaliteten..

Serendipity
28 May 2007, 12:41
åj, bruker man babycall sååå lenge? Hm, vi har ikke hatt en så jeg vet ingenting om kvaliteten..
Jeg har relativt stort hus der soverommet vårt ligger slik at vi ikke hører Tipp om han roper på oss eller gråter, så da er babycall veldig kjekt å ha :) Er veldig avhengig av den faktisk, for det er så betryggende å vite at jeg kan løpe opp til han med det samme han våkner av f.eks et mareritt.

ezi
28 May 2007, 13:01
hehe, ok! vi med vår lelighet trenger ikke en :)

Pixie
28 May 2007, 13:22
Vi har denne: http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00245/Babycall_245031c.jpg

Jeg må si jeg er veldig fornøyd, den har lang rekkevidde, har god mikrofon/høytaller, er trådløs på begge enheter og den sender raskt. Jeg har lånt en babynova en gang, den var mye tregere til å melde lyder.

Serendipity
28 May 2007, 13:29
Denne kom jo greit ut i testen og jeg regner med jeg kan finne den på en av butikkene i sentrum. Så om den er grei, går vi vel for den. Er det lys på den? Den vi hadde før (en Padwico), hadde en lysende skjerm som kom på når barnet gråt eller laget lyder, og det synes jeg var greit å ha...

Pixie
28 May 2007, 14:01
Denne kom jo greit ut i testen og jeg regner med jeg kan finne den på en av butikkene i sentrum. Så om den er grei, går vi vel for den. Er det lys på den? Den vi hadde før (en Padwico), hadde en lysende skjerm som kom på når barnet gråt eller laget lyder, og det synes jeg var greit å ha...
Det er en sånn lysregle som slår ut, du kan velge å bare ha på den eller å ha lyd. I tillegg er det en orange lampe på fronten på babyuniten, den kan man velge å ha av eller på.

Det beste med denne er høytaler/mikrofon delen, lyden er tydelig og klar og det er liten forsinkelse. I tillegg kan du stille den på høy, medium, lav sensitivitet - etter som om den står inne eller ute.

Puspersille
28 May 2007, 14:09
Vi har den samme som Pixie og er godt fornøyd med den. :solen:

Serendipity
28 May 2007, 14:31
Supert - takk skal dere ha :sol:

indiana
28 May 2007, 15:34
jeg har også denne og er ikke fornøyd.. tung og stor og irriterende lyd på

jeg liker supernova sin mye bedre...

Millami
28 May 2007, 15:42
Vi har supernova og er veldig fornøyde.
Lite forstyrrelser og lang rekkevidde i forhold til de vi har hatt tidligere.
To batteridrevne enheter med hver sin ladestasjon gjør den veldig brukervennlig synes jeg.

indiana
28 May 2007, 16:58
det siste der er et veldig godt poeng... og slippe å ha store baterier i... som man må huske å kjøpe:ammetaake:

kaje
28 May 2007, 18:43
Vi har supernova og er ikke helt fornøyd pga forsinkelse på lyden.

kjersti
28 May 2007, 19:17
Vi har Topcom og er kjempefornøyd. Den er billig (400 kr) og har god rekkevidde. Jeg kan være i vaskekjelleren og fremdeles få inn signal, og det er 6 etg med betong.. Best i test i Foreldre og Barn, kjøpt på Clas Olsson. Man må kjøpe ekstra batterier til sendeenheten.

mirimor
28 May 2007, 19:32
Vi har Supernova og den dekker behovet vårt... vi bruker den egentlig bare når vi er på besøk et sted der ungene sover langt unna der vi er på kveldstid. Men nå når vi får hus, får vi nok mer behov for den. Jeg regner med at den duger noen år til, vi har hatt den i 2.5 år..

Garfield
28 May 2007, 19:47
Vi har denne, og er veldig fornøyd

http://www.mud.no/Walkietalkie.htm

den er nå på tilbud, Har stemmeaktivering med ulike sensitivetsstyrker og en rekkevidde på 3-4 km. Vi går jo ikke så langt fra barna da, men er grei å ha når en av oss er ute på tur og den andre inne. Vår har nå vart i 3,5 år og er ennå like bra. Vi har oppladbare batterier, så batterikostnaden er lave

Takhisis
28 May 2007, 19:57
Vi har top com,men har aldri brukt den.Har ikke skjønt hvordan den virker:icon_rolleyes:

kjersti
28 May 2007, 20:07
Vi har top com,men har aldri brukt den.Har ikke skjønt hvordan den virker:icon_rolleyes:

Hehe, jeg har fått mannen til å ta seg av innstillingene. Men man må altså ha strøm til senderenheten (batteri eller sånn fra veggen.(ammetåke så kommer ikke på hva det heter å få strøm fra strømnettet.:ammetaake: )), skru den på og stille inn følsomheten slik at den skrur seg på når ungen lager lyd. Så er det forskjellige kanaler en kan bruke. og så stiller man inn samme kanal på mottagerenheten. Den har oppladbare batterier.

Serendipity
28 May 2007, 20:31
Vi har supernova og er veldig fornøyde.
Lite forstyrrelser og lang rekkevidde i forhold til de vi har hatt tidligere.
To batteridrevne enheter med hver sin ladestasjon gjør den veldig brukervennlig synes jeg.
Synes ladestasjon er viktig, orker ikke tenke på å skifte batterier og alltid ha nye batterier innen rekkevidde...

L'en
28 May 2007, 20:42
Vi har topcom, og jeg er fornøyd med den. Fyller våre behov bra, bruker den mest i vogna når hun sover ute.
Men nå har jeg aldri prøvd andre heller, da:sladre:

Serendipity
28 May 2007, 20:47
Jeg las et sted at Doro og Toppcom hadde høy stråling, noe de ikke tok med i testen. Er ikke så begeistret for den strålinga, spesielt siden babycallen gjerne blir lagt nært inntil barnet :(

JifraNord
28 May 2007, 20:53
vi har supernova.. kjempe fornoyd.. syns den er litt vel folsom, men bedre det enn motsatt... horer fuglekvitter..

L'en
28 May 2007, 20:57
Jeg las et sted at Doro og Toppcom hadde høy stråling, noe de ikke tok med i testen. Er ikke så begeistret for den strålinga, spesielt siden babycallen gjerne blir lagt nært inntil barnet :(

Æsj, jaja,vi har ikke brukt vår så mye i det siste....og mindre blir det vel nå...

Serendipity
28 May 2007, 21:05
Det stod på DinBaby:
Siden laboratorietesten var en brukstest, ble ikke stråling vektlagt i poenggivningen, Det er verdt å merke seg at testens vinnere også stråler mest.

Pixie
28 May 2007, 21:16
I den testen jeg kikket på da vi kjøpte vår, tror jeg den vi har kom som nummer tre pga prisen - etter topcom og doro eller hva det var. Den fikk også ros for god mikrofon. Greit at babyuniten er litt stor, men den står jo som regel stille - alle baterier er oppladbare og foreldreuniten er forholdsvis liten.

Serendipity
28 May 2007, 21:17
I den testen jeg kikket på da vi kjøpte vår, tror jeg den vi har kom som nummer tre pga prisen - etter topcom og doro eller hva det var. Den fikk også ros for god mikrofon. Greit at babyuniten er litt stor, men den står jo som regel stille - alle baterier er oppladbare og foreldreuniten er forholdsvis liten.
Er det med ladestasjon på begge enhetene?

Pixie
28 May 2007, 21:29
Er det med ladestasjon på begge enhetene?
Jepp:)

Taratroll
28 May 2007, 22:58
Vi har en phillips dect som jeg har vært veldig fornøyd med. Man får ikke inn andre babycaller på den, man kan stille inn hvor sensitiv den skal være på lyd og den sier fra dersom man er for langt fra basen eller har for lite batteri. Den modellen jeg har er jo en gammel en som jeg kjøpte til A, men de har jo mange modeller.

Har ikke hatt så mye bruk for babycall da, men regner med at den blir mer brukt til denne babyen.

siemens
29 May 2007, 12:44
vi har denne
(http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=703_704&products_id=3746&osCsid=5432076b56b5a525a1c7e1765755cacd)
i fjorårets modell, som er gul.
+ digital, får ikke inn andre bebiser enn den egne
+ god sensitivitet - kan höre ham puste selv om senderen står over en halv meter unna, om man vil
+ god lydkvalitet
+ nattlys på senderen

- uansett hvilke babycall vi har kikket på (har ikke sett alle som var i testen feks) er det dumt at det ikke er opphengsmulighet på senderen. er det på mottakeren som er liten og lett
- må bruke batterier, hvis man ikke har stikkontakt i närheten - men er lang ledning, så vi har ofte plugget i strömmen inne selv om han står ute. synes senderen drar mye batterier. löser dette med storinnkjöp på IKEA (må ha batterier til div. annet også). kan evt kjöpe oppladbare, ikke kommet så langt ennå.

jeg kan ikke si noe om strålingen til denne. den er litt dyrere enn de andre som er nevnt over, men ikke dyrest hos phillips. syntes det var unödvendig å betale ekstra for temperaturmåler og lullabyes.

-diab-
29 May 2007, 13:34
Vi har en som jeg tror heter Carena, men blir veldig usikker siden den ikke er nevnt verken i testen eller av dere andre. Vi er iallfall veldig fornøyd med den. Den har oppladbare batterier i begge enhetene, kan lades i samme lader, men det følger med to, skjermen lyser dersom det kommer lyd, og den har god rekkevidde. Tar lyden inn veldig godt, men en kan stille på hvor mye den skal fange opp. Kan også stille lyden på mottakerdelen, helt ned til at den kun lyser om det er lyd på loftet. Den har 32 kanaler eller noe slikt, men vi har så langt bare brukt to - en hjemme og hos mine foreldre, en annen hos svigers, for der får vi inn en annen baby hvis ikke (og den babyen må bo langt unna, svigers kjenner alle i gata si, men vet ikke hvor denne gråtende babyen bor)

Det er klypeoppheng på begge enhetene.

Serendipity
29 May 2007, 14:22
Fant denne på Expert og kjøpte den :) Tusen takk for alle gode råd :klemse:
http://www.lefdal.com/is-bin/intershop.static/WFS/store-lefdal-Site/-/nb_NO/images/nm/scd487_nm.jpg

siemens
30 May 2007, 15:25
Fant denne på Expert og kjøpte den :) Tusen takk for alle gode råd :klemse:
http://www.lefdal.com/is-bin/intershop.static/WFS/store-lefdal-Site/-/nb_NO/images/nm/scd487_nm.jpg

Hihi, det er maken til vår! Håper du blir fornøyd!