+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25

Tråd: Hva ville dere gjort? Om tørketrommel- *har kjøpt*

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Noor
    Noor er ikke aktiv i treningsmodus! Super moderator
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Question Hva ville dere gjort? Om tørketrommel- *har kjøpt*

Tørketrommelen vår er ikke helt frisk, den tørker ikke tøyet nå plutselig.

Den virker tilsynelatende når man skrur den på, men så viser det seg at den ikke blir varm og det kommer ikke vann i kondensskuffen. Alle lampene for filter lyser, men alle filtre og vannskuffen er tømt. Altså den tørker ikke klærne.

Nå sjekket jeg med verkstedet. Det koster 650,- om de kommer ut her for å se på den men at de ikke gjør noe. Om de kan reparere der og da koster det 1100,- og om de må komme to ganger kunne de ikke gi pris. De kan uansett ikke komme før tidligst i slutten av neste uke.

Vi kan kjøpe en ny maskin til 3-4000,- og vår er 8 år gammel og veldig godt brukt.

Hva ville dere gjort? Jeg lurer litt på å blåse i å finne ut hva feilen er og bare kjøpe ny.
    Sist endret av Noor : 07 Aug 2009 kl 22:43

Lykkelig gift med mannen i mitt liv. Gulljenta 5 år, Hvirvelvinden 3 år og Storebror 17 år.

Svar med sitat Svar med sitat

Moder'n
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Moder'n er ikke aktiv Syngende mamma
    Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Gjenbrukeren i meg sier at du må selvsagt få noen til å se på dette! Men økonomen er jo helt klar: Kjøp ny!

Kan du skru litt selv? Åpne litt her og der og se om det har kommet noe lo eller annen fremmedlegeme på gale plasser?

Moder'n
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Har du sett i bruksanvisningen om de har en slik feilsøkingsdel? Det typiske er jo at kondensskuffen ikke er skjøvet langt nok inn, at lofilteret ikke er heeelt på plass, og så videre. Har du tatt ut kontakten og så satt den inn igjen litt senere? (Nei, selvsagt skal ikke det ha noe å si, men av og til lurer jeg på at noen tuller med meg, så jeg tester alt. ) Er det en veldig avansert maskin slik at den kan resettes?

Har du søkt litt på nettet for å se om det er typiske ting som kan være feil og som kan repareres raskt av deg?

Noor
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Opprinnelig skrevet av Moder'n
    Gjenbrukeren i meg sier at du må selvsagt få noen til å se på dette! Men økonomen er jo helt klar: Kjøp ny!

Kan du skru litt selv? Åpne litt her og der og se om det har kommet noe lo eller annen fremmedlegeme på gale plasser?
    Ikke sant, man burde helt klart bruke ting lengst mulig. Men det er bare supersurt om vi må bruke 650,- til ingen nytte kjenner jeg. Hmmmm... må vente til mannen våkner fra nattevakt før jeg greier å bestemme meg tror jeg.

Lykkelig gift med mannen i mitt liv. Gulljenta 5 år, Hvirvelvinden 3 år og Storebror 17 år.

marie
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    marie er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    30 Jul 2009

Standard

Jeg er veldig glad i å reparere, men om den er åtte år og ikke av merke Miele, hadde jeg kjøpt ny. Min erfaring er at andre merker enn Miele stort sett vare 6-9 år. Dessverre.

Moder'n
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av marie
    Jeg er veldig glad i å reparere, men om den er åtte år og ikke av merke Miele, hadde jeg kjøpt ny. Min erfaring er at andre merker enn Miele stort sett vare 6-9 år. Dessverre.
    Jeg tror du har veldig rett i dette. Dessverre er kvaliteten ofte ganske dårlig nå i dise tider - det er jo meningen at man skal kjøpe ny når ting går i stykker! Jeg hadde en halvautomatisk AEG vaskemaskin som var over 20 år gammel, og den funka jo perfekt!

Men da mannens vaskemaskin gav seg etter fem år og én måned (), så var det ingenting reparatøren kunne gjøre. Ergerlig å da måtte betale både for reparatør, ny maskin og bortkjøring av gammel!

Gjør dine småtester, Pixie. Det kan være det er noe enkelt man har glemt. Men om du ikke finner noe, ville jeg bare kjøpt ny!

-diab-
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    -diab- er ikke aktiv bedre & bedre dag for dag
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    USA

Standard

Enig med de andre. Kjøp ny dersom det ikke er en feil du klarer å oppdage selv.
    -diab-
    Storebror mars 2002 og vesla oktober 2005

Et barn gjør kjærligheten større, dagene kortere, nettene lengre, bankkontoen mindre, hjemmet lykkeligere, klærne krøllete, fortiden glemt og fremtiden verdt å leve for.

Noor
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Mannen skal gjøre et forsøk på å se om det er "noe" som er et sted det ikke burde, og er det ikke det tror vi at vi kjøper ny. Det var visst så mange ting som kunne være feil, mente han jeg snakket med, og noe var enkelt å fikse mens andre ting ville gjøre at den ble vraket.

creemy
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    creemy er ikke aktiv Tigermamma til to.
    Ble medlem
    15 Mar 2007
    Sted
    Ø`n

Standard

Hvis det ikke er "noe" dere kan fikse selv så så tror jeg jeg hadde kjøpt ny.
    Er jo også et spørsmål om hvor lenge du er klar for å være uten maskin også om de må vente på deler...

Hvem ringte du?
    Er jo to i byen...
    Den ene tar lang tid og er dyre, de andre er raske og rimligere.
    Mamma til
    Lillegutt 29.04.06,
    Mini 27.04.10
    -og kona til mannen i mitt liv

Noor
    Ble medlem
    12 Oct 2006

Standard

Opprinnelig skrevet av creemy
    Hvis det ikke er "noe" dere kan fikse selv så så tror jeg jeg hadde kjøpt ny.
    Er jo også et spørsmål om hvor lenge du er klar for å være uten maskin også om de må vente på deler...

Hvem ringte du?
    Er jo to i byen...
    Den ene tar lang tid og er dyre, de andre er raske og rimligere.
    Jeg ringte Pelles, er det flere?

Jeg er definitivt ikke klar for å være uten mer enn til lørdag tror jeg Så det blir sikkert til at vi må ha ny.

+ Svar til tråden
Side 1 av 3 1 2 3 Neste SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  • BB code er
  • Smilier er
  • [IMG] kode er
  • HTML kode er av