+ Svar til tråden
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Fjerne menssmerter/ problemer relatert til fruktbarhet- fotsoneterapi

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Athena
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Athena er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    31 Aug 2007

Lightbulb Fjerne menssmerter/ problemer relatert til fruktbarhet- fotsoneterapi

Om du har menssmerter eller andre problemer relatert til livmor/eggstokker (fruktbarhetsproblemer etc) vil dette kunne hjelpe deg. OBS! Må ikke brukes av gravide. For mer om gravide og soneterapi, se nederst i tråden.

Selv har jeg inntil ganske nylig hatt veldig sterke menssmerter, utenkelig ikke å ta smertestillende. Men ikke nå lenger. Ved å bruke teknikkene jeg refererer til nedenfor, er smertene nå helt borte. Soneterapi er utrolig effektivt, og du kan bli kvitt nær sagt alle plager bare ved å massere de rette punktene på dine egne føtter. De fleste reflekspunktene finnes under føttene, men forplantningsorganene er lokalisert som jeg viser på bildene.

Om du har sterke menssmerter vil disse punktene være veldig ømme, jobb noen minutter med dem hver dag og du vil merke at punktene blir mindre ømme. Den dagen disse punktene ikke er følsomme lenger vil du heller ikke ha menssmerter. Om du er iherdig kan du være helt fin etter bare et par uker. Selv foretrekker jeg å bruke venstre tommel på høyre fot og omvendt, men du kan bruke pekefingeren eller langfingeren om du ønsker, du kan også bruke knoken. Press fingeren inn så hardt at det er godt-vondt, ikke så hardt at det er ordentlig vondt. Masser i små sirkler. Pass på at du puster dypt og rolig.

Start med høyre fot i den rekkefølgen jeg har skissert og masser hvert reflekspunkt i rundt 5 minutter, gjerne om kvelden mens du sitter og ser på tv eller lignende. Deretter tar du for deg venstre fot i samme rekkefølge. Det beste er om du jobber slik hver dag i noen uker, men dette må du prøve deg fram på selv, hva som passer for deg.

Om det er infertilitet som er problemet, må både du og mannen egenbehandle dere, dere kan jo massere hverandres føtter. Punktene for ham er de samme, punktet for livmoren tilsvarer hans punkt for prostata, punktet for eggstokker tilsvarer hans punkt for testikler.

Har du ikke fått menstruasjon etter fødsel og ikke vil ha den enda, bør du vente med å massere disse punktene, da det "restarter" systemet og du sannsynligvis får den igjen ganske snart da.

Reflekspunkt for livmoren:

Reflekspunkt for eggstokkene:

Reflekspunkt for egglederne:

Til sist et litt magisk punkt, et menstruasjonspunkt. Om du har sterke menssmerter vil du sannsynligvis være veldig øm omtrent her jeg viser på bildet. "Krabb" med fingeren fra ankelen og oppover til du møter punktet. Masser daglig til punktet ikke lenger er ømt:

Om du har andre plager som du sliter med, er det bare å spørre meg, så skal jeg fortelle hvor du finner de forskjellige reflekspunktene under foten. For spesielt interesserte kan jeg anbefale at du kjøper en av bøkene til Ann Gillanders, synes hun forklarer soneterapi på en lettforståelig måte.

Når det gjelder gravide og soneterapi frarådes disse teknikkene jeg har vist ovenfor. Grunnen er jo at dette er som en kraftig massasje av livmoren, og når det allerede ligger et lite barn der inne, kan det bli hard kost. Generelt vil jeg likevel si at soneterapi er veldig gunstig for gravide, og også under fødsel, men det er i så fall tilrådelig å ta kontakt med en anerkjent soneterapeut som kan gi konkrete råd i det enkelte tilfellet.
    Sist endret av Athena : 07 Dec 2008 kl 17:08
    Svar med sitat Svar med sitat

Al-Kemia
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Al-Kemia er ikke aktiv gryffindor
    Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Jeg har ett vont punkt - under foten! Jeg er tverrplattfot og om jeg er hoven i beina blir det tidvis ganske så vont i "tårota" som får den ekstra belastningen (dvs midt mellom tåballene til stortåa og lilletåa - rett under tå nr 3). Det er tungt og ueffektivt å massere slik jeg gjør (med tommelen for å komme til "i dybden" og med små sirkelbevegelser over det ømme punktet). Noen tips for effektiv massasje?
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

Athena
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    31 Aug 2007

Standard

Opprinnelig skrevet av Al-Kemia
    Jeg har ett vont punkt - under foten! Jeg er tverrplattfot og om jeg er hoven i beina blir det tidvis ganske så vont i "tårota" som får den ekstra belastningen (dvs midt mellom tåballene til stortåa og lilletåa - rett under tå nr 3). Det er tungt og ueffektivt å massere slik jeg gjør (med tommelen for å komme til "i dybden" og med små sirkelbevegelser over det ømme punktet). Noen tips for effektiv massasje?
    Jeg synes den måten du masserer på høres helt flott ut, jeg legger foten jeg skal massere oppå det andre låret, med fotsålen opp. Da kommer jeg godt til med tommelen. De andre fingrene støtter på oversiden av tærne.

Det området du nevner tilsvarer bronkiene og lungene. Om det er rett under tåen, kan det også tilsvare bihulene, øyne, nese, ører.

Eple
    Eple er ikke aktiv antijantemodus Administrator
    Ble medlem
    29 Sep 2006
    Sted
    Regnbyen

Standard

Endelig postet du den her også!

Takk- jeg har massert det øverste punktet og det er heftig og vondt! Spent på om det virker
    Mange foreldre kunne spart seg en mengde konflikter ved å være høflige

Bor i Eplehuset sammen med Eplemannen, Eplegutta og Eplejenta. Vi har Eplehund, Epleand, Eplehjort og Eplemus.

Al-Kemia
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Al-Kemia er ikke aktiv gryffindor
    Ble medlem
    13 Oct 2006
    Sted
    Lommekroken

Standard

Opprinnelig skrevet av Athena
    Jeg synes den måten du masserer på høres helt flott ut, jeg legger foten jeg skal massere oppå det andre låret, med fotsålen opp. Da kommer jeg godt til med tommelen. De andre fingrene støtter på oversiden av tærne.

Det området du nevner tilsvarer bronkiene og lungene. Om det er rett under tåen, kan det også tilsvare bihulene, øyne, nese, ører.
    Ja, men jeg klarer ikke massere såpass hardt til smertene slipper taket og med en gang jeg slutter og skal gjøre noe annet kommer smertene tilbake.

Og jeg tror feilstillingen i leddene i foten har mest med smertene å gjøre... Leddene fra knærne og ned er langt fra optimale, men ikke sykelige heller. Det er snakk om gale vinkler, dårlige leddkapsler og som nevnt - tverrplattfot. I praksis må jeg være forsiktig med hard trening på hardt underlag (som de fleste andre), ellers er det bare smerter som kommer fra leddet når jeg hovner opp i beina som er plagsomt.

Det går over når væskeoverskuddet retter seg - men det tar jo tross alt en viss tid. Kan dårlig sirkulasjon ha noe med det å gjøre? Ortopeden mente det, men tiltakene han iverksatte har på langt nær fungert så bra som han mente. Jeg orker ikke styre med flere "eksperter".
    Gullungen Maya dubbedåre født mai 2005

I solemnly swear I'm up to no good. UV-ståa akkurat nå finner du ut av på: http://www.nrpa.no/uvnett/

Athena
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    31 Aug 2007

Standard

Opprinnelig skrevet av Al-Kemia
    Ja, men jeg klarer ikke massere såpass hardt til smertene slipper taket og med en gang jeg slutter og skal gjøre noe annet kommer smertene tilbake.

Og jeg tror feilstillingen i leddene i foten har mest med smertene å gjøre... Leddene fra knærne og ned er langt fra optimale, men ikke sykelige heller. Det er snakk om gale vinkler, dårlige leddkapsler og som nevnt - tverrplattfot. I praksis må jeg være forsiktig med hard trening på hardt underlag (som de fleste andre), ellers er det bare smerter som kommer fra leddet når jeg hovner opp i beina som er plagsomt.

Det går over når væskeoverskuddet retter seg - men det tar jo tross alt en viss tid. Kan dårlig sirkulasjon ha noe med det å gjøre? Ortopeden mente det, men tiltakene han iverksatte har på langt nær fungert så bra som han mente. Jeg orker ikke styre med flere "eksperter".

Hei
    Virker som du har ganske god innsikt i feilstillingene i foten din, skjønner at du er lei av "eksperter", kanskje har du bare ikke funnet den rette for deg? (og da snakker jeg kun om ekspert altså )
    Hva sier magefølelsen?
    Min egen erfaring med dårlige knær og ledd er at masaisko er kjempebra, prøvd det?

Athena
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    31 Aug 2007

Standard

Opprinnelig skrevet av Eple
    Endelig postet du den her også!

Takk- jeg har massert det øverste punktet og det er heftig og vondt! Spent på om det virker
    Hvordan går det med deg?

Felix
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Felix er ikke aktiv Member
    Ble medlem
    26 Oct 2007
    Sted
    Sandvika

Standard

Kan man f.eks massere på disse punktene dersom man er gravid og på overtid? Mener jeg har hørt det før. Noen av punktene ser ut som de samme som akupunktøren setter nåler for modning.

flower
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    flower er ikke aktiv gomp
    Ble medlem
    07 Jul 2008

Standard

spennende