+ Svar til tråden
Side 1 av 2 1 2 Neste SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: Thinkerbell! / Riding i Oslo?

• Trådverktøy
    • Vis utskriftsvennlig utgave
    • Videresend denne siden med email…
    • Abonner på denne tråden…
  • Vis
    • Bytt til hybridmodus
    • Bytt til Trådmodus
    Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard Thinkerbell! / Riding i Oslo?

Jeg har sett her og der at du rir, og så tror jeg at du bor i Oslo? Siden du sa at du satt fem minutter unna da jeg fortalte at lillebror ble påkjørt

Mamma fyller femti på mandag, og har snakket i mange år om at hun kunne tenkt seg å lære seg å ri. Jeg klarer ikke helt å finne ut av det med rideskoler og sånn, mange av nettsidene jeg finner er utrolig lite informative. Derfor spør jeg her istedenfor. Er det noen som kan tipse meg om gode ridekurs for voksne? Helst må ridesenteret ligge noenlunde i nærheten av Tåsen, men hun kan jo kjøre bil også. Tror det er noe i Maridalen?

Drømmer litt om å spandere ridetur over Hardangervidden på henne til sommeren, men det har jeg nok egentlig ikke råd til. Da må jeg gå sammen med søsknene hennes og de av vennene hennes jeg kan få tak i, og spleise. Uansett trenger hun nok litt opplæring først. Hun har ridd for ... femten år siden, men det var bare helt grunnleggende.

Alternativ til gave er utstyr til Sunnfjordsbunad, vevde bånd eller søljer er mest aktuelt.
    Svar med sitat Svar med sitat

Moder'n er ikke aktiv Syngende mamma
    Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av Shoosa
    Drømmer litt om å spandere ridetur over Hardangervidden på henne til sommeren, men det har jeg nok egentlig ikke råd til. Da må jeg gå sammen med søsknene hennes og de av vennene hennes jeg kan få tak i, og spleise. Uansett trenger hun nok litt opplæring først. Hun har ridd for ... femten år siden, men det var bare helt grunnleggende.
    Du - jeg vil absolutt anbefale en litt lang tur på hesteryggen! Mann, to stedøtre og niese + mor (min svigerinne) dro på en ukes rideleir da jeg var gravid med snuppa. Og de hadde det helt helt fantastisk! Av dem var de to stedøtrene mine samt min niese ganske erfarne ryttere, min svigerinne var ikke totalt nybegynner men ganske fersk, mens mannen var totalt fersk. Alle hadde det helt supert!

Sjekk her. Det er i Hemsedal, da, men det går kanskje greit? Ja, det er dyrt! Men man lærer utrolig mye på en slik tur. Og det blir massevis av riding. Fantastisk greie! Vi gav det i en supergave (tror det var kombo bursdag-, jule- og konfirmasjonsgave. ) til niesa mi, og det var virkelig en innertier.

Ble medlem
    23 Oct 2007

Standard

Shoosa. Det ER noe rideskolegreier inne i Maridalen, mener jeg å ha hørt. Sannsynligvis er det det nærmeste fra Tåsen -- rideskolene har en lei tendens til å ligge så langt som mulig utenfor urban allfarvei.

Thinkerbell
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Thinkerbell er ikke aktiv On patrol
    Ble medlem
    11 Aug 2007
    Sted
    Sunnydale

Standard

Du, jeg PM'er deg, så snakkes vi.

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av Moder'n
    Du - jeg vil absolutt anbefale en litt lang tur på hesteryggen! Mann, to stedøtre og niese + mor (min svigerinne) dro på en ukes rideleir da jeg var gravid med snuppa. Og de hadde det helt helt fantastisk! Av dem var de to stedøtrene mine samt min niese ganske erfarne ryttere, min svigerinne var ikke totalt nybegynner men ganske fersk, mens mannen var totalt fersk. Alle hadde det helt supert!

Sjekk her. Det er i Hemsedal, da, men det går kanskje greit? Ja, det er dyrt! Men man lærer utrolig mye på en slik tur. Og det blir massevis av riding. Fantastisk greie! Vi gav det i en supergave (tror det var kombo bursdag-, jule- og konfirmasjonsgave. ) til niesa mi, og det var virkelig en innertier.
    Det høres akkurat ut som det jeg har hatt lyst til. Men hjelpes så dyrt.
    En uke koster 6.500,- og depositum er 1.400,-. For én person! Hvis jeg og lillesøster og mamma og pappa og Papparius og Lille Sky og lillebror skulle dratt sammen blir vi 6 voksne. Det er 39 000 kroner det. Hehe. Jaja. Bare mamma og pappa blir 13 000 + 2800 i depositum, det kan nesten gå. Om jeg får med onkler og tanter og det som er på å spleise. Må sove litt på denne, kjenner jeg. Månedslønnen min er på ca. 10 000, så det er helt uaktuelt å betale aleine. Søsknene mine er student og skoleelev, så de er ikke med på å betale så veldig mye.

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av Madisonhilyard
    Shoosa. Det ER noe rideskolegreier inne i Maridalen, mener jeg å ha hørt. Sannsynligvis er det det nærmeste fra Tåsen -- rideskolene har en lei tendens til å ligge så langt som mulig utenfor urban allfarvei.
    De har det, ja. Jeg har jo sjekket litt rundt, og ikke klart å finne så veldig mange som ligger blant folk. Det er det kanskje en god grunn til også?

Faktisk ligger Nordtvet og Alna veldig nærmt oss, men det er ikke sånn at det er veldig greit å komme seg dit kollektivt fra der mine foreldre bor. De får seg nok ny bil snart, i og med at den gamle ble stjålet, men det hadde vært fint med sykkelavstand om sommeren.

Hva får man på en rideskole?

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av Thinkerbell
    Du, jeg PM'er deg, så snakkes vi.
    Takk skal du ha

Moder'n er ikke aktiv Syngende mamma
    Ble medlem
    25 Apr 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Det høres akkurat ut som det jeg har hatt lyst til. Men hjelpes så dyrt.
    En uke koster 6.500,- og depositum er 1.400,-. For én person! Hvis jeg og lillesøster og mamma og pappa og Papparius og Lille Sky og lillebror skulle dratt sammen blir vi 6 voksne. Det er 39 000 kroner det. Hehe. Jaja. Bare mamma og pappa blir 13 000 + 2800 i depositum, det kan nesten gå.
    Jeg vil tro at Lille Sky er "noen" år unna å være gammel nok for dette. Ellers mener jeg å huske at depositumet er en del av de 6500, altså! Sånn i tilfelle det var uklart.

Det finnes andre rideleirer som er billigere, altså! Det fine med denne leiren er det å ri fra hotell til hotell. Andre leirer hvor man er mer "værfast" koster kanskje mindre? Her, for eksempel. Den ene av mine stedøtre har vært på Pennyklubb-leir der, og hadde det kjempefint. Jeg vil tro de andre leirene de har er OK de også.

Shoosa
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Shoosa er ikke aktiv
    Ble medlem
    06 Jun 2008
    Sted
    Oslo

Standard

Opprinnelig skrevet av Moder'n
    Jeg vil tro at Lille Sky er "noen" år unna å være gammel nok for dette. Ellers mener jeg å huske at depositumet er en del av de 6500, altså! Sånn i tilfelle det var uklart.

Det finnes andre rideleirer som er billigere, altså! Det fine med denne leiren er det å ri fra hotell til hotell. Andre leirer hvor man er mer "værfast" koster kanskje mindre? Her, for eksempel. Den ene av mine stedøtre har vært på Pennyklubb-leir der, og hadde det kjempefint. Jeg vil tro de andre leirene de har er OK de også.
    Jeg tenkte egentlig at Lille Sky neppe kom til å måtte betale noe særlig, men heller bare være med som vedheng. Hvis vi skal være med og ikke hun er det helt uaktuelt å være borte en uke.

Summa summarum tror jeg at jeg blir nødt til å droppe overraskelsen og heller presentere noen muligheter for henne. Selv om jeg synes hun skal få en stor gave på femtiårsdagen har jeg ikke råd til noe helt ekstravagant heller.

Kanskje det egentlig hadde vært bedre om mamma dro med en venninne eller med pappa? Vi blir litt mange ellers. Hm.

Snuppegulle
    • Vis profil
    • Vis forumposter
    • Vis bloggposter
    • Vis artikler
    Snuppegulle er aktiv nå uten en tråd
    Ble medlem
    04 Jul 2008

Standard

Jeg tenkte egentlig at Lille Sky neppe kom til å måtte betale noe særlig, men heller bare være med som vedheng. Hvis vi skal være med og ikke hun er det helt uaktuelt å være borte en uke.

Summa summarum tror jeg at jeg blir nødt til å droppe overraskelsen og heller presentere noen muligheter for henne. Selv om jeg synes hun skal få en stor gave på femtiårsdagen har jeg ikke råd til noe helt ekstravagant heller.

Kanskje det egentlig hadde vært bedre om mamma dro med en venninne eller med pappa? Vi blir litt mange ellers. Hm.
    Jeg har vært på sånn tur og kan vel si at jeg tror ikke det egner seg helt for et så lite barn. Men jeg håper du finner noe til moren din- det hørtes ut som en herlig gave å få!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre dine poster
  • BB code er
  • Smilier er
  • [IMG] kode er
  • HTML kode er av