PDA

Se full versjon : Amming og tatoveringer

Taratroll
16 Jun 2007, 15:43
Var i en diskusjon på et annet forum om dette. Lurer på om noen har peiling på dette og om hvordan det er å tatovere seg når man ammer. Jeg har søkt litt og det jeg har funnet av info sier vel at det ikke er farlig så lenge man ikke får noen infeksjoner. Men jeg har jo egentlig ikke noe peiling på dette.

Noen som vet litt mer enn meg?

Snuskerusk
16 Jun 2007, 15:51
Sånn umiddelbart slår det meg at jeg ville vel valgt å stå over til jeg var ferdig med amming. Er jo kjent at det er en viss infeksjonsfare med tatoveringer, piercing og liknende ting, og kanskje like greit å stå over...?

Taratroll
16 Jun 2007, 15:59
Sånn umiddelbart slår det meg at jeg ville vel valgt å stå over til jeg var ferdig med amming. Er jo kjent at det er en viss infeksjonsfare med tatoveringer, piercing og liknende ting, og kanskje like greit å stå over...?
Jeg ville nok kunnet tatovere meg mens jeg ammet. Men ikke mens jeg fullammet tror jeg. Og jeg hadde vært nøye på valget av tatovør. Jeg ville heller ikke tatovert meg på brystene, for da hadde det vært veldig vanskelig å holde borte barnehender mens tatoveringen grodde.

Det kommer vel an på hvor lenge man ønsker å amme. Nå kommer jeg jo sannsynligvis til å tandemamme, så da ville det jo blitt veldig lenge til jeg kunne tatovere meg dersom jeg skulle vente til jeg var ferdig med ammingen. Spesielt dersom vi skal ha flere etter hvert.

Takhisis
16 Jun 2007, 16:57
http://www.askdrsears.com/faq/bf11.asp

Denne stoler jeg på:) Skal tatovere meg igjen når skattepengene kommer:D

Serendipity
16 Jun 2007, 17:55
Skal du tatovere deg da Taratroll?

mirimor
16 Jun 2007, 18:34
Taratroll og Takhisis- fortell om hvordan tatoveringer dere skal ha..

*nysgjerrigmiri* (som er så pysete at hun ikke har hull i øra en gang)

ohelene
16 Jun 2007, 19:09
Eg forstod ikkje spørsmålet fyrst. :flau: Forstod ikkje heilt kvifor du måtte sitte og amme mens du vart tatovert :fnis:

Christine76
16 Jun 2007, 19:32
Da kupper jeg tråden litt og spør hvordan det er med tatovering når man er gravid. Hadde tenkt å få en ny tatovering, men rakk det ikke før jeg ble gravid. Har ikke så lyst å vente kjempelenge, men gjør jo det om nødvendig...

Takhisis
16 Jun 2007, 19:36
Da kupper jeg tråden litt og spør hvordan det er med tatovering når man er gravid. Hadde tenkt å få en ny tatovering, men rakk det ikke før jeg ble gravid. Har ikke så lyst å vente kjempelenge, men gjør jo det om nødvendig...
Jeg tok en tatovering første gangen jeg var gravid,men det var før jeg visste at jeg var det altså:) Den har blitt litt rar i fargen,mistenker at det er fordi jeg var gravid da jeg tok den...Har googla litt igjen:http://www.babycentre.co.uk/pregnancy/lookinggood/beauty/tattosafetyexpert/

Wanaagsan
16 Jun 2007, 20:08
Sist jeg var hos tannlegen, var det et såpass stort hull i en visdomstann at jeg burde trekke den innen ikke alt for lenge. Jeg spurte da om jeg kunne vente et helt svangerskap, om det var greit å gjøre det i svangerskapet, eller om han kunne gjøre det så å si med én gang, for jeg hadde tenkt å bli gravid nå veldig snart. Tannlegen sa at han helst ikke trakk tenner i 1. og 3. trimester i tilfelle det skulle bli en infeksjon. I 2. trimester var det visst greit, men han foretrakk å gi meg time til trekking uken etter, sånn at jeg rakk det før jeg ble gravid.

Vil tippe at det samme gjelder tatovering.

Taratroll
16 Jun 2007, 20:21
Taratroll og Takhisis- fortell om hvordan tatoveringer dere skal ha..

*nysgjerrigmiri* (som er så pysete at hun ikke har hull i øra en gang)
Jeg er sånn som ikke klarer helt å bestemme meg. Men nå har jeg jo noen måneder på meg, har jo ikke tenkt å tatovere meg mens jeg er gravid og mens jeg fullammer. Men har lyst på en tatovering mellom skulderbladene.

Når det gjelder tatoveringer når man er gravid har jeg hørt at det ikke er anbefalt. Pga. evt. infeksjoner, at babyen kan bli stresset av at man produserer masse adrenalin når man blir tatovert og fordi huden ikke gror helt på samme måte når man er gravid.

Christine76
16 Jun 2007, 20:28
Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til neste høst en gang da..
Jeg skal forøvrig ha en gekko oppå fotbladet og litt oppover ankelen

Wanaagsan
16 Jun 2007, 21:19
Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til neste høst en gang da..
Jeg skal forøvrig ha en gekko oppå fotbladet og litt oppover ankelen
Det blir din andre tatovering, sant? Du har bare én fra før?

Christine76
16 Jun 2007, 21:51
Det blir din andre tatovering, sant? Du har bare én fra før?
Ja, har bare en fra før :jupp:

Noor
17 Jul 2007, 17:37
Jeg kom over denne på ammehjelpen sin side (http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=207), ny info de har samlet sammen. Ganske informativt - og ja, det går visst fint an å tatovere seg mens man ammer.