+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 28

Tråd: Betennelse i hoften. Blir ikke kvitt det!

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert

Standard Betennelse i hoften. Blir ikke kvitt det!

For nær halvannet år siden fikk jeg det som fremstod som en akutt betennelse i høyre hofte. Jeg hadde store problemer med å gå, og det var ømt når jeg tok på hoftekammet. Jeg ga det noen uker, forsøkte bare å ta det med ro og gå forsiktig, men det ga seg ikke. Kiropraktor sa raskt at dette var en betennelse i slimposen i hoften, og ga meg råd om å gå og gå i ulendt terreng. Det gjorde jeg, det ble bedre men ikke bra. Tilslutt var det så ille at jeg gikk til lege og fikk satt en kortisonsprøyte. Den virket umiddebart. Men etter en måneds tid, til tross for trening og bare fornuftige sko, var den tilbake. Ny kortisonsprøyte - samme runde. Det har nå gjentatt seg fire ganger. MR viser ingenting. For tiden er det så vondt at jeg har store problemer med å gå de første minuttene etter jeg har sittet i ro.

Nå begynner jeg å bli fortvilet. Jeg kan ikke holde på sånn? Gode råd om hva jeg kan gjøre - altså utover superfornuftige sko og bevegelse?
    -------------------------------------------------
    Filipine! Lykkejeger; tvillingmamma til skolestarterne Lykke - og Glede

Sukkerungene er unnfanget i kjærlighet, båret frem i forventning, født til forundring.
    Svar med sitat Svar med sitat

kjersti
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    kjersti er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    04 Dec 2006
    Sted
    Trondheim

Standard

Er det vondt i selve hofta? Går det bak i rumpa og nedover låret eller mer foran i lysken?
    Mamma til lille supersnuppa, 2006 og bøllebror 2009, og gift med Krutti.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert

Standard

Nei, det er selve hoften. Det gjør vondt når jeg tar øverst på selve hoftebenet (heter det hoftekammen)? Ikke noe nedover i lysken, men på det verste stråler det litt bakover mot baken.

Sukkerungene er unnfanget i kjærlighet, båret frem i forventning, født til forundring.

kjersti
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    kjersti er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    04 Dec 2006
    Sted
    Trondheim

Standard

Om det går på baksida så kan det være ryggen også, altså isjias eller noe sånt.. men om det er helt oppe på hoftekammen (spina illiaca) så er det kanskje ikke det.. og i og med at det hjalp med en kortisoninjeksjon så er det nok sikkert i hofta det sitter, når jeg tenker meg om. Det er bare at jeg jobber med MR og det er forbausende mange som kommer for å ta bilde av hofter og så er det i ryggen deres vi finner noe.

Hoftekammen er det som helter ilium/anterior superior iliac spine på bildet, mens det du kjenner øverst på hoftebeinet er trochanter major.
    Mamma til lille supersnuppa, 2006 og bøllebror 2009, og gift med Krutti.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert

Standard

Opprinnelig skrevet av kjersti
    Om det går på baksida så kan det være ryggen også, altså isjias eller noe sånt.. men om det er helt oppe på hoftekammen (spina illiaca) så er det kanskje ikke det.. og i og med at det hjalp med en kortisoninjeksjon så er det nok sikkert i hofta det sitter, når jeg tenker meg om. Det er bare at jeg jobber med MR og det er forbausende mange som kommer for å ta bilde av hofter og så er det i ryggen deres vi finner noe.

Hoftekammen er det som helter ilium/anterior superior iliac spine på bildet, mens det du kjenner øverst på hoftebeinet er trochanter major.
    Tusen takk for strålende svar! Jeg TROR det er i selve hoften, for sånn hoftevondt etter rygg kjenner jeg igjen. Jeg hra en historie med en akutt trippel prolaps der jeg våknet og var lam i begge bena. Men det er noen år siden, og har gått bra siden. Det er nok trochanter major som trøbler nå. Men dette ga meg ny innsikt i hoften min, takk!

siemens sin avatar
    siemens er ikke aktiv overraskende lykkelig Super moderator
    Ble medlem
    07 Mar 2007
    Sted
    Utvandret
    Blogginnlegg
    11

Standard

Fysioterapi? Og hvis du har prøvd det: Gå til en annen fysioterapeut. De har ofte ulik tilnærming til samme problem.
    Livet med supermann og supersønnene f juni -06 og januar -10 er meningen!

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert

Standard

Opprinnelig skrevet av siemens
    Fysioterapi? Og hvis du har prøvd det: Gå til en annen fysioterapeut. De har ofte ulik tilnærming til samme problem.
    Burde sikkert forsøkt en annen. Men det er seks måneders ventetid hos fysioterapeuten, som jeg hadde en time hos, kastet to blikk på meg, og sa: Gå det av deg. Ingen alternative private alternativ; derfor jeg forsøkte kiropraktor.
    Lurer på om jeg skal oppsøke en privat i Oslo bare for å ha gjort det.

Aurora Borealis
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Aurora Borealis er ikke aktiv Lever i kaos
    Ble medlem
    28 Jun 2008

Standard

Jeg vet ikke, men det høres ikke bra ut!

To store, fire små og en minibuss

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

6 måneders ventetid hos fysio og ingen alternativer? Jeg ville oppsøkt noen i Oslo når du er her, bestill time og si at du forventer noen andre løsningsforslag enn dem du allerede har forsøkt.

God bedring, det høres ikke bra ut! - forsøkt akkupunktur, forresten? Eller kan regelmessig svømming være bra?
    Storebror 06 & lillebror 09

Ta i mot barnet i ærbødighet.
    Oppdra det i kjærlighet.
    La det gå i frihet.

Ble medlem
    03 Oct 2006
    Sted
    Repatriert

Standard

Opprinnelig skrevet av meloni
    6 måneders ventetid hos fysio og ingen alternativer? Jeg ville oppsøkt noen i Oslo når du er her, bestill time og si at du forventer noen andre løsningsforslag enn dem du allerede har forsøkt.

God bedring, det høres ikke bra ut! - forsøkt akkupunktur, forresten? Eller kan regelmessig svømming være bra?
    Ja, jeg tror jeg skal gjøre det.

Fordelen med å bo på små steder: Ingen tilgang til akupunktur eller svømmemuligheter - bortsett fra i havet. Svømming her er begrenset til skolebassenget, da for barn en dag i uken. Og kommuneøkonomien her blir nok ikke bedre, dessverre.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  • BB code er
  • Smilier er
  • [IMG] kode er
  • HTML kode er av