+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: Solbrent baby

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    isleofview er ikke aktiv Undecisive
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Unhappy Solbrent baby

Uffameg, nutteplutte har feber og er rosa i fjeset. Tenkte først hun var blitt syk, så tenkte vi flere tenner, så gikk det opp for oss at DUH!
    Vi gikk lang tur idag og hun sov i vogna uten at vi tenkte på det ble hun liggende rett i sola. Bare panna er hvit (hun hadde på seg lue) resten av fjeset er rosa og hett å ta på. Hun er slapp og vil bare sitte og døse på fanget. Har fått i henne både grøt, pupp og kaldt vann på flaske. Tatt av meste av klærne, bare kortermet body på. Skal måle tempen nå men føler meg som verdens værste mor. Stakkars lita, hun er nesten 10 mndr. Andre tips?

While we try to teach our children all about life - our children teach us what life is all about
    Svar med sitat Svar med sitat

Sjalabais
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Sjalabais er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    16 Oct 2006
    Sted
    Sørlandet

Standard

Fuktighetskrem uten parfyme, aftersun for barn eller aloe vera vil være god hjelp for solbrent hud

Stakkars lille tulla Fort gjort det der!

Klovnejenta mars '06

Turboprinsessa april '09

Lilje
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Lilje er ikke aktiv Rockegal bertemamma
    Ble medlem
    19 Aug 2007
    Sted
    Østlandet

Standard

Usjda, stakkar liten. Det skjer så fort det der. En kald klut kan kanskje være godt for henne å få på huden, ellers er jo Aloe vera bra
    [B]:rockon: Mamma til finingen min,:hjerte2: født 06:babygirl:[/B]

Krokus
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Krokus er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    12 Sep 2007

Standard

Babyer blir så veldig fort solbrent, så det skjer veldig lett at det er en liten ting man glemmer, og så er det gjort.

Dersom hun er rosa i fargen, men ellers ganske ok, ville jeg også forsøkt med en aloe vera (prøvd å høre på apotek om de har en uten parfyme, alkohol etc som kan anbefales til babyer). Dersom hun er mer som rød i fargen og i nedsatt almenntilstand, ville jeg ringt og rådført meg på legevakten. De kan sikkert anbefale en krem også.

God bedring

CatheMor
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    CatheMor er ikke aktiv Member
    Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard

Uffda!

Jeg ser her at man kan smøre lokalbedøvende (Xylocain) på helt små barn, så det kan jo være verdt et forsøk, i alle fall den første tiden når det svir som verst.
    [CENTER][FONT=Century Gothic][COLOR=dimgray] [/COLOR][/FONT][IMG]http://www.familienett.com/images/smilies/heartshape1.gif[/IMG][/CENTER]
    [CENTER][FONT=Century Gothic][SIZE=1][COLOR=black]Krøllemor 99 * Veslerusket 06 * Guttebassen 08[/COLOR] [/SIZE][/FONT][/CENTER]

isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Standard

Takk alle sammen, særlig Krokus for kosen. Siden det kun er ansiktet som ble utsatt tenkte vi mest på feberen og etter at vi våknet nå kl. 00:30 og målte under armen hadde hun 39,4 så hun fikk en stikkpille Paracet 60mg og sovnet igjen etter litt kaldt vann. (tidligere i kveld sovnet hun på puppen) og hun lekte litt med medisin-esken så hun følger jo med og er ikke sløv.

While we try to teach our children all about life - our children teach us what life is all about

Tina
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Tina er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Trondheim

Standard

Hvordan er det med henne i dag?
    Fort gjort å bli solbrent... Ikke ha dårlig samvittighet! (Hah, det vet jeg jo at man har som forelder uansett...)

-Mamma til [B]Turbo[/B] [SIZE="1"]f. -05 [/SIZE] og [B]Snuppa[/B] [SIZE="1"]f. -07 [/SIZE]:firehjerter:

isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Standard

Hei igjen.
    I dag ble klokka 10:30 før hun omsider vekket oss for start på dagen. Det var bra for det ble en slitsom natt...Hun virket litt varm fremdeles når vi stod opp men etter frokost var hun fin. Fargen i ansiktet er normal igjen også så det gikk visst bra. Har bare kost oss hjmme i dag med klesvask og se på TV på en serie mannen har lasta ned fra nettet. Nå har jeg akkurat våknet etter en lur sammen med nutte og tankte jeg måtte sjekke Ringblomst før vi spiser middag. PS. Etter at hun hadde fått Paracet stikkpilla i natt - neste gang hun vekket meg for pupp luktet jeg at hun hadde bæsjet, og bleia var helt smekk full, antagelig medisinen.

energibombe
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    energibombe er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    09 Feb 2007

Standard

Oi, stakar lita. Godt at formen ble bra så fort

isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Standard

Men det ble den egentlig ikke....UPDATE:
    Hun hadde faktisk feber, til-og-fra hele helgen. Våknet søndag morgen med feber. Ga henne en Paracet stikkpille og hun var fin hele dagen. Så ble hun varm igjen på kveldinga men ga henne ikke medisin og hun var ok når vi la oss alle 3. Feberfri natt og ok i dag. Men hun er veldig slapp og trøtt i dag.
    Selv om hun har spist og drukket hele helgen har MENGDEN vært mindre, og er det fortsatt...Hmmm...

+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 Neste SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  • BB code er
  • Smilier er
  • [IMG] kode er
  • HTML kode er av