PDA

Se full versjon : Hva tenker dere i vanskelige situasjoner for å holde dere "oppe"??

Tærteluska
12 Sep 2007, 15:07
Nå tenker jeg på situasjoner der man er sliten, stressa, trøtt og lei. Og i tilegg så går alt "galt" for den lille. Når hele den lilles verden raser sammen og man ikke kan skjønne hvorfor. Når det at skolissa ikke gikk igjennom hullet blir ett kjempeproblem og alt er trist, verden er grusom, den lille er sint på skoen og dere har 2 minutter til bussen går. :knegg:

Hva tenker dere da? Regner med de fleste har ett par setninger som faren igjennom hodet for ikke helt å miste grepet... Å jeg vil gjerne høre hva dem er. :knegg:

Jeg står alltid å tenker at "dette går over - hun gjør så godt hun kan!!"
Og den går igjen som en repeatknapp oppi hodet mitt. Så gi meg deres "setninger"... Blir spennende å høre, og kanskje jeg får en ny en jeg å. hehe

mirimor
12 Sep 2007, 15:17
Jeg tenker ofte på Nylandersitatet som Sofia har i signaturen sin når jeg legger et veldig våkent barn.

ohelene
12 Sep 2007, 15:37
"Åååååå! Ææææærrrrghhhh!" er vel ein av mine setningar :knegg:

Mamma Mø
12 Sep 2007, 20:46
:Peker ned i signaturen:

Stratos
12 Sep 2007, 20:49

Det var fint. Skal prente det inn :blomsterfjes:

gjest
12 Sep 2007, 20:58
Mitt lille mantra : Pust!

Tanke nummer to: Ingenting annet her i verden er så viktig at det ikke kan vente, det er tulla som er viktigst.

Tankerekke nummer tre: Hvordan er det egentlig å være så liten, hva forstår hun og hva forstår hun ikke og hvordan kan jeg hjelpe henne videre.

Rivella
12 Sep 2007, 21:37

Så fin signatur, Mamma Mø. Det er et poeng jeg må minne meg selv på stadig vekk, sliter litt med akkurat den biten. Skal prøve å legge meg det sitatet på minnet.

I vanskelige situasjoner prøver jeg å minne meg selv på at jeg er den voksne, og at det er mitt ansvar å bidra med konstruktive løsninger til situasjonen. Veldig mye lettere på papiret enn i praksis, men effektivt de gangene jeg klarer det...

trinny
12 Sep 2007, 23:24
Mitt lille mantra : Pust!

Tanke nummer to: Ingenting annet her i verden er så viktig at det ikke kan vente, det er tulla som er viktigst.

Tankerekke nummer tre: Hvordan er det egentlig å være så liten, hva forstår hun og hva forstår hun ikke og hvordan kan jeg hjelpe henne videre.

samme her!