+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: hardt hvitt "krater" under foten

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    katari
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    katari er ikke aktiv VÅR VÅR VÅR
    Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard hardt hvitt "krater" under foten

i mange mange år har jeg hatt det nå. det er tørr, skikkelig hard hud som ligger litt som en bulk utenpå huden, men om jeg liksom filer og peeler osv, så blir ikke alt borte og det som forsvinner kommer igjen. det er liksom små groper i huden under hælen. men det har begynt og gjøre litt vondt om det blir mye gåing f.eks. jeg har aldri fått meg til å ta det opp med en lege, jeg antar at om det hadde vært noe som sopp el. lignende hadde det vært mye mye mer ubehagelig. hva kan det være.
    jeg har litt angst for å se bilder av ekle ting, derfor tørr jeg ikke google noe for å finne det ut i frykt for å få se masse fæle bilder...

noen som har hatt noe lignende og vet hva dte kan være. kan det fikses og burde jeg ta det opp med legen?
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009
    Svar med sitat Svar med sitat

Ble medlem
    23 Apr 2007

Standard

Fotvorter?
    Storebror 06 & lillebror 09

Ta i mot barnet i ærbødighet.
    Oppdra det i kjærlighet.
    La det gå i frihet.

katari
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

nei ikke noe slikt heller. tok en skikkelig titt nå. virker som om det i "bunn" er er veldig tykk, hard hud i hudfarge liksom, mens utenpå der var det mye hvitt tørr hud som kan files bort. filt ned nå, men noe av det hvite ligger liksom nedi det hudfargede harde og det får jeg derfor ikke fila vekk. om jeg klemmer det harde området sammen gjør det vondt og det ser ut som om huden begynner å sprekke. kan det rett og slett være at jeg har forsømt føttene mine litt og det er slik det blir når man ikke fjerner hard hud på helen? det er liksom ikke noe blemme, sårhet, væske eller noe slikt. er så rart at det liksom er midt på under helen. er ikke slik på den andre foten.

fant denne: http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...-under-fottene

høres veldig ut som det bare er det egentlig. skal forsøke og file, peele, kreme og ta fotbad mye denne uken og se om det hjelper. burde vel kjøpe en sånn krem for hard hud eller sånn plaster mot hard hud og se omd et hjelper om det ikke går vekk etter en stund.
    Sist endret av katari : 05 Jan 2010 kl 22:22
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Ble medlem
    29 Jun 2009
    Sted
    Kristiansand

Standard

Kan det være en liktorn du har? Her står det litt om hva det er og behandling av det (ingen bilder )
    Mamma til Pilten (aug 07) og Pjerten (jan 04)

isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    isleofview er ikke aktiv Undecisive
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Standard

Heisann, denne vet jeg svaret på. Jeg hadde det samme, under den ene storetåa, i flere år. Jeg trodde også det var en liktorn som Pepper foreslår, men når jeg endelig viste det til legen min sa han at det var en hel familie med fotvorter. Han brandt de vekk med laser, tror jeg var tilbake 2 ganger for behandlinger. Siden er det problemet borte!
    P.S. Prøvde frysing også, og div. apotek-remedier. Laser er det eneste som hjelper. Ondt skal ondt fordrive. Lykke til!

P.P.S. Etter behandlingen brukte jeg sånne tykke plaster som er som en ring med hull i (smultring fasong) for å unngå å tråkke/gi press på området. Måtte skiftes ofte.

Nutteplutte er født september 2007 Storebrødre er født 1995, 1985, 1983

Snuppegulle
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Snuppegulle er ikke aktiv uten en tråd
    Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard

Det er nok fotvorte ja, har hatt det selv som høres akkurat lik ut som din.

Løvemamma
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Løvemamma er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Jeg har hatt akkurat slik du beskriver. Da jeg var hos fotpleier forklarte hun at det var hard hud som ble så hard at den ble gående dypt inn i huden. Hun anbefalte å file ned så langt som mulig, så smøre og la det hvile litt. Så ny runde etter noen dager med filing igjen osv... Da vil man til slutt nå bunnen på den og huden jevnes ut. Det var ikke vorte eller sopp i følge henne. Hun kalte det bare hard hud. Jeg gjorde slik hun sa og nå er det borte.
    Mammaen til -03, -06 og -09

katari
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Ble medlem
    27 Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Blogginnlegg
    1

Standard

ja nå har jeg turt og google etter bilder og det ser ut som fortvorter ja. forfeide det raskt fordi jeg regnet med at de skulle se ut som de man får på hendene, men det ligner ikke på de.

jeg får prøve litt egenbehandling først og se om det hjelper. skal kreme, ha på plast og skrape vekk og gjenta til det ikke går vekk mer, samt grønnsåpebad for bena. ser det er ett par små små bittesmå prikker rundt området, så det er vel begynnende slike tenker jeg.

laser ja... hmm var det vondt isle?
    Storesøster oktober 2007
    Lillebror august 2009

Løvemamma
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Løvemamma er ikke aktiv Senior Member
    Ble medlem
    15 Oct 2006
    Sted
    Bergen

Standard

Ja, hvis det er sorte prikker rundt er vel gjerne en vorte. Sikkert ikke vondt å ise under foten. Huden er jo som regel hardere og mer robust der...
    Mammaen til -03, -06 og -09

isleofview
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    isleofview er ikke aktiv Undecisive
    Ble medlem
    09 Apr 2008

Standard

Ja, som nevnt så prøvde jeg også div. hjemmeremedier, men måtte bare melde pass. Jeg bestemte meg for at nå var det nok, og tok motet til meg. Legen min var snill og spurte om jeg var tøff. Jada, sa jeg. Kjør på. Men han begynte veldig forsiktig, for som han sa, han var redd jeg skulle sparke han, eller noe annet. Folk drar til seg føttene på instinkt ofte, når det gjør vondt. Når jeg tenker over det tror jeg jaggu det ikke var laser, jeg gitt. Men heller en sånn greie som man skriver med på sløyden nærmest, og det luktet svidd hud også... hehehe.
    Anyways, han var så søt, for han telte "stikkene" ettersom han dyttet den bortpå. En -to - tre - fire - fem - hvordan går det? Bra. seks - syv -åtte - ni - og bare en til - ti - og bare en til - ogf så bare EN til - og aller siste gang. hahaha. Hver gang varte bare som man napper brynene, så rask var han i starten. Så begynte han å forsøke å holde den noe lenger. Til jeg sa ifra på slutten at AU, den kjente jeg ja.
    Etter behandlingen spurte han om det var fælt, og jeg svarte som sant var at nei, jeg trodde det skulle være værrre. Å? Da skal jeg være litt slemmere mot deg neste gang, sa legen.
    Husker ikke hvor lenge jeg gikk for å vente til det hadde grodd, kansje en måneds tid. Og når jeg kom tilbake da var han mye tøffere mot meg, ja. Han holdt lenge, og dyttet hardere. Jeg ropte AU! på hver eneste dytt. Nå tror jeg jaggu vi har fått bukt med utysket, sa han. Når det grodde var det til slutt igjen en sånn flekk og jeg var redd det samme var der enda. Men etter noen uker kikket jeg igjen under foten og kunne pelle bort den siste skorpa og det var helt vanlig hud under! Yippey! Sånn drit, altså.
    Lykke til, katari. Kom deg til legen snart så har du fine føtter når sommeren kommer!

Nutteplutte er født september 2007 Storebrødre er født 1995, 1985, 1983

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster